More stories

Premium

Stempel ‘best managed’ voor Mirabeau en Oxyma

Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.

Digital Agencies
Premium

“Digitale transformatie in 2016 ook naar B2B”

De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.

Digital Agencies

Live video’s delen op Facebook. Het komt eraan

Vanaf vandaag begint Facebook met het testen van de mogelijkheid om live video’s te delen op Facebook. Eerder was dit alleen mogelijk via Facebook Mentions, een app die slechts door bekende personen gebruikt kan worden. Met het livestreamen gaat Facebook Twitter achterna, waar streaming apps als Meerkat en Periscope al grote hits zijn.

Facebook

IAB: mobiele reclame niet groter dan 100 KB

Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.

Campagnes

Regardz breidt klantenservice uit met WhatsApp

Regardz, aanbieder van vergader- en congreslocaties door heel Nederland, breidt haar klantenservice uit met WhatsApp. Klanten die vragen hebben over een locatie, een reservering of iets anders, kunnen direct contact opnemen met de organisatie.

Customer Service

Flash gaat nog lang niet weg

Het leek even groot nieuws: Adobe kondigde aan dat het de software waarmee webanimaties kunnen worden gemaakt een nieuwe naam zou gaan geven: Adobe Flash wordt Adobe Animate. Het einde van Flash eindelijk in zicht? Niet zo snel.

Web-design
Premium

Technologie krijgt andere plek in Publicis Groupe

Technologie en e-commerce krijgen een andere plek in de organisatie van Publicis Groupe, dat zich meer klantgericht organiseert. DigitasLBi valt per 2 januari onder de divisie Publicis.Sapient.

Digital Agencies

Modemerk People’s Avenue met interactieve spiegels

People’s Avenue claimt de eerste winkel in Nederland te zijn met de innovatieve passpiegels van Sabjoti Media. Die werden zaterdag voor het eerst getoond tijdens de feestelijke lancering van de nieuwe collectie van People’s Avenue in Utrecht.

Customer Experience

Online events: mooie kansen, maar een groot afbreukrisico

De wereld keek onlangs verbijsterd toe hoe Chinese consumenten alle aankooprecords verbroken tijdens Singles Day. Met successen als Black Friday in het achterhoofd proberen steeds meer retailers een graantje mee te pikken van grote online salesacties. Daar schuilt echter ook een aantal belangrijke risico’s in.

Air Miles vernieuwt: op weg naar jonger en mobiel publiek

Misschien wel het bekendste loyaliteitsprogramma van Nederland staat aan de vooravond van een innovatieslag. Ongeveer een half jaar geleden trad Jacques Hoendervangers daarom aan als algemeen directeur van Loyalty Management Netherlands, het bedrijf achter Air Miles.

Customer Loyalty

BOVAG bouwt nieuwe consumentensite

Brancheorganisatie BOVAG heeft een nieuwe website gebouwd speciaal gericht op de klanten van BOVAG-leden. De nieuwe site informeert consumenten met uitleg en achtergrond over mobiliteitszaken.

Marketing
Premium

Thijs Muller wordt CEO Havas Media

Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.

Digital Agencies

Google met nieuw spamfilter in DoubleClick

Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.

Online advertising

Mobiele app LinkedIn vernieuwd

LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.

B2B Digital

Retailers moeten bovenal menselijk blijven

Consumenten wisselen steeds gemakkelijker van verschillende aanbieders en hechten weinig belang aan merken. Ze willen vooral een goede ervaring en een uitstekende service. Retailers worstelen met de invulling van de stijgende consumentenverwachtingen enerzijds en anderzijds met de continue stroom aan technologische innovaties. Terwijl ze de beste differentiator al in huis hebben: de menselijke touch.

Retail