More stories

Adverteren na de cookie: van een-op-een weer naar ‘one-to-many’?

Met het verdwijnen van de cookie verdwijnt ook het gemak waarmee een-op-een-communicatie te realiseren was. One-to-many wordt daardoor weer interessanter.

Online advertising

The Oval Office breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse bureau The Oval Office en het Duitse bureau STAGG & FRIENDS hebben hun krachten gebundeld. Met deze fusie ontstaat volgens beide partners een van de grootste bureaus voor experience-driven communicatie van Europa met een team van ruim 130 experts en vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs.

Marketing

Van massa naar maatwerk: wat is Atomic Content en waarom wordt het belangrijk?

Op schaal beheren van omnichannel contentdifferentiatie over klantsegmenten is een uitdaging voor bedrijven. De oplossing? Atomic Content.

Contentmarketing

Negen retailmediaverwachtingen voor 2024

Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.

Retailmedia
Premium

‘Productiviteit digitale bureaus blijft achter’

De winstmarges van digitale bureaus staan onder druk. 92 procent van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar manieren om hun kosten te verminderen en efficiënter te werken., zo blijkt uit onderzoek van Simplicate onder 500 bedrijven.

Digital Agencies

Jumbo voegt display banners en digital out of home toe aan advertentieplatform

Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising

Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

Mediasaleshuis Ad Alliance start 2024 met de verlenging van vier belangrijke partnerships. De gesprekken over de verlenging van de individuele deals met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport zijn allemaal succesvol afgerond.

Marketing
Premium

‘Nederlandse affiliate websites zwaar getroffen na update Google’

Een update van Google heeft affiliate marketeers duizenden tot tienduizenden euro’s aan omzet per maand gekost. Dat blijkt uit onderzoek van Start24. Voor het onderzoek werden 138 affiliate websites geanalyseerd die zich op de Nederlandse markt richten.

Affiliate marketing
Premium

Barry Loekenbach start bij The Reference

Barry Loekenbach, met meer dan twintig jaar ervaring in sales, marketing, en business process management, zal het sales team van The Reference versterken.

Digital Agencies
Premium

Hammerfest neemt (noodgedwongen) nieuwe naam: Home

Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.

Digital Agencies

Onderzoek: dit zijn de salarissen in de Nederlandse Online industrie

Wat verdien je nu in welke functie? En wat vinden digital professionals eigenlijk belangrijk in hun werk? Samen met Berenschot deed Emerce een uitvoerig salarisonderzoek, waarbij ook is gekeken naar andere factoren die bijdragen aan werkplezier en -tevredenheid.

E-commerce

Salarisonderzoek Nederlandse Online industrie 2024

Wat verdien je nu in welke functie? En wat vinden digital professionals eigenlijk belangrijk in hun werk? Deze vragen en […]

E-commerce
Premium

[Agency Talk] ‘Bureaus krijgen meer, betere sollicitanten’

“Ja, de zoektocht naar talent is er nog steeds, maar er komen meer kwalitatieve open sollicitaties binnen.” Nienke van Heusden, van bureau Kaliber, kijkt in Emerce Agency Talk naar ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Digital Agencies
Premium

Publicis maakt 100.000 AI-videobedankjes voor personeel

De Franse media- en marketingroep Publicis heeft unieke 100.000 gepersonaliseerde nieuwjaarswensen geproduceerd met AI voor elk van zijn medewerkers.

Artificial Intelligence
Premium

Travix benoemt nieuwe Chief Marketing Officer

Online reisbureau Travix kondigt de benoeming van Mira van Houwelingen tot Chief Marketing Officer aan. Zij wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde marketinginitiatieven en moet in de Benelux CheapTickets steviger gaan positioneren.

Travel