MediaMonks neemt Zweeds postproductiebedrijf over
MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.
MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.
In de laatste vijf jaar is marketing automation fors gegroeid, met name aan de kant van relatiebeheer. Uit Google statistieken blijkt dat er flink wordt gezocht naar de term ‘marketing automation’. Bedrijven die hun marketing automatiseren groeien doorgaans ook sneller. Tegelijkertijd zijn marketeers niet echt tevreden over de resultaten. Waar gaat het mis?
Het gaat Nederlandse shoppers niet alleen om de beste deals. Ook gemak, verzendkosten en loyaliteitsprogramma’s hebben een grote impact op waar we onze boodschappen doen. Zo is maar liefst 57 procent van de Nederlanders lid van een loyaliteitsprogramma.
Toezichthouder AFM hoeft een vermeende AdWords-campagne rond het aanbieden van binaire opties niet te staken. Dat had Optieclub.nl aan de rechtbank Amsterdam gevraagd.
De Bond van Adverteerders. Toen ik er lang geleden voor het eerst van hoorde was ik verbaasd: waarom zouden bedrijven die adverteren zich verenigen in een bond? Tegen wie moeten ze ‘strijden’? Inmiddels weet ik dat in Nederland elk groepje van minimaal twee mensen zich verenigt in een ‘bond’, dat hoort bij onze poldercultuur blijkbaar. Het zijn bonden die polders droogleggen, en die ons verenigen als adverteerders. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te verbazen over die stempel van adverteerder. Vooral bij het geklaag over de adblockers viel het me op: ‘Wat moeten wij adverteerders nu? Waar moeten we nu adverteren? Moeten we niet anders adverteren? Adverteren met méér kwaliteit? Relevanter adverteren?’ Maar ik heb nog niemand de meest interessante vraag horen stellen: moeten we wel adverteerders zijn?
Microsoft besteedt in Europa al zijn online mediaverkoopactiviteiten uit aan AppNexus, dat nu een afdeling live heeft dat die overgang helpt realiseren.
Mobiele appgebruikers willen niet graag hun locatie delen. Zelfs als het gebruik ervan voor de app duidelijk is. De reden? Zorgen om privacy en veiligheid.
Fulfillmentsbedrijf Active Ants, waar veel webwinkels hun handelswaar stallen, speelt een hoofdrol in de nieuwe zakelijke commercial van Rabobank.
E-Procurement platform Mercateo.nl heeft het assortiment binnen een jaar uitgebreid naar meer dan 4 miljoen artikelen en realiseerde hiermee naar eigen zeggen een assortimentsgroei van 100 procent ten opzichte van 2014.
Welke domeinen scoren in de Nederlandse organische zoekresultaten? Middels het SEO Benchmark onderzoek peilt iProspect eenmaal per jaar de stand van zaken binnen 14 branches, varierend van Elektronica tot Fashion en Audicien tot Automotive. Opvallend ten opzichte van de vorige editie is ondanks de (nog steeds) sterke dominantie van content domeinen als Wikipedia, de traditionele retailmerken het gat tussen online en offline steeds meer weten te dichten.
De Britse mobiele aanbieder EE overweegt om mobiele advertenties op zijn netwerk te blokkeren. In feite verschaft EE klanten daarmee een soort adblocker op netwerkniveau.
Europese inkomsten uit programmatisch inkopen van video-ads door media-eigenaren bereiken dit jaar de 375 miljoen euro. Een flink bedrag, maar het is een schijntje in vergelijking met de stand in 2020: ruim 1,9 miljard euro.
Zoover Media heeft voor de verkoop van haar advertentieproducten een overeenkomst gesloten met Semilo. De samenwerking omvat de websites, mobiele sites en apps van Weeronline.nl en Zoover.nl.
Alle formules van Blokker Holding gaan het onderzoek- c.q. feedbacksysteem van Starred.com gebruiken. De leverancier wil zijn diensten vanaf volgend jaar, behoedzaam, in het buitenland gaan aanbieden.
Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2015’. Voor het eerst sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage te Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.