Facebook introduceert nieuwe advertentieformaten voor apps
App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).
App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).
Google werkt naar verluidt aan een affiliateprogramma voor Google Play, vergelijkbaar met die voor de Apple Store. Het wordt opgezet door de Performance Horizon Group, hetzelfde bedrijf achter het Apple programma.
Met Atlas heeft Facebook een platform in huis dat de adverteerder meer inzicht in meetresultaten moet bieden. Het bedrijf gaat in de metingen minder uit van cookies: alle handelingen binnen één van de diensten van het bedrijf op ieder willekeurig apparaat én bijbehorende advertentie-impressies worden gekoppeld aan het persoonlijke profiel bij Facebook – de sociale identiteit. Google kan natuurlijk niet achterblijven en slaat terug.
Twitters live streaming app Periscope heeft alleen al 10 miljoen gebruikers op iOS en Android. Dat heeft oprichter Kayvon Beykpour woensdag bekend gemaakt.
Het Nederlandse Screen6, dat multiscreengebruik zonder cookies meet, is een strategische samenwerking aangegaan met het Texaanse adtechbedrijf Sizmek. Sizmek zal de technologie van de Nederlanders integreren in zijn eigen oplossingen.
Twitter heeft woord gehouden: vanaf vandaag geldt er geen limiet meer van 140 tekens voor het verzenden van directe berichten. De reguliere tweets blijven die beperking voorlopig nog wel houden.
We weten allemaal dat we door middel van retargeting bezoekers die bepaalde pagina’s van de website hebben bezocht, opnieuw kunnen bereiken door heel gericht advertenties van deze producten op andere websites als Google of Facebook te tonen. Maar was je al bekend met het gegeven dat je deze retargeting advertenties ook kunt inzetten op basis van de resultaten uit jouw email campagnes? Dit noem je email retargeting. Ik vind het opvallend dat je over email retargeting nog niet veel hoort of leest terwijl het wel heel effectief kan zijn. Zo blijkt ook uit de case van BustedTees die door middel van email retargeting een ROI van 390% realiseerde.
Uitgevers omarmen in toenemende mate het geprogrammeerd inkopen van advertenties, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van AdExchanger Research. Een op de vier uitgevers zegt dat nu al veertig procent van hun advertentie-omzet geautomatiseerd wordt afgehandeld. Vorig jaar was dat maar 16,5 procent van de uitgevers.
Webcare is belangrijk, heel belangrijk. Maar Nederlandse topadverteerders kunnen hun reactie op klanten via social media nog sterk verbeteren. Vooral op berichten via Twitter wordt slecht gereageerd. En wie wel reageert, doet dat vaak pas na een flink aantal uur.
Amazon stopt met advertenties op zijn site die bezoekers doorverwijzen naar externe verkoopsites. Het programma wordt in oktober beëindigd.
Catawiki is het snelst groeiende online veilinghuis van Europa. Met meer dan 100 wekelijkse veilingen in 60 categorieën en meer dan 8 miljoen internationale bezoekers per maand is het dé site voor het kopen en verkopen van bijzondere objecten.
Over het algemeen kost het de klant niets om deel te nemen aan een loyaliteitsprogramma. Toch zijn er bedrijven die succes hebben met een betaald programma. Er is een groep klanten die best wat overheeft voor de extra privileges.
Adobes Flash verslechtert de prestaties van webbrowsers tot wel tachtig procent. Dat stelt PC World na eigen onderzoek. De browsers met Flash nemen enorm veel geheugen in beslag en doen ook een groot beroep op de processorcapaciteit.
Deze week bespreken we de engagement met je achterban te verhogen? Converse, Armani en G-star Raw zetten eerder al succesvol de hashtag in als smeer- en bindingsmiddel in hun campagnes. Lees in deze editie van Social War meer over het hoe en waarom van hashtag marketing.
Kleine bedrijven zijn allang blij als ze een website hebben. Maar een verkeerde site met een rommelige navigatie en matige foto’s kan het MKB flink wat omzet kosten. En veel van die sites zijn niet goed, zeggen consumenten die ze bekijken. Deze infographic van het Britse marketingbureau AddPeople vertelt waar bedrijven op moeten letten. Mobielvriendelijk (responsive), heldere navigatie en prominente contactgegevens zijn belangrijke trefwoorden.