More stories

Premium

Utwente start campagne voor ouders en nieuwe studenten

De Universiteit Twente is een socialcampagne begonnen richting aankomende studenten en hun ouders. De instelling probeert op toegankelijke wijze vragen en onzekerheden weg te nemen. Niet alle technische universiteiten zijn zo ver.

Marketing
Premium

Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos

YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.

Online marketing

Belgische influencers hoeven ondernemingsadres niet rechtstreeks meer te delen op sociale media

Belgische influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media, zo schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt.

Influencer marketing
Premium

ZIGT neem Antwerpse branchegenoot over

Mediabureau ZIGT neemt BossData over, een digital agency in Antwerpen met 35 digitale experts. Deze strategische zet is bedoeld om de expertise en dienstverlening van ZIGT op het gebied van digitale media verder te versterken, zo zegt het bedrijf.

Digital Agencies

De nieuwsbrief als effectief contentplatform: zo bereik je meer met minder

De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.

E-mailmarketing
Premium

Nieuwe bereiksonderzoek NMO Online van start

De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.

Marketing

Junction, Tussendoor en Vorm 2 bundelen krachten

Vanaf januari 2025 bundelen Junction creative + digital agency Tussendoor Internet & Marketing en Vorm 2 hun krachten. Letterlijk, want de drie bureaus delen vanaf dan niet alleen een visie, maar ook een werkplek.

Digital Agencies
Premium

Criteo stelt general manager aan voor retailmedia

Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.

Retailmedia
Premium

LinkedIn profiteert van advertentieblokkade X

LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.

Online advertising
Premium

KPN laat doorverkoop adresgegevens klanten stopzetten

Adresgegevens van klanten van KPN mogen met ingang van volgende maand niet langer worden doorverkocht. KPN heeft in reactie op onderzoek van RTL Nieuws afspraken hierover gemaakt met kredietinformatiebureau Experian.

Privacy

EU wil minder cookiemeldingen op websites

De Europese Commissie is tot de conclusie gekomen dat de vele verplichte cookiemeldingen averechts werken. Bezoekers drukken de schermen ongelezen weg. Sommige sites, waaronder die van de NPO, tonen de schermen bij elk bezoek.

Online advertising

Sales en branding integreren: vijf tips voor een sterkere funnel

Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.

Strategy
Premium

Marketingbureau NP Digital opent Nederlands kantoor

Marketingbureau NP Digital heeft een Nederlands kantoor geopend en stelt Pieter Bos aan als director Business Development.

Digital Agencies

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience

Alle Emerce evenementen dit jaar in Amsterdam

Emerce gaat al zijn fysieke evenementen dit jaar in Amsterdam organiseren. Zo verhuist Emerce Retail op 21 maart van Maarssen terug naar de vertrouwde locatie Pakhuis de Zwijger.

E-commerce