More stories

SEO Benchmark 2015: Traditionele merken winnen terrein in Google

Welke domeinen scoren in de Nederlandse organische zoekresultaten? Middels het SEO Benchmark onderzoek peilt iProspect eenmaal per jaar de stand van zaken binnen 14 branches, varierend van Elektronica tot Fashion en Audicien tot Automotive. Opvallend ten opzichte van de vorige editie is ondanks de (nog steeds) sterke dominantie van content domeinen als Wikipedia, de traditionele retailmerken het gat tussen online en offline steeds meer weten te dichten.

Search

Britse mobiele aanbieder overweegt eigen adblocker

De Britse mobiele aanbieder EE overweegt om mobiele advertenties op zijn netwerk te blokkeren. In feite verschaft EE klanten daarmee een soort adblocker op netwerkniveau.

Marketing

2020: 1,9 miljard naar programmatic video-ads

Europese inkomsten uit programmatisch inkopen van video-ads door media-eigenaren bereiken dit jaar de 375 miljoen euro. Een flink bedrag, maar het is een schijntje in vergelijking met de stand in 2020: ruim 1,9 miljard euro.

Programmatic

Zoover Media tekent advertentiedeal met Semilo

Zoover Media heeft voor de verkoop van haar advertentieproducten een overeenkomst gesloten met Semilo. De samenwerking omvat de websites, mobiele sites en apps van Weeronline.nl en Zoover.nl.

Marketing

Starred.com tekent Blokker omnichannel

Alle formules van Blokker Holding gaan het onderzoek- c.q. feedbacksysteem van Starred.com gebruiken. De leverancier wil zijn diensten vanaf volgend jaar, behoedzaam, in het buitenland gaan aanbieden.

Customer Experience

Winnaar Website van het Jaar 2015: Politie.nl

Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2015’. Voor het eerst sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage te Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.

Online marketing

Programmatic bij DailyMail (video)

De meeste uitgevers hebben het geatomatiseerd inkopen van advertenties inmiddels omarmd, maar het gaat nog niet overal van een leien dakje. Sommige uitgevers hebben wel het juiste publiek, maar niet het juiste volume. Anderen hebben moeite om de doelgroep te bereiken. Brian Morrissey, hoofdredacteur van Digiday, in gesprek over programmatic met Matt Wheatland van de Amerikaanse tak van DailyMail.

Programmatic

Tweede Kamer wil onderzoek naar openstellen handelsregister als open data

Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer wil dat minister van Economische Zaken Henk Kamp onderzoek doet naar het openstellen van het handelsregister als open data.

Analytics

McDonald’s: Helft displayreclame programmatic gekocht

De helft van McDonald’s’ Europese online displaybudget wordt programmatic ingekocht, een percentage dat alleen maar zal toenemen. De snackwinkel wil strategisch meer met first party data gaan werken, mogelijk leidend tot een eigen datamanagementplatform.

Analytics

Suzanne Klein nieuwe commercieel baas van DAN DNA

Suzanne Klein wordt per 1 december Head of Commerce van DAN DNA, de dataspecialist van Dentsu Aegis Nederland.

Online marketing

Salesforce voorspelt klantreis

Salesforce lanceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys. Daarmee kunnen marketeers CRM- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals surfgegevens en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de volgende stap in elke customer journey.

E-mailmarketing

Content Marketing Trends 2016

Content marketing staat aan de vooravond van grote veranderingen. Belangrijkste vraag: “Hoe valt je content straks nog op in die tsunami van content die we met z’n allen publiceren?” In dit artikel zetten we de 16 Belangrijkste Content Marketing Trends voor 2016 netjes op een rijtje vanuit Nederlands perspectief. Het is een long read, dus als je nu geen tijd heb, bookmark hem dan voor later.

Contentmarketing

Twitter zet teller-API uit

Twitter heeft zijn teller-API sinds 20 november stopgezet. Daarvan maakten diverse sites waaronder Emerce gebruik. Volgens Twitter was de API nooit officieel in gebruik en alleen bedoeld voor eigen toepassingen.

Twitter/X

Adobes Project Comet: godsgeschenk voor UX-designer?

De programma’s van Adobe zijn bij veel UX-designers in zwang geraakt. Nu kondigt het Amerikaanse bedrijf dan eindelijk een lancering aan die vooralsnog op enthousiasme kan rekenen.

Web-design

Hype rond Snapchat koelt af

De komeetachtige groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen. Van torenhoge bedragen die adverteerders voor campagnes moeten betalen is geen sprake meer. Een jaar geleden betaalden adverteerders nog 700.000 dollar per dag, nu niet meer dan 100.000 dollar.

Marketing