More stories

‘Starbucks bewijst: mobiele app is basis voor merkentrouw’

Wie klantloyaliteit zegt, zegt Starbucks. Het bedrijf heeft als een van de eerste begrepen dat mobiel gemak zorgt voor binding met de klant. De app als centraal onderdeel van dat wat ze in vaktaal een ‘digitaal ecosysteem’ noemen, lijkt daarmee de toekomst te hebben.

Customer Loyalty

‘Berichtenapp verdringt mail bij jongeren’

E-mail wordt onder de jongste internetgebruikers steeds minder gebruikt. Dat concludeert in elk geval App Annie, dat het gebruik van berichtenapps fors ziet stijgen. App Annie is een van de belangrijkste meetbureaus voor mobiele apps.

Social

AdBlock Plus komt met adblocker voor Edge

AdBlock Plus heeft een adblocker ontwikkeld voor de Microsoft browser Edge, die onderdeel is van Windows 10. Het is een van de eerste bedrijven die met extensies voor Edge komt.

Online advertising

Onderzoek: DMP’s voldoen niet aan verwachtingen marketeers

Data management platforms (DMP’s) zouden het walhalla voor de marketeer anno nu zijn. Met een druk op de knop zou alle klantinformatie op orde én klaar voor marktsegmentatie, mediaplanning en smart marketing zijn. Maar de marketeer krijgt niet van DMP’s wat hij wil.

Analytics
Premium

Nike: online omzet +56 procent, ‘baanbrekende app’ op komst

De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.

Customer Experience

S1.tv start nieuwe webserie

S1.tv van mediabedrijf Social1influencers lanceert zijn achtste webserie. In ‘Van schrijven naar Swipen’ analyseert vlogger Sophie Milzink wat liefde en dating in het internettijdperk inhouden.

Video

Customer Experience centraal op eRetail: van strategie naar actie!

De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De sprekers op eRetail 2016 schudden retailers wakker om tot actie te komen en concreet aan de slag te gaan met het inspelen op de customer journey.

Customer Experience

Clinique zet Shazam in voor crossmediale reclameactie

Een pagina in tijdschrift scannen met Shazam en een commercial voor lippenstift van Clinique zien. Dat is een nieuwe manier om de audioscanner Shazam voor commerciële doeleinden in te zetten.

Campagnes

Denk vaker aan de employee-journey

De digitale disruptie vraagt veel van bedrijven en zij richten hun energie daarom vooral op de behoefte van de klant. Werknemers moeten het echter doen met verkokerde informatiesystemen. Hun frustratie werkt averechts op de klantervaring, daarom moet er meer aandacht zijn voor de employee-journey, aldus Marcel Kouwenberg van Inter-IKEA.

Customer Experience

Advertentiegroep Publicis schaft silo’s af

Advertentiegroep Publicis is niet langer een houdstermaatschappij. Dat vertelde CEO Maurice Levy deze week op het 5As congres in Miami. “Dat model is dood.”

Creative

WhatsApp sommeert Utrechtse start-up om activiteiten te staken

WhatsApp sommeert de Utrechtse start-up Watermelon om zijn werkzaamheden onmiddellijk te staken. De Utrechtse onderneming gebruikt de berichtenapp om bedrijven met klanten te laten communiceren, maar dat is blijkbaar tegen het zere been van de Facebook dochter.

Customer Service

Adobe lanceert netwerk voor identificatie online consument

Adobe heeft tijdens zijn Marketing Summit de Adobe Marketing Cloud Device Co-op aangekondigd. Daarmee kunnen grote merken gezamenlijk consumenten beter identificeren.

Analytics

NS International adopteert Oracle Service Cloud voor optimaliseren klantreis

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, zet Oracle Service Cloud in om de customer journey van reizigers verder te optimaliseren.

Customer Service

Adobe breidt Marketing Cloud uit

Adobe heeft zijn Marketing Cloud, een platform voor marketingoplossingen, opnieuw flink uitgebreid. Onder meer met gepersonaliseerde tv-aanbevelingen en een zoeksysteem voor afbeeldingen, foto’s, video’s en andere visuele digitale content.

Online advertising

Twitter test gebruik stickers

Twitter overweegt om stickers in te voeren, plaatjes die gebruikers in een tweet kunnen versturen. Dergelijke stickers zijn al geruime tijd populair onder berichtenapps.

Social