More stories

Neemt zelfbediening het over in klantenservice? (infographic)

Zelfbediening is waar het tegenwoordig om draait. Consumenten willen zelf antwoorden zoeken op vragen. FAQ lijsten worden vaker geraadpleegd dan de helpdesk aan de telefoon. En dat is nog maar het begin, want we hebben ook nog virtuele assistenten, online forums en trainingsmiddelen. Deze infographic legt uit wat het beleid worden van organisaties met deze ontwikkelingen in het hoofd.

Customer Service

Tableau neemt Duitse branchegenoot over

Tableau Software, de expert op het gebied van datavisualisatie, heeft het Duitse HyPer overgenomen. De startup komt voor uit de Technische Universiteit van München.

Analytics

Allereerste webpagina ooit te bewonderen in Sneek

De allereerste webpagina ooit, draaiend op de allereerste webserver, is donderdag 24 maart te bewonderen tijdens de Snakeware Experience Day in Sneek. De webpagina uit 1991 draait op een door Steve Jobs ontworpen NeXT Cube-computer.

Web-design

Facebook: ‘Er komt niet één super-app’

Facebook-gebruikers consumeren dagelijks ruim honderd miljoen uur aan video. Het sociale netwerk werkt daarom hard aan extra mogelijkheden om zo met doelgroepen te communiceren. “Video maakt het mobiele kanaal nog persoonlijker”, aldus Arno Lubrun, Facebooks Country Manager voor de Benelux.

Facebook

eKomi koopt reputatiemanager

Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.

Social

Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn

Nederlandse CEO’s zijn veel minder dan hun Amerikaanse collega’s gewend aan social media gebruik. Ze twijfelen of het echt iets oplevert, denken dat het te veel tijd kost en zijn angstig voor de risico’s die gepaard gaan met het uiten van meningen op een open platform. Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn.

Twitter/X

Website Check: Zo doe je een ‘Content Audit’

Pagina’s verouderen. Linkjes raken gebroken. Zoekposities dalen. Om je website gezond te houden, doe je er goed aan deze periodiek te onderwerpen aan een inhoudelijke check-up, oftewel een ‘content audit’. Op het eerste gezicht lijkt zo’n content audit veel werk. Maar met deze tips & tricks pak je het slim en efficiënt aan.

Contentmarketing
Premium

TU Delft vernieuwt zijn site voor OpenCourseware

De TU Delft heeft zijn OpenCourseware-site vernieuwd om zijn opleidingsaanbod internationaal beter op de kaart te zetten.

Digital Agencies

Workshop: aan de slag met video-SEO

Video wordt steeds belangrijker voor online marketeers. En dus groeit het aantal videoposts online. Maar hoe zorg je er voor dat je vandaag de dag ook goed gevonden wordt? Workshop zet het voor je op een rij.

Search

Semilo zet foodactiviteiten in apart label

Digitaal media-exploitant Semilo brengt zijn activiteiten rondom foodadvertising onder in een apart, nieuw label: Een Kwestie van Smaak.

Contentmarketing

Voedsel wordt bits & bites

De digitale mogelijkheden kunnen het voor de gehele foodsector eenvoudiger maken meer data over eet- en aankoopgedrag te ontsluiten. Het biedt kansen om met nieuwe bedrijfsmodellen in te spelen op de digitale ‘empowerment’ van de consument. Dit concludeert ABN AMRO in het rapport ‘Voedsel wordt bits & bites. Digitale transformatie van de foodsector’.

Analytics

Consumentenbond vraagt ACM om maatregelen tegen Online.nl

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen tegen internetaanbieder Online.nl.

Customer Service

Animaties in design zijn terug, maar functioneel dit keer

De herintroductie van animaties in design doet al gauw denken aan het tijdperk waarin Flash van ieder scherm spatte. Designers waren het even uit het oog verloren, maar geanimeerd design is weer terug van weggeweest. Functioneel dit keer.

Web-design

Ook Opera komt met adblocker in browser

Na Mozilla komt ook Opera met een browser met adblocker. Vooralsnog gaat het om een testversie voor Windows, OS X en Linux. Opera claimt dat met de browsers tot veertig procent sneller gesurfed kan worden.

Online advertising

Starbucks gooit roer loyaltyprogramma drastisch om

Starbucks heeft zijn veelgeprezen loyaltyprogramma Starbucks Rewards radicaal veranderd. Niet het aantal transacties, maar het geld dat wordt uitgegeven wordt vanaf volgende maand doorslaggevend. Alleen al die aankondiging heeft geleid tot een stortvloed aan negatieve buzz op social media, maar wat is de impact op het merk?

Customer Loyalty