More stories

McDonald’s: Helft displayreclame programmatic gekocht

De helft van McDonald’s’ Europese online displaybudget wordt programmatic ingekocht, een percentage dat alleen maar zal toenemen. De snackwinkel wil strategisch meer met first party data gaan werken, mogelijk leidend tot een eigen datamanagementplatform.

Analytics

Suzanne Klein nieuwe commercieel baas van DAN DNA

Suzanne Klein wordt per 1 december Head of Commerce van DAN DNA, de dataspecialist van Dentsu Aegis Nederland.

Online marketing

Salesforce voorspelt klantreis

Salesforce lanceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys. Daarmee kunnen marketeers CRM- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals surfgegevens en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de volgende stap in elke customer journey.

E-mailmarketing

Content Marketing Trends 2016

Content marketing staat aan de vooravond van grote veranderingen. Belangrijkste vraag: “Hoe valt je content straks nog op in die tsunami van content die we met z’n allen publiceren?” In dit artikel zetten we de 16 Belangrijkste Content Marketing Trends voor 2016 netjes op een rijtje vanuit Nederlands perspectief. Het is een long read, dus als je nu geen tijd heb, bookmark hem dan voor later.

Contentmarketing

Twitter zet teller-API uit

Twitter heeft zijn teller-API sinds 20 november stopgezet. Daarvan maakten diverse sites waaronder Emerce gebruik. Volgens Twitter was de API nooit officieel in gebruik en alleen bedoeld voor eigen toepassingen.

Twitter/X

Adobes Project Comet: godsgeschenk voor UX-designer?

De programma’s van Adobe zijn bij veel UX-designers in zwang geraakt. Nu kondigt het Amerikaanse bedrijf dan eindelijk een lancering aan die vooralsnog op enthousiasme kan rekenen.

Web-design

Hype rond Snapchat koelt af

De komeetachtige groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen. Van torenhoge bedragen die adverteerders voor campagnes moeten betalen is geen sprake meer. Een jaar geleden betaalden adverteerders nog 700.000 dollar per dag, nu niet meer dan 100.000 dollar.

Marketing

Webcare verplaatst zich naar de avond

De Top 10 grootste webcare-accounts hebben gemiddeld 340 contactmomenten per dag. Die steeds vaker ’s avonds plaatsvinden, zo blijkt uit nieuw onderzoek van OBI4wan naar het Twittergedrag van de Top 150 webcare-accounts .

Customer Service

Iceleads verandert naam in Hatch

Online marketingtechnologiebedrijf Iceleads verandert zijn naam in Hatch. Dat moet de internationale groeiplannen beter dienen.

Online advertising

Laagsteprijsgarantie versus korting: waarvoor te kiezen?

Jumbo, BCC, Media Markt, Gamma, Praxis en de Keukenconcurrent. Je kunt een lange lijst maken met bedrijven die hun klanten een laagsteprijsgarantie geven. Continu stappen weer nieuwe bedrijven in en beginnen met deze vorm van prijspromotie.

B2B op sociale media (infographic)

Sociale media zijn ook voor B2B enorm belangrijk aan het worden, en dan hebben we het niet alleen over LinkedIn. B2B marktplaats Expert Market deed hier onderzoek naar. Het midden- en kleinbedrijf in de VS voelt zich vooral thuis op Facebook, met LinkedIn als tweede keuze. Bedrijven weten echter nog altijd niet goed wat ze moeten plaatsen op sociale media. Uit onderzoek blijkt echter dat met name promoties zich in een warme belangstelling mogen verheugen. Op de tweede plaats komt informatie over nieuwe producten.

B2B Digital

Targeted ads leiden vaker tot aankoop

Targeting heeft altijd een slechte reputatie gehad onder consumenten. Het zou creepy of invasief zijn. Toch gaan er inmiddels ook andere geluiden op en noemen digitale shoppers het zelfs behulpzaam.

Online advertising

Google stopt ‘Live Nieuws’-carousel in zoekresultaten

Google voegt een nieuw informatieblok toe boven de zoekresultaten met daarin live nieuwsbronnen in een scrollbare carousel. Tot de eerste deelnemers behoren de Guardian, Washington Post, The Telegraph en ScribbleLive.

Search

YouTube komt met vertaalopties

Er wordt meer video content geupload op YouTube in 60 dagen dan de drie grootste televisienetwerken uit Amerika produceren in 60 jaar. Toch krijgt YouTube met de enorme groei van Online Video er steeds meer concurrenten bij. Facebook is hard bezig YouTube van de troon te stoten. Maar YouTube laat dit niet zomaar gebeuren. YouTube heeft een aantal grote partners die belangrijk zijn voor het bedrijf en komt dan ook met een nieuwe videofunctie die juist voor grote internationale brands erg belangrijk is.

Contentmarketing

Veel klachten over Online.nl

Klachtenkompas.nl heeft in een jaar tijd meer dan 2000 klachten over internetprovider Online.nl ontvangen. Daarmee is Online.nl het bedrijf waarover consumenten het meest klagen.

Breedband