More stories

Walmart koopt officieel Vizio voor 2,3 miljard dollar

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart heeft officieel aangekondigd dat het tv maker Vizio zal kopen voor 2,3 miljard dollar. Geruchten daarover circuleerden al langer.

Online advertising

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.

Digital Agencies

’76% Twitter-verkeer tijdens Super Bowl was nep’

De Super Bowl was een daverend succes met hoge bezoekcijfers, zegt Twitter over zichzelf. Een externe analyse lijkt uit te wijzen dat 76 procent van het commerciële verkeer nep was.

Online advertising

Podcast Shaping the Future: de case van personalisatie bij de ANWB

Een inkijkje in hoe personalisatie bij een grote organisatie als de ANWB – prijswinnend – in de praktijk wordt gebracht. Een gesprek met Lisette Gouda.

Customer Engagement

Meeste Belgische influencers vermelden reclame niet

Maar liefst 90 procent van de Belgische influencers geeft niet aan of ze worden betaald voor reclameboodschappen, blijkt uit een onderzoek van de economische inspectie.

Influencer marketing

Merkconsistentie is essentieel: waarom gaat het dan toch mis?

Consistent je merk communiceren over meerdere kanalen is essentieel. Iedereen weet dat het belangrijk is: toch gaat het vaak mis. Hoe vermijd je dat?

Strategy

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing
Premium

Europese actie tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Ruim twee dozijn burgerrechtenorganisaties uit heel Europa vragen de EU-privacywaakhond op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

Marketing

Digital Heroes verder onder onder naam OrangeValley

Digital Heroes gaat per 1 maart verder onder onder naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en richt zich op het leveren van resultaatgerichte mediacampagnes met behulp van geavanceerde data-analyse.

Digital Agencies

‘Walmart wil tv fabrikant Vizio kopen voor 2 miljard dollar’

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart voert naar verluidt gesprekken om tv fabrikant Vizio te kopen voor 2 miljard dollar. Het bedrijf ziet mogelijkheden voor detailmedia, reclame op schermen in zijn winkels.

Marketing
Premium

Langzame start digitale reclamemarkt bij verduurzaming

Digitale technologie is verantwoordelijk voor 4 procent van de CO2-uitstoot. De reclamebranche vindt het van groot belang zijn activiteiten te verduurzamen. Het gat tussen wens en daad is echter groot.

Sustainability

Nieuwe directeur Publicis Nederland

Isabelle Dacz wordt per 1 april de nieuwe CEO van Publicis Groupe Nederland. Jacco ter Schegget verlaat de groep.

Digital Agencies
Premium

Adform lid van ambitieus ‘groen’ initiatief Verenigde Naties

Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.

Sustainability

Eerste AI-marketing medewerker betreedt Nederlandse arbeidsmarkt

De Nederlandse AI-startup Typetone heeft naar eigen zeggen de eerste digitale AI-marketingmedewerker gelanceerd. Ze heet Sarah en is ingesteld als content marketeer.

Artificial Intelligence

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]

Campagnes