WPP ‘toont’ AI-strategie
Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.
Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.
Het uurtarief van (digitale) agencies met vijf tot 80 fte lag in 2023 gemiddeld 7,3 procent hoger dan in 2022. Dit komt doordat marktontwikkelingen zoals inflatie en tekort aan personeel de omzetdoelstellingen en begroting van agencies beïnvloeden. Die invloed werkt door in de tariefstelling. Daarnaast bepalen bureaus hun tarieven ook op basis van de indexatie, concurrentie en de waarde die ze leveren, zo blijkt uit recent onderzoek van Simplicate onder bijna vijfhonderd bureaus in Nederland.
De Dutch Interactive Awards zijn de high impact bekroningen voor digital interactive makers van Nederland. Om kans te maken op een award kunnen bureaus vanaf nu hun cases indienen. Op donderdag 6 juni vindt de feestelijke awarduitreiking plaats in de Beurs van Berlage.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat samen met de Noorse en Duitse toezichthouder een Europese procedure starten over privacy en gepersonaliseerde advertenties. De toezichthouders willen samen met alle EU-collega’s een duidelijk oordeel gaan geven over de manier waarop online platforms toestemming van gebruikers krijgen voor het laten zien van gepersonaliseerde advertenties.
Bureaugroep Happy Horizon opent het label AInablers om daarin specialistische AI-kennis naar de markt te brengen.
Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Ads-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.
Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.
Media- en marketinggroep Publicis wil komende jaren driehonderd miljoen euro investeren in nieuwe technologie. AI maakt data en inzichten van 2,3 miljard mensen toegankelijk voor alle medewerkers.
Groei via SEA en andere vormen van adverteren bereikt altijd een plafond: omschakelen naar het opbouwen van merkwaarde wordt dan onvermijdelijk.
Meer dan de helft van de Europese marketingmanagers bij grote bedrijven is onzeker over de toekomst door het huidige economisch klimaat, zo blijkt uit grootschalig Europees onderzoek van Sapio Research in opdracht van Linehub, een Europees collectief van marketeers. 84 procent van hen geeft aan dat de economische situatie hun marketingstrategie beïnvloedt en meer dan de helft ziet zijn budget dan ook dalen. Uitschieters zijn Nederland en België waar de helft van de bedrijven het marketingbudget juist verhoogt.
Met het verdwijnen van de cookie verdwijnt ook het gemak waarmee een-op-een-communicatie te realiseren was. One-to-many wordt daardoor weer interessanter.
Het Nederlandse bureau The Oval Office en het Duitse bureau STAGG & FRIENDS hebben hun krachten gebundeld. Met deze fusie ontstaat volgens beide partners een van de grootste bureaus voor experience-driven communicatie van Europa met een team van ruim 130 experts en vestigingen in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs.
Op schaal beheren van omnichannel contentdifferentiatie over klantsegmenten is een uitdaging voor bedrijven. De oplossing? Atomic Content.
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.
De winstmarges van digitale bureaus staan onder druk. 92 procent van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar manieren om hun kosten te verminderen en efficiënter te werken., zo blijkt uit onderzoek van Simplicate onder 500 bedrijven.