More stories

Breaking! Zoveelste klacht tegen Google! *Haalt schouders op*

Op 16 december jl. hebben twee privacyorganisaties uit de VS een klacht tegen Google ingediend bij de Federal Trading Commission (FTC), het Amerikaanse overheidsorgaan dat toeziet op consumentenbescherming en mededinging. De klacht komt naar aanleiding van de update van de algemene voorwaarden van Google afgelopen juni, die Google in staat stelt om haar data te combineren met DoubleClick, de advertentieafdeling van Google.

Legal

KLM reageert het vaakst op social media, Lufthansa het snelst

KLM reageert het vaakst van alle luchtvaartmaatschappijen op directe mentions van volgers op social media. Het minst betrokken bij volgers is Turkish Airlines. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial, een Amerikaans adviesbureau op het gebied van social en mobile.

Travel

‘Joost Hagesteijn directeur Snapchat Nederland’

Joost Hagesteijn, directeur van AOL Nederland, gaat volgens Adformatie het Nederlandse kantoor van Snapchat aansturen.

Social

Groep angels investeert drie ton in maildienst Revue

Een groep angel investors steekt 300.000 euro in de internationaal bekende maildienst Revue uit Utrecht.

E-mailmarketing
Premium

Tradedoubler koopt alle aandelen R-Advertising

Tradedoubler koopt alle aandelen in het Franse affiliatemarketingbedrijf R-Advertising nadat het afgelopen zomer al een minderheid verwierf.

Online advertising

Hannes van Raaij in creatieve directie Triple

Hannes van Raaij, bekend van DigitasLBi en Clockwork, treedt toe tot de creatieve directie van Triple die verder bestaat uit Robert Overweg.

Creative

Expedia-hotels direct boekbaar op TripAdvisor

Een deel van de hotelinventaris van Expedia kan voortaan direct worden geboekt op TripAdvisor. Hiertoe hebben de online reisagent en de recensiesite een overeenkomst gesloten.

Travel

Eerste sprekers voor Friends of Search

Gary Illyes (Google), Jono Alderson (Distilled) en Elizabeth Marsten (CommerceHub) zijn de eerste namen die zijn aangekondigd voor het searchmarketingcongres Friends of Search in de Kromhouthal op 16 februari.

Search

IAB wil Flash volgend jaar uitbannen

De Amerikaanse online adverteerdersbranche wil dat er vanaf juli 2017 alleen nog advertenties in HTML5 worden aangeboden. Dat blijkt uit een advies genaamd ‘Transitioning Video Ads from Flash to HTML5/JS’ van het IAB Technology Laboratory.

Online advertising
Premium

D-reizen gaat klantgedrag voorspellen

De D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts, gaat predictive analytics toepassen. Samen met [BEBR] wordt een tool ontwikkeld die klantgedrag en marktpotentieel gaat voorspellen. Dit moet zowel de reisadviseurs in de winkels als het management helpen de juiste keuzes te maken, aldus de D-rt Groep.

Travel

Centraal Beheer introduceert videobellen binnen de app

Even Apeldoorn bellen wordt even videobellen. Centraal Beheer biedt klanten voortaan ook de mogelijkheid om te videobellen via de Centraal Beheer app.

Customer Service

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Amsterdams datacenter betrokken bij grootschalige advertentiefraude

Een niet nader genoemd Amsterdams datacenter blijkt een hoofdrol te hebben vervuld bij grootschalige advertentiefraude. Dat beweert in elk geval online beveiliger White Ops.

Online advertising
Premium

Richard van der Wilk en Michel Tiggelman naar Publicis One

Publicis One heeft Richard van der Wilk benoemd tot Chief Product & eXperience. Hij is in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de innovatieve producten van de media labels. Van der Wilk was hiervoor Chief eXperience Officer binnen Starcom.

Digital Agencies

BrandDeli neemt salesactiviteiten Twitter Nederland over

BrandDeli wordt de de officiële Nederlandse salespartner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst.

Online advertising