Stempel ‘best managed’ voor Mirabeau en Oxyma
Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.
Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.
De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.
Vanaf vandaag begint Facebook met het testen van de mogelijkheid om live video’s te delen op Facebook. Eerder was dit alleen mogelijk via Facebook Mentions, een app die slechts door bekende personen gebruikt kan worden. Met het livestreamen gaat Facebook Twitter achterna, waar streaming apps als Meerkat en Periscope al grote hits zijn.
Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.
Regardz, aanbieder van vergader- en congreslocaties door heel Nederland, breidt haar klantenservice uit met WhatsApp. Klanten die vragen hebben over een locatie, een reservering of iets anders, kunnen direct contact opnemen met de organisatie.
Het leek even groot nieuws: Adobe kondigde aan dat het de software waarmee webanimaties kunnen worden gemaakt een nieuwe naam zou gaan geven: Adobe Flash wordt Adobe Animate. Het einde van Flash eindelijk in zicht? Niet zo snel.
Technologie en e-commerce krijgen een andere plek in de organisatie van Publicis Groupe, dat zich meer klantgericht organiseert. DigitasLBi valt per 2 januari onder de divisie Publicis.Sapient.
People’s Avenue claimt de eerste winkel in Nederland te zijn met de innovatieve passpiegels van Sabjoti Media. Die werden zaterdag voor het eerst getoond tijdens de feestelijke lancering van de nieuwe collectie van People’s Avenue in Utrecht.
De wereld keek onlangs verbijsterd toe hoe Chinese consumenten alle aankooprecords verbroken tijdens Singles Day. Met successen als Black Friday in het achterhoofd proberen steeds meer retailers een graantje mee te pikken van grote online salesacties. Daar schuilt echter ook een aantal belangrijke risico’s in.
Misschien wel het bekendste loyaliteitsprogramma van Nederland staat aan de vooravond van een innovatieslag. Ongeveer een half jaar geleden trad Jacques Hoendervangers daarom aan als algemeen directeur van Loyalty Management Netherlands, het bedrijf achter Air Miles.
Brancheorganisatie BOVAG heeft een nieuwe website gebouwd speciaal gericht op de klanten van BOVAG-leden. De nieuwe site informeert consumenten met uitleg en achtergrond over mobiliteitszaken.
Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.
Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.
LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.
Consumenten wisselen steeds gemakkelijker van verschillende aanbieders en hechten weinig belang aan merken. Ze willen vooral een goede ervaring en een uitstekende service. Retailers worstelen met de invulling van de stijgende consumentenverwachtingen enerzijds en anderzijds met de continue stroom aan technologische innovaties. Terwijl ze de beste differentiator al in huis hebben: de menselijke touch.