More stories

Emerce Shortlist: de beste keuze in Marketing Automation Software

Emerce Shortlist is een onderzoek naar de beste keuze in een specifieke softwarecategorie. Dit keer is er gekeken naar Marketing Automation Software.

Marketing Automation Software

Zo haak je in op de feestelijke decembermaand

Iedereen wil de aandacht van de consument te trekken in de drukke decembermaand. Hoe zorg je ervoor dat consumenten dan aan jouw merk denken?

Marketing
Premium

Nieuw marketingbureau voor 50 plus

Twee Nederlandse ondernemers zijn The Fresh Pool gestart, een marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder. Het bedrijf is opgericht door Olivier Koning (creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus).

Online marketing
Premium

(Emerce TV) De experimenteercultuur van Sligro

Hoe zorg je voor een cultuurswitch in je organisatie als het gaat over optimalisatie van je platform? Van best practice naar eigen practice: Foodservice groothandel Sligro heeft in één jaar tijd haar experimentele cultuur aangewakkerd. AB testen is intussen een breed gedragen begrip bij de groothandel en CRO is op de kaart gezet. Kim Beniers vertelt er meer over aan Glen Schrijver in de videocollectie Digital Wholesale.

Conversie

Digitaal bureau GRRR sluit zich aan bij Handpicked Agencies

GRRR, een digitaal bureau dat zich toelegt op duurzame strategieën en gedurfde creatieve keuzes, sluit zich aan bij Handpicked agencies.

Digital Agencies

Twee jaar na de lancering van Performance Max: hoe gaat het nu?

Er was nogal wat kritiek op Performance Max: te weinig inzicht, te weinig flexibel. Hoe staat er nu voor, na een reeks aanpassingen door Google?

Online advertising
Premium

We Are Era professionaliseert vrouwelijke gamers

Mediabedrijf We Are Era tuigt met YouTube een ontwikkelingsprogramma op voor vrouwelijk online gamingtalent.

Marketing
Premium

DDMA: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

92 procent van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dit concludeert branchevereniging DDMA in zijn Data-Driven Marketing Onderzoek 2023, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 506 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.

Analytics
Premium

The Guardian gaat cookieloos met Nederlandse technologie

De Engelse krant The Guardian gaat Nederlandse technologie gebruiken om online reclame te tonen zonder schending van privacy van zijn lezers.

Publishing
Premium

Klarna lanceert eigen netwerk retailmedia

Klarna doet een gooi naar de reclamebudgetten van webwinkels en merken. Het bedrijf gaat posities in zijn app en op de website verkopen en belooft bovengemiddeld geïnteresseerde shoppers.

Online advertising
Premium

Snapchat met Verkiezingslens voor de Tweede Kamerverkiezing

Snapchat lanceert met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties opnieuw de AR-verkiezing Lens. Van 15 tot 22 november staat Snapchat in het teken van de aankomende verkiezingen! Met deze campagne wil het ministerie jongeren aanmoedigen om te stemmen.

Marketing
Premium

Google Chrome stuit op drempel uitfaseren reclamecookies

Google is mogelijk te optimistisch bij het uitfaseren van third party cookies in Chrome. Twijfels van de Engelse toezichthouder zouden de einddatum wel eens naar 2025 kunnen doorschuiven, hoe ongewenst ook.

Marketing
Premium

GroupM wordt partner van ‘gaming for brands’-bureau The Invaders

Marketing- en communicatiegroep GroupM sluit in Nederland een strategische samenwerking met The Invaders, een bureau dat adverteerders en gaming samenbrengt.

Marketing

Vertrouwen opbouwen als adverteerder met storytelling en fysieke belevingen

Hoe zorg je ervoor dat consumenten je merk vertrouwen en waarderen? Storytelling en fysieke belevingen helpen daarbij. Denk verder dan alleen digitaal.

Customer Engagement

Hoe stap je als groot bedrijf over van Google UA 360 naar nieuwe ‘digital analytics’?

Grote veranderingen in zoiets fundamenteels als data- en webanalyse is lastig. Met een zorgvuldig ‘discovery’-traject maak je de transitie weg van Google.

Analytics