‘Search blijft dominantste reclamevorm’
De uitgaven aan online advertising groeien de komende jaren stevig door. Internetreclame zal hierdoor in 2018 zelfs goed zijn voor bijna veertig procent van de totale Nederlandse advertentiemarkt.
De uitgaven aan online advertising groeien de komende jaren stevig door. Internetreclame zal hierdoor in 2018 zelfs goed zijn voor bijna veertig procent van de totale Nederlandse advertentiemarkt.
De zichtbaarheid van display ads is op de mobiel vele malen groter dan op de desktop. En dat geldt voor bijna alle formats. Het verschil blijkt echter het grootst voor banners gemaakt in standaard HTML5: daarvan is de mobiele zichtbaarheid gemiddeld 79,3 procent in vergelijking met 48,4 procent voor de desktop.
Selfservice Company en WebCare Company houden op te bestaan en worden vandaag samengevoegd in een nieuw bedrijf: CX Company. De […]
WWF Rusland koppelt renners via hun hardloop-app aan een tijger met gps-tag. Voor een wedstrijdje rennen: wie verliest, moet doneren. Run4Tiger levert zo geld en aandacht op voor de vijfhonderd tijgers die nog in Rusland leven.
OBI4wan, leverancier van social media monitoring en webcare software, heeft samen met InSocial een module voor het meten van klanttevredenheid via sociale media ontwikkeld. Klanten van organisaties kunnen krijgen via de module een uitnodiging voor deelname aan klanttevredenheidsonderzoek.
De Europese overheden hopen over drie weken het fundament te leggen voor nieuwe regels omtrent dataverwerking en -bescherming. Er moeten echter nog veel politieke knopen worden doorgehakt die grote impact op de online industrie hebben.
Het Utrechtse internetbureau Rhinofly verandert vandaag na deze achttien jaar te hebben gedragen zijn naam in Kaliber. Dat weerspiegelt de hervonden ‘nieuwe’ identiteit van de creatieve, onconservatieve bouwers.
Driekwart van het mobiele advertentieomzet van Google komt van Apples iOS. Omgerekend is dat zo’n 9 miljard dollar, volgens zakenbank Goldman Sachs.
Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.
Logo’s zijn meer dan simpele symbolen. Denk aan het Apple logo. Of die van Nike. Die zit voor altijd op het netvlies gebrand. Het logo is je uithangbord. Daar mag je als startup best even over nadenken. CompanyFolders geeft een aantal tips, over vorm en niet te vergeten kleur.
Scott McNealy, de flamboyante oprichter van Sun Microsystems, wordt CEO van een startup uit Denver genaamd Wayin. McNealy was daar al bestuursvoorzitter van.
Op het internet willen we de etiquette nogal eens vergeten, want lekker anoniem, maar als bedrijf moet je je toch echt houden aan een aantal al dan niet ongeschreven regels. Gebruik op Twitter bijvoorbeeld niet alle 140 tekens als je wilt dat mensen je bericht gaan retweeten, probeer op Facebook op alle berichten te reageren, van negatief tot positief, probeer bij Instagram niet te ‘overgrammen’ en wees bij alle platforms zuinig met hashtags.
Al bijna de helft van de markt voor klantrelatiebeheer is gebaseerd op de cloud. Dat blijkt uit cijfers van Gartner. Salesforce leidt die markt met een aandeel van 18,4 procent.
Branche-organisatie IAB introduceert een speciaal lidmaatschapstarief voor startups. Het aantal startups in het digitale marketinglandschap blijft groeien en deze bedrijven zoeken connectie met andere spelers uit het vak.
De Nederlandse Topsector Creatieve Industrie heeft DMexco als strategische beurs uitgekozen. Onder de noemer Creative Holland wordt 150 vierkante meter standruimte ingericht. Inmiddels zijn al meer dan 70 Nederlandse deelnemers geregistreerd van ruim 40 verschillende creatieve bedrijven.