More stories

ING verrast door feedback op apps

“We zijn geen lanceringspartner van Apple, maar toen Apple touch ID lanceerde zijn we de volgende dag wel langgeweest voor een demo”. Dat vertelde Jeroen Losekoot, verantwoordelijk voor de marketing van internet- en mobiel bankieren bij ING Bank vanochtend op Marketing Digital Live in Amsterdam.

Dialogue Marketing

Lokkertjes maken klanten niet trouw

Klanten die worden gelokt met gratis proefperiodes zijn minder trouw dan andere klanten. Anderzijds zijn ze gevoeliger voor marketingcampagnes die hen wijzen op het nut dat het product of de dienst voor hen heeft. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Tilburg.

4 miljoen voornamelijk kritische #FIFA tweets

Het aftreden van president Sepp Blatter van de FIFA was goed voor 17.000 tweets per minuut, met wereldwijd een totaal aantal tweets van 1,1 miljoen op dinsdag. Dat meldt OBI4wan, de social media monitoring en webcare tool van Nederlandse bodem.

Social

Utrechtse startup wil bedrijven helpen met klantencontact via WhatsApp

Drie jonge ondernemers uit Utrecht hebben een nieuwe startup Watermelon opgericht, die klantenservice via WhatsApp voor andere bedrijven wil verzorgen. Dat kan op twee manieren: zelf achter de knoppen zitten, of alles uitbesteden.

Customer Service

Coole merken maken product video’s

Een stukje tekst lezen? Nee, de consument van nu wil video’s. En merken die luisteren naar wat klanten willen, krijgen daar loyaliteit en hogere omzetten voor terug. Dat blijkt uit onderzoek van Animoto.

Contentmarketing
Premium

InMobi en Rubicon Project in native advertising

De bureaus InMobi en Rubicon Project versterken hun samenwerking op het gebied van de geautomatiseerde inkoop van native advertising.

Marketing

Instagram zet poort open voor adverteerders

Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.

Marketing

Moeders bereik je via Facebook

Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.

Qlik lanceert Business Intelligence via de cloud

Qlik introduceert als eerste leverancier van Business Intelligence-oplossingen een pakket cloudcloudgebaseerde diensten, waaronder Qlik DataMarket.

Analytics

Sales 2.0: zestien tools om je salesproces te versnellen

Marketing en sales werken steeds nauwer samen: uiteindelijk gaat het er om dat de leads die marketing werft door het werk van sales resulteren in nieuwe klanten. Marketeers hebben hiervoor heel veel mooie online tools tot hun beschikking en de laatste tijd zijn er ook steeds meer online tools voor sales beschikbaar. In dit artikel bespreek ik 16 tools om het leven van salesmedewerkers te vergemakkelijken en bovendien het salesproces te versnellen!

Marketing automation
Premium

Wat is beter: native advertising of content marketing?

Het is voor veel bedrijven een lastige keuze: steken ze geld in content marketing of in native advertising? Volgens een nieuwe studie van HubSpot genaamd State of Inbound 2014–2015 is het rendement over het algemeen voor veel bedrijven behoorlijk lastig te bepalen. Andrea Lehr van creatief agentschap Fractl zette de feiten eens op een rij.

Native advertising

Zo leer je ‘marketing automation’ (infographic)

De term is nog niet zo ingeburgerd en het gebied is nogal behoorlijk divers met een hoop nieuwe spelers als Marketo, Pardot, HubSpot en Act-On. Ook zijn er tientallen woorden die eigenlijk hetzelfde betekenen. Deze infographic – een taalgids voor newbies – maakt dat op een handige manier inzichtelijk.

Marketing

Mobile Convention: marketing via alle kanalen

Marketing wordt niet vergeten op Mobile Convention Amsterdam. Zo zal Googles Kate Adams donderdag in discussie gaan met Daniel Rosen (Telefonica), Peter Sells (Havas) en Scott Seaborn (Aima) over marketingkansen die het mobiele kanaal biedt.

Analytics

Oprichters TamTam doen stap terug

Oprichters Paul en Bart Manuel trekken zich na negentien jaar gedeeltelijk terug bij full service internetbureau TamTam. Zij blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts.

Creative

Google Plus gaat op de schop

Het sociale netwerk is er nog, maar het heeft er alle schijn van dat Google stilletjes afscheid aan het nemen is van Google Plus in zijn huidige vorm. Verwijzingen naar accounts van Google Plus zijn maandag verdwenen uit onder meer zijn zoekpagina en de Gmail webapp.

Marketing