More stories

Callcenterbedrijf Qelp in Amerikaanse handen

Een Nederlands bedrijf dat software ontwikkelt waarmee callcentermedewerkers mobiele toestellen van klanten gemakkelijker kunnen instellen, is overgenomen door het Amerikaanse Sykes. Die betaalde 8,9 miljoen dollar voor de onderneming.

Customer Service

Slimmere contentmarketing met bedrijfspersona’s

B2B marketing intelligence dienstverlener Sizo introduceert acht bedrijfspersona’s ten behoeve van doelgroepenanalyse: de Nederlandse zakelijke markt bestaat vooral uit Regionale uitvoerders (27 procent) en Dagelijkse kantoorwerkers (25 procent).

B2B Digital

50.000 makelaarsbeoordelingen op funda

Er staan al 50.000 makelaarsbeoordelingen op funda. Makelaarsbeoordelingen zijn voor het grootste online vastgoedplatform van Nederland een belangrijk middel om de kwaliteit van de aangesloten makelaars transparant te maken.

Dialogue Marketing

Grolsch maakt van Nu.nl tijdelijk TOENpuntNl

Nieuwswebsite NU.nl brengt vandaag namens Grolsch eenmalig nieuws uit het verleden. In het kader van het 400-jarige jubileum van de Nederlandse bierbrouwer krijgen bezoekers van de website de mogelijkheid om terug te blikken in het verleden van de bierbrouwer.

Marketing

Nieuwe financiering voor mobiele marketing automation Leanplum

Het Amerikaanse Leanplum, gespecialiseerd in mobiele marketing automation, heeft 11,6 miljoen dollar opgehaald in een ronde geleid door durfkapitalist Kleiner Perkins. Met dat geld wil het nieuwe werknemers aantrekken.

Marketing

De mythe van marketing automation (video)

In de jaren tachtig kwam dankzij de grafische interface van Apple Macintosh destop publishing opzetten. Met PageMaker kon iedereen zijn eigen folders maken. Yvonne Tocquigny herinnert zich op BMA 2015 hoe een klant van haar de secretaresse achter dit programma zette. Het duurde niet lang voordat bedrijven zich realiseerden dat een simpel programma creativiteit niet kon vervangen. Dat geldt ook voor marketing automation. ‘Winnen kun je niet automatiseren, magie komt niet van tools, we hebben meer dan ooit marketeers nodig om onze doelstelling te bereiken.’

Marketing automation

‘Koopknop Twitter gekoppeld aan Shopify’

Twitter heeft naar verluidt grootste plannen met zijn koopknop. Die wordt geïntegreerd met Shopify en andere e-commerce pakketten voor een zo groot mogelijk bereik.

Marketing

Tableau Software koopt maker infographics

Tableau Software, leverancier van business intelligence-oplossingen en datavisualisatie, heeft voor een onbekend bedrag het Canadese InfoActive overgenomen, maker van gebruikersvriendelijke infographics.

Analytics

Open source app verwijdert tracking in Windows 10

Een lichtgewicht open source app genaamd Disable Windows 10 Tracking claimt dat het een einde kan maken aan het ongevraagd vergaren van gebruikersgegevens door Windows 10.

Analytics

Sites na Mobilegeddon mobielvriendelijker, maar niet geoptimaliseerd voor mobiel

De sites van de 3500 grootste AdWord-adverteerders zijn tussen het eerste en het tweede kwartaal mobielvriendelijker geworden als gevolg van Googles Mobilegeddon, maar ook echt geoptimaliseerd voor mobiel is maar een fractie. Zegt het bureau Moovweb.

Web-design

Gucci ontdekt het succes van Pinterest

In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.

Campagnes

Persgroep Nederland lanceert eigen trade desk

De Persgroep Nederland lanceert haar eigen trade desk onder de noemer ADoptimize. Op deze wijze kunnen adverteerders gebruikmaken van automatische advertentie-inkoop en hebben ze toegang tot het volledige netwerk van de Persgroep Nederland met 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op web en mobiel.

Nieuw management en naam voor GreyPOSSIBLE

Het managemantteam van het digitale creatieve bureau GreyPOSSIBLE wordt vervangen. Tegelijk wordt ook de naam veranderd.

Creative

Stichting gaat datarechten consumenten beschermen via licenties

Stichting Datarechten spoort consumenten aan om voor het gebruik hun persoonlijke gegevens een vergoeding te vragen aan commerciële partijen. De ontvangen licentievergoeding wordt dan in de vorm van royalty’s uitgekeerd.

Analytics

New York Times maakt mobiele advertenties meer ‘native’

De New York Times wil zijn mobiele advertenties meer ‘native’ maken, zodat ze minder irriteren. De krant neemt afscheid van interstitials, advertenties die het hele scherm innemen.

Native advertising