More stories

B2B-adverteerder ontevreden

B2B-adverteerders zijn weinig te spreken over het rendement van hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Demandbase onder 500 B2B-marketeers. 71 procent zegt dat de doelstellingen niet worden gehaald.

B2B Digital

Wouter Blok weg bij Coolblue

CMO Wouter Blok is na een jaar alweer opgestapt bij online retailer Coolblue. Volgens Blok kregen bestuurlijke taken de overhand en kwamen inhoudelijke marketingtaken op het tweede plan.

Online marketing

Progressive Web Apps: de toekomst van mobiele apps?

Een gemiddelde Chrome & Android gebruiker bezoekt per maand meer dan 100 websites. Een gemiddelde mobiele gebruiker gebruikt slechts 25 apps per maand. De mobiele gebruiker brengt echter veel meer tijd door in apps (87%) dan op het web (13%).[1] Apps zijn snel en mobiele websites relatief traag. Er is een kloof ontstaan tussen native apps en mobiele websites. Google werkt in Chrome al langer aan een innovatie waardoor een mobiele website zich als native app kan gedragen op jouw telefoon. Tijdens de laatste Chrome Dev Summit werd het concreet en kreeg het officieel een naam: Progressive Web Apps. Ondanks de grote potentie, is het bij velen nog niet bekend. Tijd om hier meer aandacht aan te besteden!

Mobile

Wehkamp intensiveert klantencontact met nieuwe app

Wehkamp lanceert vandaag zijn vernieuwde winkel-app. Belangrijkste vernieuwing is de introductie van de zogenaamde w-app, waarmee klanten zeven dagen per week kosteloos direct contact kunnen hebben met de klantenservice.

Customer Experience

‘Groupon Nederland moet proeftuin zijn van Europa’

Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.

Customer Loyalty

Verizon schikt vanwege gebruik supercookies

Verizon schikt met de Amerikaanse Federal Communications Commission vanwege de inzet van omstreden supercookies. Het telecombedrijf betaalt een boete van 1,35 miljoen dollar.

Analytics
Premium

Triple IT vernieuwt naam, wordt Triple

Een kleine verandering van de naam moet de grote verandering die het bedrijf afgelopen jaren doorliep weergeven. Triple IT verliest de laatste twee letters van zijn naam en wordt Triple, met bijbehorend nieuw beeldmerk.

Digital Agencies

MTV kondigt nominaties Movie Awards aan op Snapchat

MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.

Online advertising

E-mail in 2016: wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Wat kunnen we op het gebied van e-mail verwachten in 2016? Deze vraag stel ik mezelf wel eens en daar is niet zo makkelijk antwoord op de geven. Tijd om er een blogpost aan te wijden dus! Een van de ontwikkelingen is dat je bij het opzetten van een e-mail minder dynamische en geavanceerde codes kunt gebruiken – in vergelijking met websites in ieder geval. Daarbij heb je als e-mail developer te dealen met de verschillende e-mail clients als Outlook, Gmail en Apple Mail. In dit artikel zoom ik in op de laatste ontwikkelingen en verwachtingen binnen het e-maillandschap. Dus: wat zijn de verwachtingen op het gebied van e-mail in 2016?

E-mailmarketing

NY Times weert lezers met adblockers

Online lezers van de NY Times met adblockers worden geweerd door de krant. Het advies: neem een abonnement of schakel je adblocker uit.

Online advertising
Premium

Rotterdams bureau doet socialmedia voor Hunkemöller

Hunkemöller heeft een nieuwe bureau gekozen voor zijn internationale social-mediastrategie: DailyDialogues uit Rotterdam.

Digital Agencies

DSP Travel Audience spoedig EU-dekkend

Travel Audience, een DSP die zich puur richt op de online reismarkt, is van start gegaan in Scandinavië en Rusland. In de loop van 2016 volgen meer Europese landen.

App GroupM en BrandDeli converteert GRP naar CPM

GroupM en BrandDeli hebben een app ontwikkeld om meeteenheden uit de tv-wereld en de internetwereld over en weer te vertalen: GRP in CPM en andersom.

Online advertising
Premium

Bouwer van webapps Potato naar AKQA

WPP-bureau AKQA heeft Potato, een Londense bouwer van webapplicaties, overgenomen voor een onbekend bedrag.

Digital Agencies

The Media Exchange breidt uit met demografische profielen

The Media Exchange sluit een samenwerking met marktonderzoeker MSI-ACI Europe om demografische gegevens toe te voegen aan de luisterresultaten van online radiocampagnes.

Online advertising