More stories

Hoe huur ik een UX Designer in? De juiste soort ontwerper vinden (2/3)

Je startup of kleine onderneming heeft een ander soort designer nodig dan een groot bedrijf. Cruciaal voor het maken van succesvolle producten, is het kiezen van de juiste ontwerper voor de fase waarin je bedrijf verkeert plus de structuur die daarbij past.

Web-design

Engelsen maken ‘zelflerend’ digitaal billboard

Het Engelse bureau M&C Saatchi heeft een zelflerend digitaal billboard gemaakt dat de reclameuitingen continue aanpast op basis van de reactie van passanten.

Online advertising

Goldman Sachs investeert in Ekomi

De venture capital-tak van Goldman Sachs neemt weer een belang in een Duits bedrijf. Dit keer Ekomi, de site waar consumenten recensies kunnen achterlaten over bedrijven.

Social

‘Google test video advertenties in zoekresultaten’

Google test momenteel het gebruik van video advertenties in zoekresultaten, naast de bekende contextuele advertenties. Dat zou een hoop extra inkomsten kunnen genereren, denken experts.

Search

Wat je moet weten over de nieuwe Google Panda Update 4.2

Google heeft het officieel bevestigd: na 10 maanden is er vanaf 17 juli 2015 begonnen met de uitrol van de ‘nieuwe’ Panda algoritme Update (4.2). Wat houdt dit in en hoe dien je hier mee om te gaan?

Search

Berichtenapps ‘essentieel’ voor communicatie jongeren

Jonge volwassenen van 18 tot 29 jaar maken intensief gebruik van berichtenapps. 41 procent gebruikt apps die berichten na ontvangst meteen wissen, zoals Snapchat en Wickr. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Pew Research Center.

Marketing

Digitale transformatie: internetbureau is steeds vaker bedrijvendokter

De fullservice propositie wordt steeds vaker ingeruild voor een specialisme. Dat blijkt uit ons onderzoek naar hoe internetbureaus zich ontwikkelen. Met enkele digital agencies en opdrachtgevers spraken we tijdens een rondetafelgesprek over de veranderende relatie en nieuwe behoeften.

Strategy

Nederland klaagt steeds meer online

De Nederlandse consument klaagt makkelijk en steeds meer over en tegen bedrijven op social media. Het aantal online klacht steeg afgelopen jaar met bijna de helft.

Social

Twitter vergroot bereik adverteerders via nieuw netwerk

Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.

Marketing

Duitse uitgevers in strijd met Google en Facebook

Acht van Duitslands twaalf grootste uitgevers brengen profielinformatie van hun bezoekers geanonimiseerd onder in een nieuw bedrijf. Hiermee willen ze een vuist maken tegen Google en Facebook.

Online advertising

Ook Amazon doet Flash in de ban

Amazon gaat vanaf 1 september geen Flash-advertenties meer accepteren. De retailer is daarmee het volgende bedrijf dat Flash laat vallen.

Marketing

Misverstanden rond programmatic (video)

Programmatic, het geprogrammeerd inkopen van advertenties, kent nog steeds veel skeptici. Emily Sears, werkzaam voor het Google Media Lab in Londen, noemt drie misverstanden die vaak worden aangehaald: programmatic zou niet werken voor merkbeleving, is dodelijk voor creativiteit en wordt beheerst door technologie. Ze geeft ook enkele tips, zoals: meet wat zinvol is, leer de gebruiker kennen en partner als adverteerder met uitgevers.

Programmatic

Conversie attributie: wat moet je er eigenlijk mee?

Een jaar geleden kwam Google Analytics met conversie attributie aanzetten. Iedereen sprong er op af maar veel kwamen met de staart tussen de benen terug. Zoals Peter O’Neill tijdens zijn keynote op Google Analytics User Conference al aangaf: Met meer functionaliteiten krijgt Google Analytics een enorme power maar het wordt er ook allemaal een stuk complexer door. Vooral met conversie attributie kwamen veel bedrijven niet verder dan het meten. Maar het ook gebruiken om beslissingen mee te maken? Nee, de meeste hebben geen idee hoe ze het moeten gebruiken. Moet je het eigenlijk wel gebruiken?

Attributie

Cinemates regisseren nieuwe Vodafone commercial

De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.

Campagnes

De herinneringsmail kan beter, veel beter

E-tailers doen er alles aan om klanten die hun winkelkarretje hebben laten staan een herinnering te sturen. Bijna smekend vragen ze de klant om de herkoop te heroverwegen. Maar essentiële gegevens ontbreken vaak.