Google zoekt concurrentie Helpling, Werkspot en anderen
Google lanceert op zijn thuismarkt een zoekmachine voor ondernemers die diensten aanbieden voor klussen in en rondom huis.
Google lanceert op zijn thuismarkt een zoekmachine voor ondernemers die diensten aanbieden voor klussen in en rondom huis.
De Makeup Genius app is een regelrechte hit gebleken voor L’Oréal. De app zorgde voor een grotere merkbeleving onder de eigen doelgroep en is direct ondersteunend aan sales. Daarnaast ging het aan de haal met een groot aantal prijzen in Cannes. Chinese consumenten spelen een belangrijke rol in het succes van de app. Maar liefst 4.7 miljoen van de veertien miljoen downloads zijn afkomstig uit China. Dat heeft niet alleen te maken met het enorme achterland maar met name door culturele verschillen. Een kijkje in de keuken van deze succesvolle app.
Google gaat sites bestraffen met advertenties de gebruikers vragen om een app te installeren. Die krijgen een lagere ranking in de zoekresultaten.
Uitgeverij Time Inc zet een eigen dochterbedrijf op voor content marketing, onder de noemer The Foundry. Vanuit Brooklyn zal die merken helpen bij het ontwikkelen van content.
bol.com staat stevig in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media en bereikte eerder dit jaar op Facebook de grens van 500.000 fans. Het kloppende hart van alle marketingcommunicatie is de webblog van bol.com. Op de Facebook Conference vertelt Dario Bartolomeo hoe dit middel wordt ingezet.
Arjen Boukema van ING vertelt over de samenwerking met Sanoma op het gebied van content: “Ons doel is dat zakelijke klanten kiezen voor ING. Dat is een kwestie van imago en vertrouwen, niet direct te meten. Je kan wel meten of je content levert die interessant is voor die klant.”
Een Canadees bedrijf Wishpond gooit de knuppel in het hoenderhok op de markt voor marketing automation. Het heeft een gratis marketing automation platform (MAP) gelanceerd. Concurrenten vragen voor identieke oplossingen al gauw duizend dollar per maand.
Windows 10 is pas een aantal weken te verkrijgen, maar het belooft nu al voor een hoop verandering te zorgen. Geen talloze nieuwe versies meer, maar software as a service: Microsoft werkt de huidige versie eindeloos bij. En de belangstelling is groot, zo wordt becijferd. Nederland loopt met een marktaandeel van 7,8 procent internationaal voorop.
Heineken heeft met een knipoog gereageerd op het nieuwe logo van Google, dat gisteren werd gepresenteerd. In het nieuwe logo blijven de kleuren van de letters praktisch gelijk, maar is voor een nieuw lettertype gekozen.
Filmpjes op YouTube zetten is nog geen contentstrategie. Media-ondernemer Deniz Alkaç raadt bedrijven aan na te denken over het opzetten van webseries, om in video verhalen en emoties over te brengen aan het publiek.
Google Chrome ondersteunt vanaf morgen geen Flash meer, dus ook geen reclameuitingen die daarmee zijn gemaakt. Als adverteerders en hun bureaus niets doen, kost ze dat op jaarbasis zeker 175 miljoen euro.
Met het groeiend aantal touchpoints en een customer journey die steeds complexer wordt, is het presenteren van een business case voor online marketing een grote uitdaging. Zeker als je per kanaal of device een bepaalde klantwaarde wilt toekennen. We bekijken hoe je de ROI voor je digitale strategie bepaalt met praktische handvatten.
Aldi Engeland opent op YouTube een kanaal om kookfans meer aan zich te binden en daarmee de klandizie aan de winkels te vergroten.
Wanneer je websites beheert is het belangrijk dat je de juiste domein extensie kiest. Weet jij de voor- en nadelen van een .nl extensie? Weet jij welke stappen je kunt ondernemen om je internationale SEO op orde te krijgen? Dit artikel geeft je inzicht in het onderscheid tussen verschillende extensies, welke rol zij spelen in zoekmachines en hoe je dit kan optimaliseren.
Vanuit het oogpunt van de marketeer is één van de grotere uitdagingen om consumenten te helpen onthouden dat ze moeten onthouden. Vroeger vond je nog eens een papieren coupon terug in je portemonnee, vandaag de dag moet iedereen zelf maar zien hoe zich de juiste aanbieding te herinneren. Wat te doen?