More stories

Omstreden advertentiebedrijf Superfish geeft het op

Het advertentiebedrijf Superfish, dat adware leverde aan Lenovo en daarvoor scherp werd bekritiseerd, stopt. De technologie krijgt een vervolg in een nieuwe onderneming JustVisual.

Marketing

KeukenConcurrent vernieuwt website

KeukenConcurrent heeft een nieuwe website gelanceerd die het voor consumenten mogelijk moet maken om ‘razendsnel en gemakkelijk’ de ideale keuken te kiezen. Bovendien kan via de site voortaan online keukenapparatuur worden besteld.

Marketing

VONQ opent kantoor in Duitsland

Recruitingspecialist VONQ uit Rotterdam opent een kantoor in Duitsland. Het bedrijf draait daar nu de meeste internationale campagnes voor zijn klanten.

Online advertising

Salesforce versterkt samenwerking Big Data-partners

Salesforce gaat samenwerken met een groot aantal Big Data-spelers voor zijn analyticscloud Wave, dat vorig jaar werd uitgerold. Google, Cloudera, Hortonworks, New Relic, Informatica en Trifacta moeten het zogenoemde last mile-probleem oplossen.

Analytics

‘Social veel minder belangrijk dan B2B-marketeers aannemen’

Waar authenticiteit het toverwoord is in een consumentenmarkt (B2C), gelden geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als belangrijkste ingrediënt in een zakelijke B2B-omgeving. […]

B2B Digital

Minder mail a.u.b.

Maar liefst tweederde van de Amerikaanse internetgebruikers is geabonneerd op e-mails van een merk. Maar lezen ze ze ook? Niet echt, concludeert TechnologyAdvice. 60 procent leest mailings, maar slechts zestien procent doet dat regelmatig en nog geen dertien procent leest meer dan de helft van alle ontvangen berichten.

‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions 2015

De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA gaan samenwerken om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Op 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met opdrachtgevers en media.

Creative

Store of the Future krijgt interactieve winkelruit

De Nederlandse startup WindowSketch die interactieve advertenties op winkelruiten wil projecteren, krijgt al meteen concurrentie. In New Babylon Den Haag wordt bij de Store of the Future die 23 juni opengaat, een digitale winkelruit van Glass Shop Wall gedemonstreerd.

Customer Experience

Komende week drie topevenementen in de Beurs van Berlage

Noem het een Emerce eWeek in het klein. Hoewel, klein…? Vanaf dinsdag organiseert Emerce samen met diverse partners niet minder dan drie grote evenementen in de Beurs van Berlage: E-Commerce Live, Digital Marketing Live en Mobile Convention Amsterdam.

E-commerce

Data: het nieuwe goud voor de bureauwereld

Data wordt steeds belangrijker. Desondanks geven veel bedrijven deze informatie uit handen. Of ligt het verspreid in de organisatie. Dat kan en moet anders.

Analytics

Verhoog social engagement met kiesmechanisme

Verschillende bedrijven laten zien dat je online je engagement kunt verhogen door je achterban voor een keuze te stellen. Deze keer behandelt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek Miss Etam, G-Star Raw en Lacoste. Ze laten zien hoe zij de PTAT van hun merk tot meer dan 300 procent verhogen door de interactie te zoeken met hun volgers op Facebook.

Social

Lightcurb publiceert SDK voor Beacon-ontwikkelaars

Lightcurb, een iBeacon-platform van Snakeware, stelt zijn systeem open voor externe ontwikkelaars met een SDK.

Mobile

B2B marketeers scoren niet goed in marketing automation

Werk aan de winkel voor B2B-marketeers. Marketing automation blijkt onder Amerikaanse B2B-marketeers nog lang niet volledig benut te worden. Minder dan 25 procent van hen heeft momenteel een getriggerde mailcampagne. Websitebezoekers en registreerders, oftewel leads, ontvangen daardoor te laat een mail die bovendien dan ook vaak irrelevant is. Een gemiste kans.

B2B Digital

Merken vergeten Instagram

Het gebruik van Instagram stijgt enorm. Tegen 2018 zal het online fotoplatform maar liefst meer dan 100 miljoen Amerikaanse gebruikers tellen. Maar merken lijken hun kans op een wereldwijd publiek aan zich voorbij te laten gaan. Slechts 23 procent van de Amerikaanse merken is actief op Instagram.

Social

De impact van positieve virale content (infographic)

Krijg je ook altijd zo’n warme gloed op de wangen als bij consumentenprogramma’s als TROS Radar een Warme Douche wordt uitgereikt aan bedrijven die klanten in de watten zijn gelegd? Consumenten willen die verhalen graag lezen, zo blijkt uit onderzoek van Buzzstream en Fractl. Door klanten te laten vertellen over hun positieve ervaringen neemt het vertrouwen in een onderneming toe. Positieve virale content is daarmee invloedrijker dan je zou denken.

Customer Experience