More stories

Premium

Petitie eist verbod op het online volgen van burgers

Het online tracken van internetgebruikers zou wettelijk verboden moeten worden, aldus verschillende organisaties op het vlak van internet en privacy. Daartoe is deze week een petitie gelanceerd.

Privacy
Premium

ABN AMRO: Retailmedia groeit jaarlijks 100 miljoen

ABN AMRO denkt dat adverteerders elk jaar honderd miljoen euro extra gaan besteden bij, wat heet, retailmedia. Dat is reclameruimte bij webshops, apps en op digitale schermen in winkels. Daarmee promoten leveranciers de artikelen die ze in de betreffende winkels verkopen.

Marketing
Premium

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan bij DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards) met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Thuiswinkel.org sleepte de Lindeboom Hero Award in de wacht, als case met de meeste potentie.

Marketing

Heersen is meer dan aanwezig zijn: alles over topic clusters

Zie jij er al tegenop om de uitgaven van je marketingbudget te verantwoorden? Geen zorgen, want deze whitepaper is je redder in nood.

Contentmarketing
Premium

Omnicom doet grootste overname ooit: Flywheel Digital

Marketing- en reclameconcern Omnicom doet met de overname van Flywheel Digital, ter waarde van 835 miljoen dollar cash, zijn grootste overname ooit.

Marketing

Gezakt in zoekresultaten na Google Core-update? Zeven strategieën die echt werken

Google’s Core-update heeft bij meer dan een website gezorgd voor gekelderde posities in de zoekresultaten. Met deze zeven strategieën voor goede content kun je dat tegengaan.

SEO
Premium

WPP: Techbedrijven adverteren nóg minder

De tweede omzetwaarschuwing in drie maanden tijd van WPP. Het zijn vooral de techbedrijven in de VS die de hand op de knip houden en het resultaat van de reclamegigant drukken.

Marketing

E-mail Benchmark rapport 2023

Al 19 keer eerder bracht de toonaangevende E-mail Benchmark tienduizenden marketeers hun jaarlijkse dosis referentiecijfers om hun campagnes te vergelijken en inzicht […]

E-mailmarketing
Premium

Direct Marketing: verkoopgesprekken worden veelal compliant gevoerd, maar informatievoorziening kan beter

Wet- en regelgeving wordt voor een groot deel nageleefd in telemarketing en fieldmarketing activiteiten van grote Nederlandse adverteerders. Dit blijkt uit de Nationale Compliance Benchmark Direct Marketing die compliance specialist DMCC heeft uitgebracht. Wel is er ruimte voor verbetering. Zo blijft de informatievoorziening bij ingewikkelde diensten achter, maar blijkt ook dat adverteerders hierop kunnen sturen.

Online marketing
Premium

‘Grote adverteerders negeren Twitter’

Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.

Online advertising
Premium

HEMA start eigen netwerk voor retailmedia

Leveranciers van HEMA kunnen vanaf vandaag reclame maken op de digitale beeldschermen in 280 winkels.

Marketing
Premium

Rechter beboet Criteo voor plaatsen trackingcookies

De rechtbank Amsterdam veroordeelt Criteo voor het zonder toestemming plaatsen van trackingcookies bij een particuliere gebruiker die daarover naar de rechter stapte.

Privacy

Creator Commerce: slim inspringen op de revolutie van online verkoop

Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.

Influencer marketing

De kracht van contextueel adverteren en de impact op de merkperceptie

Contextueel adverteren in antwoord op advertentiemoeheid en het einde van third-party cookies: hyperrelevante en gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising
Premium

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles in VS

Google verzet zich tegen mogelijke leeftijdscontroles als onderdeel van online veiligheidsvoorstellen van het Amerikaanse Congres. Utah heeft al een wet aangenomen die sociale mediabedrijven verplicht de leeftijd te verifiëren van gebruikers.

Online advertising