More stories

Het B2B marketing onderzoek 2016: de belangrijkste trends

Online Succes lanceerde de eerste editie van het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. Hoe denken B2B marketeers over de trends op hun vakgebied in 2016? Waar liggen hun interesses en waar gaan ze in 2016 mee aan de slag? In dit artikel lees je de belangrijkste trends.

B2B Digital

Het blokkeren van Google Analytics meten – in Google Analytics

Websitebeheerders missen waardevolle data over hun bezoekers doordat privacy plugins en adblockers ook Google Analytics en Tag Manager kunnen blokkeren. We weten echter niet hoe vaak dat nu gebeurt. Daarvoor hebben we een script ontwikkeld waarmee je in Google Analytics meet hoe vaak advertenties, Google Analytics en Tag Manager worden geblokkeerd. Dit script bieden wij openbaar en open source aan (via GitHub) zodat je er eenvoudig mee op je website kunt gaan meten.

Online advertising

Adobe neemt langzaam afscheid van Flash met Animate CC

Adobe gaat Flash Professional vervangen door Animate CC. Dat animatiepakket biedt nog wel ondersteuning voor Flash, maar richt zich meer op HTML5.

Marketing

Jumbo meest besproken supermarkt van 2015

Van alle Nederlandse supermarkten wordt Jumbo online het meest besproken, zo blijkt uit een onderzoek van monitoringtool Buzzcapture.

Marketing

Ryanair wil dat Google stopt met ‘misleidende advertenties’

Ryanair sleept Google voor de rechter. De zoekgigant zou ‘misleidende advertenties’ faciliteren voor te dure Ryanair-vluchten.

Marketing

Apple Personal Pickup nu ook in Nederland

Apple heeft zijn Personal Pickup dienst ook naar Nederland en enkele andere Europese landen uitgebreid. Klanten kunnen bij Apple online bestellen en het artikel binnen een uur bij een Apple Store ophalen.

Customer Service

Code d’Azur over ‘Creativity in a tech-fueled world’

Nik Nieuwenhuijs van Code d’Azur vertelde op ‘DDW goes digital’ over nieuwe technologische ontwikkelingen en de rol van design. “Design is de toekomst”, stelt Nieuwenhuijs. “Minstens de helft van de technologische producten wordt gebruikt voor hun uitstraling en het gevoel dat ze geven.”

Digital Design

Inhaalslag Persgroep Nederland programmatic adverteren

De binnen de Persgroep verenigde Nederlandse media liepen afgelopen jaren niet voorop op het gebied van digitale advertentiemogelijkheden. Een intensieve inhaalsprint bracht het bedrijf recent echt on par met de markt, stelt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment. De eigen Trading Desk ADoptimize is hiervan een belangrijke exponent, het MKB een belangrijke doelgroep.

Programmatic

Onderzoek: klantenservices nog bezig met basics

De serviceverwachtingen van consumenten zijn nog nooit zo hoog geweest. Maar klantenservices maken er nog weinig van waar. Maar liefst 74 procent van de bedrijven zegt dat hun klantenservices nog primair gefocust zijn op het goed op orde krijgen van de basics.

Customer Service

Microsoft brengt Dynamics CRM 2016 uit

Microsoft heeft maandag Dynamics CRM 2016 aangekondigd, het langverwachte pakket voor relatiebeheer dat zowel via lokale software als clouddienst beschikbaar komt.

Marketing
Premium

Info.nl: ‘Wij maken diensten met waarde voor de eindgebruiker’ (video)

Het bedrijf info.nl bestaat al sinds de begindagen van het publieke internet: 1994. “Het was eigenlijk zoals al die internet bureau’s in die tijd: een hoop studenten bij elkaar die dingen deden die een bank nooit zou mogen maar wel graag wilde”, aldus eigenaar Jann de Waal tegen Fast Moving Targets. Vandaag de dag maakt info.nl nog steeds mooie dingen voor klanten, waaronder Greenwheels, Audi, T-Mobile en de NS.

Digital Agencies

Emerce Engage: Hoe Amsterdam predictive analytics inzet

Amsterdam Marketing heeft gebruik gemaakt van software van IBM om in korte tijd veel data te kunnen verwerken voor bijvoorbeeld het Bezoekers Onderzoek Metropool Amsterdam (BOMA), maar ook om op basis van de I amsterdam City Card data ‘predictive analytics’ te kunnen uitvoeren. Op Emerce Engage vertelt Olivier Ponti van Amsterdam Marketing daar volgende week meer over.

Analytics

‘Met iedereen als sensor worden we iedere dag beter’

“Als iedereen een sensor van spanning is, dan is iedereen iedere dag bezig de organisatie een stukje beter te maken”. Directeur Mark Vletter legt uit hoe Voys Telecom in Telecom de hoogste NPS-score ter wereld haalde.

Customer Experience

Tilburg wordt iBeacon stad

Tilburg breidt het iBeacon experiment dat afgelopen zomer begon op de Tilburgse Kermis verder uit. Ruim honderd winkeliers en horecabedrijven gaan live met mobiele marketing op locatie.

Dialogue Marketing

Achtung!: ‘Making = Winning’

Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”

Digital Design