More stories

Onderzoek: de videoconsumptie van de jeugd

De videoconsumptie van jongeren wordt bepaald door hun grote hoeveelheid vrije tijd, hun zoektocht naar een identiteit en hun sociale gedrag. Dit blijkt uit het Engelse onderzoek ‘The truth about youth’ dat is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Platypus in opdracht van Thinkbox. SPOT heeft de resultaten samengevat.

Contentmarketing

MediaMonks weer in de prijzen

Het Nederlandse MediaMonks heeft zijn honderdste Favourite Website Award te pakken en wint daarmee de felbegeerde FWA 100 Trophy. MediaMonks is het derde bureau aan wie deze prestigieuze prijs wordt uitgereikt. De FWA staat wereldwijd bekend als de showcase voor digitaal werk.

Marketing

Jongeren verliezen interesse in Twitter

Het aantal Nederlandse jongeren tussen de 12 en 19 jaar die Twitter dagelijks gebruiken, is de afgelopen jaren flink afgenomen. De app staat in veel gevallen ook niet meer op de smartphone. Dat blijkt uit recente metingen van het Telecompaper Consumer Panel.

Marketing

Ontslagen bij StumbleUpon na mislukte financiering

Het Amerikaanse StumbleUpon zet een groot deel van zijn personeel op straat nu het geen nieuwe financiering heeft kunnen krijgen. Van de honderd werknemers blijven er nog maar dertig over.

Search

Vier redenen waarom business intelligence niet rijp is voor de cloud

Cloudtoepassingen lijken ideaal voor zakelijke applicaties met lage datavolumes en niet al te strenge beveiliging, maar voor analytics gaat dat helaas niet op. Volgens Ajeet Singh van ThoughtSpot is met name business intelligence niet rijp voor de cloud.

Analytics

Vertrouwen in influencers is groot: zo zetten bedrijven ze in

Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.

Campagnes

Fabrique sleept drie Red Dot Design Awards binnen

Het Nederlandse Fabrique mag in november drie Red Dot Communication Design Awards in ontvangst nemen. De prijzen worden uitgereikt voor het ontwerp van de website voor het Design Museum Londen, het logo voor het Nationaal Militair Museum en de visuele identiteit voor Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond.

Marketing

YouTube wijzigt inkoopbeleid video-advertenties

Google gaat de mogelijkheden om YouTube-advertenties in te kopen beperken. Dat meldt The Wall Street Journal. Adverteerders kunnen straks niet meer terecht bij DoubleClick Ad Exchange, maar zijn aangewezen op het verkoopteam van Google zelf, dan wel Google AdWords of het geautomatiseerde DoubleClick Bid Manager.

Marketing

Bannerwise ING Starter van de Maand

Miguel Zamora Lopez, Fabio Coduri en Joost Kortlever zijn met hun in Amsterdam gevestigde Bannerwise ING Starter van de Maand augustus. Bannerwise is een online tool waarmee ondernemers en marketeers zelf banners kunnen maken. De software past de banners aan voor verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen.

Marketing

AdBlock Plus stort zich op heel iOS; advertenties zijn ‘vampier-zombies’

AdBlock Plus, het niet geheel onomstreden programma dat advertenties tegenhoudt, wil deze mogelijkheden ook voor Android en iOS aanbieden. Een mobiele browser voor beide platforms is binnen enkele weken beschikbaar, maar het Duitse bedrijf wil nog een stap verder gaan.

Marketing

Nieuwe CEO Twitter volgende maand gekozen, Dick Costolo stapt definitief op

Verkoopchef Adam Bain en oprichter en interim CEO Jack Dorsey zijn de belangrijkste kandidaten voor de opvolger van oud-Twitter CEO Dick Costolo. Die trad onder druk af, maar bleef nog wel bestuursvoorzitter. Niet voor lang meer: Costolo gaat Twitter volgende maand verlaten, meldde Bloomberg zaterdag.

CIO Improve Digital: ‘Innoveren is een manier van denken’

Het Nederlandse advertentietechnologiebedrijf Improve Digital wil op termijn hét Europese platform zijn op het gebied van advertising en content. Voor alle media-owners. “Het is continue de afweging maken tussen wat klanten willen en je eigen visie”, aldus Janneke Niessen (38), medeoprichter en Chief Innovation Officer.

Infographic: de fenomenale groei van Snapchat

Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk van dit moment, zo blijkt uit deze infographic van WebpageFX. Dat bureau keek naar elk vierde jaar uit het bestaan van de grote sociale netwerken als Instagram, Twitter en Facebook. En dan springt Snapchat er zonder meer uit. Het netwerk heeft 200 maandelijkse actieve gebruikers, en 100 miljoen dagelijkse gebruikers die ook echt heel actief zijn: ze sturen 400 miljoen snaps per dag.

Marketing

Zo blijft Starbucks voorop lopen met de mobiele klantervaring

Koffieketen Starbucks staat erom bekend mobiele oplossingen onderdeel te maken van de klantervaring. Hoe loopt het bedrijf voorop en wat kunnen anderen van Starbucks leren?

Customer Experience

De juiste videoformaten voor sociale media (infographic)

Video wordt steeds belangrijker, met name voor sociale netwerken. Maar die hebben bepaalde restricties waar je als content leverancier rekening moet houden. Het Italiaanse Communic Animation, zelf werkzaam in de videoproductie, heeft alles op een rij gezet. Bij Facebook mag je video’s van 45 minuten plaatsen, vooropgesteld dat het bestand niet groter wordt dan 1,75 GB. Bij YouTube mag je tot elf uur gaan.

Contentmarketing