Infographic: Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study
Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study, wat een representatief beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten.
Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study, wat een representatief beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten.
Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.
Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.
Reclamebureau True Ideas is een nieuw label gestart, gericht op contentmarketing. De nieuwe tak van het bureau werkt vanuit dezelfde missie: merken die een positieve impact op de wereld maken, helpen groeien.
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.
IPG Mediabrands, de mediaholding binnen Interpublic Group, heeft een naar eigen zeggen krachtige AI-chatassistent – My Bot – gelanceerd om de productiviteit op de werkplek te optimaliseren en de werkstijlen van zijn werknemers te verbeteren door middel van Gen AI-technologie die wordt aangestuurd door Google Cloud.
Google’s Core Update van afgelopen september blijkt veel invloed te hebben op de weergave van zoekvolumes van zoektermen die veel op elkaar lijken.
Chatbot Bard van Google is nauwelijks droog achter de oren en figureert al als hoofdrolspeler in reclamecampagnes.
Uit onderzoek van Stichting Donateursbelangen (SDB) blijkt dat 84 procent van de onderzochte CBF-Erkende goede doelen zonder toestemming vooraf tracking cookies plaatst.
Google is van plan een groot deel van zijn advertentieverkoopafdeling met 30.000 medewerkers te reorganiseren, zo meldde The Information dinsdag.
Dit jaar wordt waarschijnlijk net als 2022 een recordjaar voor Out of Home oftewel buitenreclame OOH (inclusief digitaal) als gekeken wordt naar de omzetten in de markt. Hiermee is OOH de perikelen rond corona inmiddels ver te boven en wordt door de sector reikhalzend uitgekeken naar volgend jaar, het jaar waarin het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame (BRO) wordt gelanceerd en een aansluiting met het Nationaal Media Onderzoek (NMO) aanstaande is.
Talpa Network heeft de handen ineengeslagen met RetailMedia.One in een exclusieve samenwerking. Deze alliantie biedt adverteerders de mogelijkheid om hun campagnes op een efficiënte manier uit te zetten naar verschillende platformen, waaronder tv, radio, digitale en printmedia én retail media.
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft voor 2024 laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzenders. Voor 2024 zijn dit de televisiezenders Nickelodeon en Disney Channel. Voor 2024 zijn er geen radiozenders als jongerenzender vastgesteld. Dit betekent dat dezelfde zenders als in 2023 zijn aangemerkt als jongerenzender.
Media-inkoopplatform Media Futures Market sluit WeTransfer aan op zijn netwerk. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen er reclameruimte inkopen op het sterk visueel georiënteerde downloadplatform.