More stories

Google verliest Russische antitrustzaak

Europa moet nog ingrijpen, maar Rusland heeft dat al gedaan: Google mag Russische fabrikanten niet verplichten om Google apps te installeren op Android toestellen in ruil voor toegang tot Google Play appwinkel.

Search

Appen met de gemeente Groningen

Inwoners van Groningen kunnen sinds deze week via WhatsApp vragen stellen aan de gemeente.

Customer Service

‘Adverteerders geven minder uit aan Twitter’

Adverteerders maken dit jaar minder budget vrij voor Twitter campagnes. Die trend was al gaande, maar RBC Capital Markets constateert nu een significante toename van het aantal adverteerders dat afhaakt.

Online advertising
Premium

Engagement Instagram daalt met veertig procent

Het gaat even wat minder met de rijzende ster onder de sociale media Instagram. Volgens een nieuwe studie van Quintly is het engagement op het platform met veertig procent teruggelopen.

Social

Amsterdam is Twitterstad

Van alle actieve Twitteraars in Nederland komen de meeste uit Amsterdam. Bijna 75.000 accounts uit Amsterdam plaatsten de afgelopen drie maanden ten minste één tweet. Dit blijkt uit onderzoek van social mediamonitoringtool Buzzcapture naar de Nederlandse steden met de meeste Twitteraars.

Twitter/X

Social Conference: Berichtenapps volgende stap in ‘social sharing’

Social messaging is bezig aan een explosieve groei. Mensen sturen vaker privéberichten naar elkaar en besloten groepen dan een aantal jaren geleden. Het is het volgende hoofdstuk van social sharing. Op The Social Conference, volgende week dinsdag in Pakhuis de Zwijger, vertelt Thijs van der Toom van NexportChina over de kracht van dit soort apps, en met name WeChat.

Social

Google Analytics 360 complete Marketingsuite

Vandaag heeft Google hun complete marketing suite aangekondigd: Google Analytics 360 suite. Naast het bekende Google Analytics Premium en Tag Manager beslaat het ook een nieuw data management platform, een A/B testing tool, een data analyse /visualisatie tool en een attributie tool (Adometry). Wat is er “nieuw” aan deze losse onderdelen? En waarom biedt Google dit aan in een volledige suite?

Analytics

Google steekt Analytics in het nieuw

Google introduceert een nieuwe versie van Analytics Premium, bedoeld voor de grootzakelijke markt, en maakt dat onderdeel van een zware, uitgebreide marketingsuite.

Analytics

Optimaal delen via Facebook en Twitter

Als online marketeer will je je app, website of campagne het liefst door de bezoeker zelf laten promoten. De droom is een ‘perpetuum mobile’: koop honderd bezoekers in en zorg dat er genoeg je concept delen, zodat het weer minimaal honderd bezoekers oplevert.

Social

Sagent verandert naam in Crobox

E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.

Retail

Betere klantenbinding? Leer data beter analyseren

In het bedrijfsleven vergaren we steeds meer informatie over onze bezoekers. ‘Big data’ is het toverwoord geworden binnen complete bedrijfstakken en individuele bedrijven. Maar het overzicht in de data, dat zijn we vaak kwijt. Tijd dus voor betere data-analyse. Welke data analyseer je en hoe win je daar klanten mee?

Analytics

Plesman (IAB) naar SpotX

Govaert Plesman, tot voor kort directeur bij het Interactive Advertising Bureau (IAB) Nederland, is deze week begonnen als Director Demand Facilitation bij SpotX.

Video
Premium

Blik in de Blob bij Happy Leads (360º)

Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.

Digital Agencies

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Aantal e-mailgebruikers naar 3 miljard in 2020

Het aantal e-mail gebruikers zal rond 2020 zijn opgelopen naar 3 miljard, zo verwacht The Radicati Group. Dit jaar zijn het er zo’n 2,6 miljard.

E-mailmarketing