More stories

Adidas Originals: unieke massaproducten zijn populair online

Op 30 april lanceerde adidas Originals de #miZXFLUX app. Met deze online applicatie kun je de jaren ‘80 adidas ZXschoen aanpassen naar de smaak van de gebruiker. Deze week in ons wekelijkse Social War onderzoek, hoe adidas haar massa producten zeer succesvol uniek maakt voor haar achterban. De succesvolle combinatie van mobile en coproductie.

Campagnes

UGent maakt jongeren reclamewijs via game

Universiteit Gent lanceert het gameplatform reclamewijs.ugent.be, waarop jongeren uitgedaagd worden om hun reclamewijsheid te verhogen. Jongeren leren via deze games meer over online reclame, en met een quiz kunnen ze hun reclamewijsheid testen.

Marketing

Frieda Ulsamer de Waard partner KOKORO

Frieda Ulsamer de Waard wordt partner bij creatief bureau KOKORO Amsterdam. Zij was de voormalige managing director van Doom & Dickson.

Creative

Tam Tam contentpartner Koninklijke Gazelle

Tam Tam wordt contentpartner van Koninklijke Gazelle voor haar social kanalen. Deze kanalen moeten dezelfde sterke uitstraling en beleving krijgen als het oerhollandse merk ook op haar website en offline heeft.

Marketing

Zoomin opent drie Amerikaanse kantoren

Een van Nederlands grootste onbekende mediabedrijven, Zoomin uit Amsterdam, opent kantoren in Miami en Los Angeles en binnenkort in New York. Directeur Jan Riemens rekent AP, Reuters en landelijk bekende tv-programma’s tot zijn vaste klanten.

Marketing

Groningse app Bevingmeter kan aardbevingen meten

Ondernemer Stef van der Ziel, eigenaar van het Groningse Jet-Stream, lanceert vandaag een nieuwe startup Bevingmeter. Die brengt een gratis app op de markt waarmee collectief aardbevingen kunnen worden gemeten via apps op smartphones. Met weinig meer dan de ingebouwde bewegingsensoren.

Analytics

Waarom e-mailmarketing werkt: de cijfers

E-mail marketing is weer helemaal terug van weggeweest. Nadat het bijna was doodverklaard. En dat succes heeft vooral te maken met statistieken: er zijn ruim 4 miljard e-mail adressen in de wereld. 91 procent van de gebruikers van die mailadressen kijkt dagelijks in zijn postbus.

Nederlands eerste reclamenetwerk Instagram gelanceerd

Mediabedrijf Blogmij lanceert onder de naam InstaCreators.com Nederlands eerste gespecialiseerde reclamenetwerk voor Instagram.

Marketing

Philips en Carrefour begeleiden klanten naar juiste schap

Philips en supermarkt Carrefour hebben in Lille een experimenteel LED-systeem in gebruik genomen dat klanten naar de juiste schappen moet leiden.

Dialogue Marketing

Duitse webwinkels aangeklaagd vanwege Facebook-duimpje

Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.

GoDaddy zoekt nieuwe reclamepartner

Webhostingbedrijf GoDaddy zoekt een nieuwe reclamepartner om zich via meer mediakanalen te kunnen profileren. CMO Phil Bienert wil weg van de controversiële Super Bowl-advertenties, waarmee het bedrijf tot nu toe telkens de aandacht trok.

Mozilla wil gerichte advertenties tonen in Firefox

Mozilla gaat steeds een stapje verder met zijn advertentiestrategie. Het begon met het tonen van advertenties op een blanco pagina in de browser Firefox. Nu komen daar Suggested Tiles bij. Adverteerders kunnen gericht advertenties tonen op basis van de browsergeschiedenis van gebruikers.

Marketing

Waarom Netflix en Kellogg’s programmatic niet uitbesteden

Iedere onderneming moet die ene vraag beantwoorden: in huis halen of uitbesteden? Zo niet anders voor de bedrijven die starten met reclametechnologie. Een vraag die deze week weer actueel werd.

Brancheorganisatie DDMA start Data Academie

Brancheorganisatie DDMA heeft zijn eerder aangekondigde Data Academie geopend. Die moet de datakennis op marketingafdelingen opfrissen. De academie onderwijst marketeers via korte, praktische cursussen.

Analytics

DML 2015: ‘Marketing zal steeds meer bewijsvoering moeten zijn’

Joost Schrage van De Zaak Van Vetrouwen vindt de belofte het ondergeschoven kind van communicatie. Er wordt te veel beloofd, maar te weinig waargemaakt. Na een loopbaan als adviseur bij Deloitte en Berenschot is hij overgestapt naar de beloftesector bij uitstek: de reclame. Als strateeg heeft hij voor vele organisaties campagnes ontwikkeld, maar ook geconstateerd dat reclame meer gaat over het bedenken van beloftes dan het inlossen ervan. Hij spreekt op 3 juni op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Customer Loyalty