More stories

Hype rond Snapchat koelt af

De komeetachtige groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen. Van torenhoge bedragen die adverteerders voor campagnes moeten betalen is geen sprake meer. Een jaar geleden betaalden adverteerders nog 700.000 dollar per dag, nu niet meer dan 100.000 dollar.

Marketing

Webcare verplaatst zich naar de avond

De Top 10 grootste webcare-accounts hebben gemiddeld 340 contactmomenten per dag. Die steeds vaker ’s avonds plaatsvinden, zo blijkt uit nieuw onderzoek van OBI4wan naar het Twittergedrag van de Top 150 webcare-accounts .

Customer Service

Iceleads verandert naam in Hatch

Online marketingtechnologiebedrijf Iceleads verandert zijn naam in Hatch. Dat moet de internationale groeiplannen beter dienen.

Online advertising

Laagsteprijsgarantie versus korting: waarvoor te kiezen?

Jumbo, BCC, Media Markt, Gamma, Praxis en de Keukenconcurrent. Je kunt een lange lijst maken met bedrijven die hun klanten een laagsteprijsgarantie geven. Continu stappen weer nieuwe bedrijven in en beginnen met deze vorm van prijspromotie.

B2B op sociale media (infographic)

Sociale media zijn ook voor B2B enorm belangrijk aan het worden, en dan hebben we het niet alleen over LinkedIn. B2B marktplaats Expert Market deed hier onderzoek naar. Het midden- en kleinbedrijf in de VS voelt zich vooral thuis op Facebook, met LinkedIn als tweede keuze. Bedrijven weten echter nog altijd niet goed wat ze moeten plaatsen op sociale media. Uit onderzoek blijkt echter dat met name promoties zich in een warme belangstelling mogen verheugen. Op de tweede plaats komt informatie over nieuwe producten.

B2B Digital

Targeted ads leiden vaker tot aankoop

Targeting heeft altijd een slechte reputatie gehad onder consumenten. Het zou creepy of invasief zijn. Toch gaan er inmiddels ook andere geluiden op en noemen digitale shoppers het zelfs behulpzaam.

Online advertising

Google stopt ‘Live Nieuws’-carousel in zoekresultaten

Google voegt een nieuw informatieblok toe boven de zoekresultaten met daarin live nieuwsbronnen in een scrollbare carousel. Tot de eerste deelnemers behoren de Guardian, Washington Post, The Telegraph en ScribbleLive.

Search

YouTube komt met vertaalopties

Er wordt meer video content geupload op YouTube in 60 dagen dan de drie grootste televisienetwerken uit Amerika produceren in 60 jaar. Toch krijgt YouTube met de enorme groei van Online Video er steeds meer concurrenten bij. Facebook is hard bezig YouTube van de troon te stoten. Maar YouTube laat dit niet zomaar gebeuren. YouTube heeft een aantal grote partners die belangrijk zijn voor het bedrijf en komt dan ook met een nieuwe videofunctie die juist voor grote internationale brands erg belangrijk is.

Contentmarketing

Veel klachten over Online.nl

Klachtenkompas.nl heeft in een jaar tijd meer dan 2000 klachten over internetprovider Online.nl ontvangen. Daarmee is Online.nl het bedrijf waarover consumenten het meest klagen.

Breedband

MeMo2 opent kantoor in Groningen

Marktonderzoeker MeMo2 opent een Groningse dependance van zijn Data Science Center. Het zal tevens zijn samenwerking met de Hanzehogeschool intensiveren.

Online marketing

De vervagende grens tussen search, privé en apps

Alles wijst erop dat het optimaliseren voor mobiel gebruik wel eens de nummer één prioriteit kan gaan worden in elke optimalisatiestrategie. Met de introductie van Android 6.0 Marshmallow heeft Google een aantal functies geïntroduceerd die dit vermoeden versterken.

Search

DMA Institute plots op de wereldkaart

DMA Institute uit Amsterdam scoort perfect in de gezaghebbende ABC Viewability Audit. DMA’s diensten worden veel gebruikt om de zichtbaarheid en effect van online reclame te meten. Directeur Marcel Vogels maakt zich op voor een internationale groeispurt.

Marketing

Marketingbureau veroordeeld wegens concurrerende fuiksite

Marketingbureau The Brandhouse uit Den Bosch is door de rechtbank Oost Brabant veroordeeld voor onrechtmatige concurrentie bij de ontwikkeling van een fuiksite voor klanten. Maar schadevergoeding wordt niet toegewezen.

Contentmarketing

P&G koppelt Snapchat advertenties aan omzet

Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.

Campagnes

Mobile Convention Brussel gaat door, als live stream

Het mobiele congres Mobile Convention Brussel dat CM morgen organiseert in België gaat ondanks de veiligheidssituatie daar wel door. Wel wordt de fysieke bijeenkomst afgeblazen voor bezoekers en wordt het event vanuit een studio live gestreamd, voor een wereldpubliek.

Publishing