More stories

Vijf Nederlandse internetbedrijven krijgen Webby Award

Vijf Nederlandse internetbedrijven Human.co, INDG/Momkai, Fabrique en 72andSunny mogen op 19 mei Webby Awards gaan ophalen, ook wel bekend als de Oscars voor het web.

Marketing

Kennis over sociale marketing nog niet op niveau

Social marketing heeft zijn puberstreken verloren. Social is niet langer de hobby van de stagiaire, de budgetten zitten in de lift en social dient een duidelijk doel in de marketingmix: bereiken, converseren en zelfs een beetje converteren. Dit blijkt uit de ‘DM Barometer – Social marketing, puberaal of volwassen?’ DDMA Commissie Social, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.

Marketing

Yourzine partnert met Notificare

Yourzine sluit een strategische samenwerking met Notificare om push-notificaties te kunnen toevoegen aan zijn klantcontactdiensten.

Adobe Nederland voorziet snelle uitbreiding

Adobe Nederland wil de komende jaren flink uitbreiden. Dat zegt de nieuwe country manager Jules Pieters tegen Emerce. “We hebben ambitieuze doelstellingen. Onze digitale marketingactiviteiten groeien met 30 procent per jaar.”

Marketing

Adverteerders zien nog weinig rendement van adverteren via sociale media

Bijna 95 procent van de Nederlandse adverteerders is aanwezig op platforms als Facebook of LinkedIn. Bijna 70 procent van de marketeers geeft aan in 2015 meer dan vorig jaar te adverteren op sociale media, zo blijkt uit onderzoek van MediaScience onder de Top 1000 adverteerders, uitgevoerd door Adformatie. Maar over het rendement is men niet echt te spreken.

Marketing

Booking.com opent ‘For Business’-sectie

Booking.com start een nieuwe dienst speciaal voor bedrijven wiens medewerkers veel reizen. Met de ‘For Business’-sectie krijgen zij een eigen, intern reisbureau waar bedrijven vanuit één account hotelkamers voor alle collega’s kunnen boeken.

Marketing

Nominaties #dia15: Best in Design en Technologie bekend

De lezers van Emerce hebben hun beste design- en tech-professionals aangedragen en de jury maakt de nominaties nu bekend. De winnaars worden eind mei bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA).

Marketing

Bijna helft Nederlands siteverkeer uit mobiel

Websites in Nederland hebben gemiddeld 35 procent van hun verkeer via telefoons en tablets. Bij de meest mobiel geoptimaliseerde sites is dat 49,2 procent, aldus Europees onderzoek van Adobe.

Analytics

LinkedIn verliest kwart beurswaarde

LinkedIn verloor nabeurs bijna een kwart van zijn beurswaarde wegens slechte vooruitzichten. De cijfers over het eerste kwartaal van 2015 waren echter beter dan verwacht: de omzet kwam met 638 miljoen dollar 35 procent hoger uit vergeleken met vorig jaar.

B2B Digital

Sneek eerste Europese stad met volledige iBeacon dekking

Burgemeester Hayo Apotheker van de gemeente Súdwest-Fryslân heeft het startsein gegeven voor het beaconproject in Sneek. Sneek wordt de eerste stad in Europa met een volledige iBeacon dekking.

Dialogue Marketing

Help! De emojis komen er aan

Al enige tijd kunnen e-mailmarketeers gebruikmaken van symbolen in hun subjectline. Veel gebruikte symbolen zijn een zonnetje (☀), hartje (❤) of vliegtuig (✈). Sinds kort is het aanbod aan mogelijkheden om visueel op te vallen in de subjectline fors vergroot. Hoe kunnen marketeers hier nu optimaal op inspelen en daarmee hun openingspercentage vergroten?

Millennials bereiken? Vergeet social, kies voor e-mail

U wilt de dialoog aangaan met uw doelgroep. Die doelgroep is geboren tussen 1980 en begin van deze eeuw. Jonge mensen die ook luisteren naar een omschrijving als ‘millennial’ of ‘generatie Y.’ Dat vraagt om een groot budget voor de plekken waar het allemaal gebeurt. Sociale media en een mobiele campagne, zegt u? U wilt investeren? Doe dat dan in e-mail.

Dialogue Marketing

Klantcontactcenter worstelt met analytics

Analytics is de trend die de contactcenterbranche de komende vijf jaar vormt. Toch heeft meer dan 40 procent van de centers wereldwijd nog geen data-analysetools. Ook zeggen ze niet te beschikken over het vermogen om meerdere kanalen te analyseren. Zoals smartphone-apps, webchat, e-mail of self-servicekanalen.

Customer Service

Zeven veelgemaakte fouten bij mobielvriendelijke sites

Na mobielgeddon de zondvloed? Webbeheerders hoeven niet meteen te vrezen dat hun sites helemaal niet meer vindbaar zijn als ze niet mobielvriendelijk zijn, maar het is toch handig om met een aantal zaken rekening te houden. Small Business Trends noemt zeven fouten die ontwerpers maken bij het (niet) mobielvriendelijk maken van hun site.

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social