More stories

Adverteren op Instagram, voor iedere adverteerder interessant?

Vanaf 1 oktober is het in Nederland mogelijk om te adverteren via Instagram. Er zijn al vele blogs geschreven over dit feit, maar Traffic4u deelt haar best practices en eerste resultaten van adverteren op dit populaire Social Media kanaal per dimensie. Is adverteren op Instagram voor iedere adverteerder interessant?

Online advertising

Nieuwe serviceapp van Ziggo

Ziggo heeft een app uitgebracht voor storingsmeldingen. Daarnaast biedt de kabelaar ook meer algemene ondersteuning.

Customer Service
Premium

Mirabeau haalt hoge kwaliteitscertificering

Mirabeau kan de kwaliteit van zijn Managed Services-dienstverlening nu formeel aantonen met het ISAE 3402 type II-certificering.

Digital Agencies

Cortana draait nu ook op iOS

Microsoft heeft zijn spraakhulpje Cortana nu ook voor iOS ter beschikking gesteld, zij het dat maar een beperkt aantal mensen de app kan testen.

Marketing

West-Europa: uitgaven digitale reclame dit jaar 35 miljard dollar

De uitgaven aan online reclame groeien snel in West-Europa. Ongeveer drie keer zo hard als de totale reclameuitgaven. In 2015 komt de digitale reclamemarkt dan ook uit op 35,25 miljard dollar, een toename van maar liefst 9,1 procent.

Online advertising

Booking.com zoekt reclamepartner

Het Amsterdamse Booking.com zoekt een nieuwe reclamepartner voor onder meer sociale media en merkactivatie. Dat meldt Brand Republic.

Creative

MediaMonks neemt Zweeds postproductiebedrijf over

MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.

Creative

Vijf problemen met marketing automation

In de laatste vijf jaar is marketing automation fors gegroeid, met name aan de kant van relatiebeheer. Uit Google statistieken blijkt dat er flink wordt gezocht naar de term ‘marketing automation’. Bedrijven die hun marketing automatiseren groeien doorgaans ook sneller. Tegelijkertijd zijn marketeers niet echt tevreden over de resultaten. Waar gaat het mis?

Marketing

Onderzoek: Nederlander kiest niet altijd voor goedkoopste retailer

Het gaat Nederlandse shoppers niet alleen om de beste deals. Ook gemak, verzendkosten en loyaliteitsprogramma’s hebben een grote impact op waar we onze boodschappen doen. Zo is maar liefst 57 procent van de Nederlanders lid van een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Optieclub.nl: AFM maakt ons zwart

Toezichthouder AFM hoeft een vermeende AdWords-campagne rond het aanbieden van binaire opties niet te staken. Dat had Optieclub.nl aan de rechtbank Amsterdam gevraagd.

Search

Nee, we zijn helemaal geen adverteerders

De Bond van Adverteerders. Toen ik er lang geleden voor het eerst van hoorde was ik verbaasd: waarom zouden bedrijven die adverteren zich verenigen in een bond? Tegen wie moeten ze ‘strijden’? Inmiddels weet ik dat in Nederland elk groepje van minimaal twee mensen zich verenigt in een ‘bond’, dat hoort bij onze poldercultuur blijkbaar. Het zijn bonden die polders droogleggen, en die ons verenigen als adverteerders. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te verbazen over die stempel van adverteerder. Vooral bij het geklaag over de adblockers viel het me op: ‘Wat moeten wij adverteerders nu? Waar moeten we nu adverteren? Moeten we niet anders adverteren? Adverteren met méér kwaliteit? Relevanter adverteren?’ Maar ik heb nog niemand de meest interessante vraag horen stellen: moeten we wel adverteerders zijn?

Online advertising

AppNexus lanceert afdeling programmatic voor Microsoft

Microsoft besteedt in Europa al zijn online mediaverkoopactiviteiten uit aan AppNexus, dat nu een afdeling live heeft dat die overgang helpt realiseren.

Online advertising

Onderzoek: Locatie delen? Nee, bedankt

Mobiele appgebruikers willen niet graag hun locatie delen. Zelfs als het gebruik ervan voor de app duidelijk is. De reden? Zorgen om privacy en veiligheid.

Mobile

Active Ants in tv-commercial Rabobank

Fulfillmentsbedrijf Active Ants, waar veel webwinkels hun handelswaar stallen, speelt een hoofdrol in de nieuwe zakelijke commercial van Rabobank.

Fulfillment

Assortimentsuitbreiding naar 4 miljoen artikelen op Mercateo.nl

E-Procurement platform Mercateo.nl heeft het assortiment binnen een jaar uitgebreid naar meer dan 4 miljoen artikelen en realiseerde hiermee naar eigen zeggen een assortimentsgroei van 100 procent ten opzichte van 2014.

B2B Digital