More stories

Premium

SPAR rust honderden winkels uit met schermen voor retailmedia

SPAR gaat 450 winkels uitrusten met schermen voor retailmedia. Adverteerders kunnen daar hun eigen advertentiecampagnes draaien. “Het kost ons geen moeite om met adverteerders rond de tafel te zitten,” vertelde Rachel Scheffers van SPAR gisteren op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech in Leusden.

Retailmedia
Premium

‘Meerderheid retailketens heeft local SEO niet op orde’

Websites van de Nederlandse en Belgische retailers zijn niet of nauwelijks geoptimaliseerd op het gebied van local SEO. Hoewel de optimalisatiescores wel zijn toegenomen is er voor retail-ketens in Nederland en België nog veel te winnen.

SEO
Premium

Adverteerders blijven afhankelijk van Meta, TikTok stoomt op

Ondanks geluiden dat adverteerders hun afhankelijkheid van Meta willen verkleinen, blijft het platform veruit het grootste van alle social platformen. 75 procent van het budget dat aan social media wordt gespendeerd, gaat naar Facebook en Instagram. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark, waarvoor 154.000 social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021 tot 1 juli 2023, zijn geanalyseerd.

Online advertising

Wat kan een DXP voor marketeers betekenen?

Met een DXP gebruik je een volledig scala aan best-of-breed tools om gepersonaliseerde, geoptimaliseerde en consistente inhoud en ervaringen te produceren, terwijl je de complexiteit van het beheer vermijdt.

Marketing
Premium

Partijen overtreden cookiewet met plaatsen volgcookies

Meerdere politieke partijen overtreden de privacywet door zonder toestemming volgcookies te plaatsen, blijkt uit onderzoek van de NOS. Bij de BoerBurgerBeweging (BBB), Forum voor Democratie (FvD), de SGP en Volt gaat het om overduidelijke overtredingen.

Marketing

De balans tussen technologie en creativiteit: digitale volwassenheid in marketing

De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?

Digital Agencies
Premium

Happy Horizon opent nieuwe ‘hub’ in Utrecht

Creative digital agency Happy Horizon opent een nieuw hub-kantoor. Dit keer in Utrecht. Vorig jaar juli werden twee nieuwe kantoren geopend in Amsterdam en Eindhoven. Nu zijn alle Utrechtse bureaus van Happy Horizon verhuisd naar het nieuwe kantoor in het Treehouse-gebouw aan de Varrolaan.

Digital Agencies
Premium

Nog volop onduidelijkheden rond verbod gepersonaliseerde advertenties bij Meta

Het is nog steeds onduidelijk wat de gevolgen zijn van het verbod om gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram aan te bieden. De Europese privacytoezichthouders, waaronder de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). hebben dat verbod aangekondigd via de European Data Protection Board (EDPB).

Facebook Advertising
Premium

Wouter Moen nieuwe Managing Director van KINESSO

IPG Mediabrands Nederland heeft Wouter Moen (40) aangesteld als Managing Director van haar technologie gedreven performance bureau KINESSO.

Online marketing
Premium

GroupM: Adverteerders verschuiven veel budget naar YouTube

De Nederlandse markt voor tv-reclame komt in 2024 verder onder druk. Steeds meer adverteerders verschuiven budget hier weg richting – wat heet – non-lineaire kanalen. YouTube.

Marketing
Premium

Emerce lanceert Agency Finder, hulp bij bureaukeuze

Emerce lanceert vandaag de Agency Finder, een online dienst om een onafhankelijke, relevante shortlist op maat te maken voor wie op zoek is naar een digitaal bureau.

Bureauselectie
Premium

Criteo houdt omzet overeind door retailmedia

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het derde kwartaal met vijf procent toenemen tot 469 miljoen dollar.

Marketing
Premium

Havas Media sluit aan op platform RetailMedia.One

Mediabureau Havas sluit in Nederland een strategische samenwerking met RetailMedia.One. Dat is eerder uit noodzaak dan uit luxe. Het nieuwe reclameformat staat nog in de kinderschoenen.

Marketing
Premium

Eerste webwinkel voor evenementen

Iedereen is gewend om een koelkast of een kledingstuk online te shoppen, maar een webshop waar je terecht kunt voor een kerstbomendoolhof of een bubbelbad bioscoop is er niet.

Online marketing
Premium

Gmail wordt strenger voor e-mailmarketeers

Consumenten kunnen zich vanaf februari 2024 met één klik uitschrijven op commerciële e-mails die ze op hun Gmail-account ontvangen.

E-mailmarketing