More stories

Engagement: de meest onderschatte SEO metric

Online marketeers vrezen doorlopend nieuwe aanpassingen in Googles zoekalgoritmes. Niet nodig, aangezien Google op dat gebied een zeer consequent beleid voert. Wie daar effectief op in wil haken dient, net als Google, de gebruiker centraal te stellen. Engagement is dan ook een van de belangrijkste en meest genegeerde factor binnen zoekmachine optimalisatie.

Search

Customer Data Award naar ‘innovatief Sanoma’

De Customer Data Award 2015 is gisteren uitgereikt aan uitgever Sanoma. De prijs is een waardering voor de wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content te personaliseren. Andere gedadigden waren Emté, KPN en V&D.

Analytics

Exposure time: de behoefte aan een nieuwe metric

Hoe effectief is onze online campagne? Een essentiële vraag, die echter notoir lastig te beantwoorden is. Dat komt onder meer door de uiteenlopende metrics en currencies die hiervoor worden gebruikt. Kijk je bijvoorbeeld naar bereik, CTR, CPM of viewability, of is er misschien zelfs een betere metric beschikbaar? Verslag van een interessant experiment.

Programmatic

Robert Bohemen wordt marketingdirecteur Blokker

De Bijenkorf verliest zijn marketingdirecteur, want Robert Bohemen wordt directeur formule & marketing bij Blokker.

Retail

Groupon sluit in Scandinavië

Kortingsite Groupon sluit de deuren in de vier Scandinavische landen. De resultaten vallen tegen en de lokale organisatie zou niet optimaal functioneren.

Online advertising

Google wil meer recensies van gebruikers Maps

Google schakelt de hulp van de gebruikers van Maps in om meer recensies te verzamelen van winkels, restaurants, musea en talloze andere publieke commerciële locaties.

Social

Effectievere leadopvolging na beursdeelname met lead nurturing via e-mail

Als je als marketeer zwaar investeert in een beurs, dan zijn 220 leads een fraai resultaat. Maar hoe zorg je ervoor dat deze leads optimaal opgevolgd worden? Een lead nurturing programma als follow-up na het beursbezoek leverde goede resultaten op voor Famostar.

E-mailmarketing

Viktor van der Wijk nieuwe CEO StormMC

Digitaal marketingbureau StormMC stelt Viktor van der Wijk aan als CEO. Hij verliet KLM afgelopen zomer. Hij neemt corporate ervaring mee waar StormMC’s klanten steeds meer naar vragen.

Online marketing

Desk.com en SalesforceIQ gaan samen

Salesforce gaat Desk.com en SalesforceIQ integreren. Desk.com is de alles-in-een serviceapplicatie voor snelgroeiende organisaties en SalesforceIQ een slimme salesoplossing.

Marketing automation

Workshop: Verzilver je data met de juiste DMP

Heeft jouw website of platform veel bezoekers en interactie, dan is een Data Management Platform (DMP) geen overbodige luxe. Grote hoeveelheden data bieden veel marketingkansen, maar de kunst is om die te verzilveren. En begint met het kiezen van de juiste DMP. Workshop helpt je op weg.

Analytics

Virgin America lanceert Seat View

Virgin America laat passagiers voortaan al ruim voor de vlucht hun stoel ‘uitproberen’ via Virgin Seat View. Klanten krijgen een 360 graden panorama te zien van het interieur van het vliegtuig.

Campagnes

Emerce Performance: betaalde content met een journalistieke insteek

De New York Times vestigde in augustus een speciaal team in Londen dat zich bezighoudt met native advertising. Kaylee King-Balentin leidt de Londense vestiging van T Brand Studios en vertelt er donderdag op Emerce Performance meer over.

Marketing

Website- en campagne-optimalisatie gaan hand in hand

Met een geweldige user experience en data driven optimalisatie zou je website geweldige resultaten moeten leveren. Toch valt dat in de praktijk vaak tegen, omdat het campagneverkeer en de landingspagina slecht op elkaar aansluiten en het webteam en het marketingteam elkaar niet altijd weten te vinden. In aanloop naar mijn presentatie op ePerformance samen met Tim Woldhuis van Expand Online lichten we alvast een tipje van de sluier over hoe je je website en campagnes wél succesvol laat samenwerken.

Online marketing

Bruynzeel-sakura met Somention in sociale media

Bruynzeel-sakura, bekend van het Hollandse potloden- en stiftenmerk Bruynzeel, gaat haar merk profileren op sociale media. Het bedrijf doet dat samen met Somention.

Marketing

IAB: Ergernis over internetreclame kan niet langer worden genegeerd

De Nederlandse consument ergert zich vooral aan internetadvertenties omdat het er simpelweg ‘te veel zijn’ en de advertenties zorgen voor traag internet. Dat blijkt uit het eerste onderzoeksrapport dat het IAB heeft laten uitvoeren naar irritaties van consumenten omtrent reclame op internet. Het IAB wil richtlijnen optellen over het volume, type uitingen en richtlijnen voor de laadsnelheid en bijvoorbeeld het gebruik van geluid en frequency capping.

Marketing