Facebook in retailonderzoek met Dunnhumby
Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.
Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.
Studenten kunnen zich gaan inschrijven voor de nieuwe opleidingen Data Science van de universiteiten van Tilburg en Eindhoven. In september 2016 zal de eerste Nederlandse universitaire bachelorstudie Data Science van start gaan; dan begint ook de masteropleiding Data Science Entrepreneurship in het voormalig klooster Mariënburg in ‘s-Hertogenbosch.
Facebook-gebruikers plaatsen en delen steeds minder berichten. Volgens The Information is het aantal berichten alleen al tussen medio 2014 en medio 2015 met 5,5 procent gedaald. Het aantal persoonlijke berichten is zelfs nog sneller achteruit gegaan, met 21 procent.
In totaal 48 Nederlandse inzendingen komen in aanmerking voor een Webby Award, beter bekend als de Oscars voor het web. Bureaus MediaMonks, N=5 en 72andSunny staan hoog in de ranglijsten.
Facebook Messenger, nu met 900 miljoen maandelijks actieve gebruikers, wordt uitgebreid met zakelijke functies, zo heeft Facebook vandaag bekendgemaakt.
Fietsvakantiebureau Cycle Tours heeft zijn site in het nieuw laten steken.
AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.
Personalisatie moet. Ongeacht je industrie, bedrijfsgrootte of geografie. Maar wie aan echte personalisatie wil doen, moet verder gaan dan alleen het gebruik van oppervlakkige data zoals een naam of locatie. Veel verder. Zijn marketeers al zover? Nee, is kortweg het antwoord. Maar de stip op de horizon is duidelijk.
Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”
Interacties en langdurigere dialoog zijn doorgaans de basis van de relatie tussen mens en bedrijf. De traditionele contactmomenten via telefoon […]
Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.
Elastic wil binnen nu en vijf jaar naar de beurs. ‘Het is voor ons geen droom of must, maar eerder een verplichting aan onze investeerders’, zegt CEO Steven Schuurman in het nieuwste nummer van Emerce, dat morgen bij abonnees op de mat ligt.
Startup socialAudience krijgt een niet nader genoemde financiering van Acivate Capital voor de internationale uitrol.
Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.
Facebook-gebruikers kunnen vanaf vandaag liveuitzendingen verzorgen met de app van Facebook. De functie was al sinds december voor een enkeling beschikbaar.