More stories

Zo zorgde video storytelling voor sales van T-Mobile

Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.

Contentmarketing

Social Embassy duikt in influencer marketing

Social Embassy gaat volgende maand een onderzoek publiceren over influencer marketing. Het onderzoek wordt momenteel uitgevoerd samen met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Contentmarketing

DML: mobiel wekt nieuwe verwachtingen bij de consument

Het belang van mobiel als afzetkanaal en het ontwikkelen van een mobiele strategie is alom bekend tegenwoordig. Echter, hoe mobiel is jouw klant nou daadwerkelijk? In hoeverre moet jouw bedrijf mobiel zijn om aan de verwachtingen van jullie klanten klanten te voldoen – nu en op de langere termijn? Als Research Director Data Insights leidt Reineke Reitsma bij Forrester Research een team dat analyseert hoe consumentengedrag wereldwijd verandert. Volgende week licht ze op Digital Marketing Live een tipje van de sluier op in haar presentatie De Strijd om het Mobiele Moment.

Mobile

KPN publiceert ‘mobile first magazine’

KPN gaat binnenkort een mobile first magazine uitgeven dat zich specifiek richt op de jongerenmarkt.

Marketing

Nominaties DDMA E-mail Awards bekend

HotelSpecials, Opel Nederland, Thermen Bussloo en V&D zijn genomineerd en zijn kanshebber voor de award voor E-mail Campagne 2015.

E-mailmarketing

Stap niet in deze valkuilen van webanalytics

In een tijd waarin iedere online handeling kan worden gemeten, is de uitdaging niet hoe gegevens verzameld kunnen worden, maar hoe je ze moet interpreteren. Andere experts gingen al voorop, zodat deze valkuilen kunnen worden vermeden.

Analytics

‘Search blijft dominantste reclamevorm’

De uitgaven aan online advertising groeien de komende jaren stevig door. Internetreclame zal hierdoor in 2018 zelfs goed zijn voor bijna veertig procent van de totale Nederlandse advertentiemarkt.

Search

Ads beter zichtbaar op mobiel

De zichtbaarheid van display ads is op de mobiel vele malen groter dan op de desktop. En dat geldt voor bijna alle formats. Het verschil blijkt echter het grootst voor banners gemaakt in standaard HTML5: daarvan is de mobiele zichtbaarheid gemiddeld 79,3 procent in vergelijking met 48,4 procent voor de desktop.

Online advertising

Selfservice en WebCare Company worden één bedrijf

Selfservice Company en WebCare Company houden op te bestaan en worden vandaag samengevoegd in een nieuw bedrijf: CX Company. De […]

Customer Service

WWF-app: hardloopwedstrijd tegen een heuse tijger

WWF Rusland koppelt renners via hun hardloop-app aan een tijger met gps-tag. Voor een wedstrijdje rennen: wie verliest, moet doneren. Run4Tiger levert zo geld en aandacht op voor de vijfhonderd tijgers die nog in Rusland leven.

Campagnes

OBI4wan en InSocial lanceren klanttevredenheidsonderzoek via sociale media

OBI4wan, leverancier van social media monitoring en webcare software, heeft samen met InSocial een module voor het meten van klanttevredenheid via sociale media ontwikkeld. Klanten van organisaties kunnen krijgen via de module een uitnodiging voor deelname aan klanttevredenheidsonderzoek.

Customer Service

Laatste hand EU-overheden aan nieuwe regels databescherming

De Europese overheden hopen over drie weken het fundament te leggen voor nieuwe regels omtrent dataverwerking en -bescherming. Er moeten echter nog veel politieke knopen worden doorgehakt die grote impact op de online industrie hebben.

Marketing

Rhinofly wordt Kaliber

Het Utrechtse internetbureau Rhinofly verandert vandaag na deze achttien jaar te hebben gedragen zijn naam in Kaliber. Dat weerspiegelt de hervonden ‘nieuwe’ identiteit van de creatieve, onconservatieve bouwers.

Marketing

Driekwart van mobiele advertentieomzet Google komt van Apple

Driekwart van het mobiele advertentieomzet van Google komt van Apples iOS. Omgerekend is dat zo’n 9 miljard dollar, volgens zakenbank Goldman Sachs.

Marketing

Zo doen persona’s ook voor content marketing hun werk

Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.

Contentmarketing