Kingsday verzorgt digitale communicatie Heineken merk Affligem
Het Amsterdamse bureau Kingsday verzorgt de digitale communicatie voor het Heineken merk Affligem. Dit Belgische abdijbier is een van de oudste biermerken ter wereld.
Het Amsterdamse bureau Kingsday verzorgt de digitale communicatie voor het Heineken merk Affligem. Dit Belgische abdijbier is een van de oudste biermerken ter wereld.
Het is weer zover. Scott Brinker heeft gisteren op het MartTech evenement in San Francisco het Marketing Technologie Landschap 2016 gepresenteerd. De marketing technologie guru probeert elk jaar het globale marketing technologie landschap vast te leggen in een afbeelding. Op basis van verschillende categorieën geeft hij een overzicht geven van de huidige spelers in de globale marketing software wereld. Wat is het meest veranderd ten opzichte van 2015? De martech wereld barst uit zijn voegen en telt nu minimaal 3500 leveranciers. 1500 meer dan vorig jaar. Hieronder bespreek ik drie lessen die we kunnen trekken uit het overzicht.
E-mail is en blijft de steunpilaar van vele marketingcampagnes. Het percentage marketeers dat mail (heel) belangrijk noemt voor het behalen van de merkdoelen groeide niet voor niets van 89 procent naar 93 procent tussen 2012 en 2015. Maar de meesten worstelen nog steeds met de juiste boodschap, skills en ROI.
In een tijd waarin binnen Dialogue Marketing ‘customer centricity’ en ‘engagement’ urgente thema’s zijn, is er een interessante en misschien wel belangrijk rol weggelegd voor de app: de location based app, welteverstaan.
De aanwezigheid van merken op sociale media is de laatste jaren enorm gegroeid. Dat zei Peter Kerkhof van de Vrije Universiteit van Amsterdam vanochtend op The Social Conference. “Webcare is de killer app van sociale media.”
Yahoo zou met Facebook in gesprek zijn over het uitbesteden van een deel van de advertentieverkoop van Tumblr. Dat meldt The Information.
Coosto voegt offline media toe aan haar social media analysetool. Een samenwerking met LexisNexis maakt het vanaf nu mogelijk om berichten die zijn verschenen op print te analyseren.
RTL in Duitsland heeft videoreclamebedrijf smartclip gekocht voor een kleine vijftig miljoen euro. De verkopende partij is het Engelse Adconion Media Group.
De Berlijnse B2B reissite Distribusion haalt 6 miljoen euro groeigeld op bij partijen als Northzone, Creandum, en HR Ventures.
Het Belgische bureau Emakina heeft zijn omzet in 2015 met 25 procent zien toenemen tot ruim 70 miljoen euro. De bedrijfswinst vóór afschrijvingen (EBITDA) groeide vijftig procent en kwam uit op 6 miljoen euro. Het bedrijf noteerde een nettowinst van 2,7 miljoen.
Conversatie staat centraal bij Conscious Hotels, de organisatie achter het Conversation Hotel. Een authentieke, persoonlijke en humoristische manier van communiceren zorgt ervoor dat gasten terug blijven komen en potentiële werknemers Conscious Hotels weten te vinden. Wat hard nodig is voor de uitbreiding met twee nieuwe hotels in 2017. Astrid Pots zal het een en ander uit de doeken doen op The Social Conference in Amsterdam.
Facebook maakt het sociale gedrag van mensen ondergeschikt aan efficiëntie en winstgevendheid. Dat stelt Rob Heyman van de Vrije Universiteit Brussel in de dissertatie Facebook & users: who is using whom?
Millennials kijken video. Veel video. YouTube, Netflix en Facebook (video) worden vaker bekeken dan de ouderwetse beeldbuis. Waarom kijken ze? Om de verveling te verdrijven, om er bij in slaap te vallen, als behang of juist als oppepper. Televisie is echter ook weer niet helemaal uit de wereld van de millennial verdwenen. 36 procent kijkt nog gewoon ouderwets televisie.
Twitter wijkt niet af van de 140 tekens per bericht. Dat heeft CEO Jack Dorsey gezegd in een interview met de Amerikaanse nieuwszender NBC. Eerder was er sprake van een ophoging naar 10.000 tekens.
Over een maand vind in Bologna het SEA event Adworld Experience plaats. Eén van de betere conferenties voor Adwords specialisten in Europa. Tijdens het event is oa de gerespecteerde Adwords Scripts autoriteit Frederick Vallaeys aanwezig voor een workshop Adwords Automation. Omdat dit onderwerp vaak vragen oproept onder de SEA specialisten leek het me ideaal hem eens naar de waarom en hoe te . Wanneer is het zinvol om over Adwords automatiseren na te denken? En hoe moet dat dan?