More stories

Groupon sluit in Scandinavië

Kortingsite Groupon sluit de deuren in de vier Scandinavische landen. De resultaten vallen tegen en de lokale organisatie zou niet optimaal functioneren.

Online advertising

Google wil meer recensies van gebruikers Maps

Google schakelt de hulp van de gebruikers van Maps in om meer recensies te verzamelen van winkels, restaurants, musea en talloze andere publieke commerciële locaties.

Social

Effectievere leadopvolging na beursdeelname met lead nurturing via e-mail

Als je als marketeer zwaar investeert in een beurs, dan zijn 220 leads een fraai resultaat. Maar hoe zorg je ervoor dat deze leads optimaal opgevolgd worden? Een lead nurturing programma als follow-up na het beursbezoek leverde goede resultaten op voor Famostar.

E-mailmarketing

Viktor van der Wijk nieuwe CEO StormMC

Digitaal marketingbureau StormMC stelt Viktor van der Wijk aan als CEO. Hij verliet KLM afgelopen zomer. Hij neemt corporate ervaring mee waar StormMC’s klanten steeds meer naar vragen.

Online marketing

Desk.com en SalesforceIQ gaan samen

Salesforce gaat Desk.com en SalesforceIQ integreren. Desk.com is de alles-in-een serviceapplicatie voor snelgroeiende organisaties en SalesforceIQ een slimme salesoplossing.

Marketing automation

Workshop: Verzilver je data met de juiste DMP

Heeft jouw website of platform veel bezoekers en interactie, dan is een Data Management Platform (DMP) geen overbodige luxe. Grote hoeveelheden data bieden veel marketingkansen, maar de kunst is om die te verzilveren. En begint met het kiezen van de juiste DMP. Workshop helpt je op weg.

Analytics

Virgin America lanceert Seat View

Virgin America laat passagiers voortaan al ruim voor de vlucht hun stoel ‘uitproberen’ via Virgin Seat View. Klanten krijgen een 360 graden panorama te zien van het interieur van het vliegtuig.

Campagnes

Emerce Performance: betaalde content met een journalistieke insteek

De New York Times vestigde in augustus een speciaal team in Londen dat zich bezighoudt met native advertising. Kaylee King-Balentin leidt de Londense vestiging van T Brand Studios en vertelt er donderdag op Emerce Performance meer over.

Marketing

Website- en campagne-optimalisatie gaan hand in hand

Met een geweldige user experience en data driven optimalisatie zou je website geweldige resultaten moeten leveren. Toch valt dat in de praktijk vaak tegen, omdat het campagneverkeer en de landingspagina slecht op elkaar aansluiten en het webteam en het marketingteam elkaar niet altijd weten te vinden. In aanloop naar mijn presentatie op ePerformance samen met Tim Woldhuis van Expand Online lichten we alvast een tipje van de sluier over hoe je je website en campagnes wél succesvol laat samenwerken.

Online marketing

Bruynzeel-sakura met Somention in sociale media

Bruynzeel-sakura, bekend van het Hollandse potloden- en stiftenmerk Bruynzeel, gaat haar merk profileren op sociale media. Het bedrijf doet dat samen met Somention.

Marketing

IAB: Ergernis over internetreclame kan niet langer worden genegeerd

De Nederlandse consument ergert zich vooral aan internetadvertenties omdat het er simpelweg ‘te veel zijn’ en de advertenties zorgen voor traag internet. Dat blijkt uit het eerste onderzoeksrapport dat het IAB heeft laten uitvoeren naar irritaties van consumenten omtrent reclame op internet. Het IAB wil richtlijnen optellen over het volume, type uitingen en richtlijnen voor de laadsnelheid en bijvoorbeeld het gebruik van geluid en frequency capping.

Marketing

WNF en de kansen voor engagement via social media

De social footprint van het WNF is flink. Wereldwijd staat hun teller op 19 miljoen social fans en volgers, vooral op Facebook en Twitter. Nationaal tellen ze er ruim 300.000. Maar hoe activeer je deze achterban? Voelt een pagina-like al als bijdrage, vinden fans het voldoende om af en toe een post te liken, of willen ze ook echt wat geven, delen of doen?

Social

Klantdata: de sleutel tot moderne marketing

Google is een begrip geworden in onze maatschappij. Als belangrijkste zoekmachine helpen ze ons op weg naar relevante informatie via een simpele zoek box. Hoe is het zo ver gekomen? Hoe ziet de toekomst eruit van Search? En wat heeft dat te maken met onze klantdata? Ook Google personaliseert steeds verder, maar ook Google heeft geen toegang tot alle data.

Search

‘Cashback actie vergroot onafhankelijkheid fabrikant van retailer’

Het principe van cashback als onderdeel van de marketingstrategie is in de FMCG-branche al zo oud als de weg naar Rome. Maar door de digitalisering zijn cashbacks inmiddels niet alleen meer bedoeld voor de verkoopdoelstellingen, maar maakt het de fabrikant vooral onafhankelijk van de retailer.

Schotse social media-adviseur naar Utrecht

Het Schotse Tuminds Social Media, dat bedrijven adviseert over hun sociale media strategie, opent een vestiging in Utrecht.

Marketing