More stories

Thule Group naar Emerce B2B Online

Annie Scopel van de Thule Group is toegevoegd aan het programma van Emerce B2B Online, op 18 juni in Maarssen.

B2B Digital

CMO Coolblue: ‘We willen nog meer personaliseren’

Coolblue groeide in 2013 en 2014 met bijna vijftig procent. Ook dit jaar wil de webshop dat nietsontziende groeitempo doorzetten. Mede door de aanstelling van Wouter Blok (35) als nieuwe CMO.

Marketing

Spotify maakt van barista’s Starbucks DJ’s

De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.

Customer Loyalty

Nederlandse reiziger wil maatwerk

Reizigers wensen een persoonlijke benadering en verwachten maatwerk. Dat is een van de uitkomsten van het onderzoek The Future of Travel dat Blauw Research in opdracht van Webloyalty uitvoerde naar heden en toekomst van de Nederlandse reisbranche.

Customer Experience

Nieuwe verkoopdirecteur voor Adlantic

Vincent Slot wordt de nieuwe sales director van online reclamebedrijf Adlantic. Hij volgt Michelle Theeuwen op.

Online advertising

Wordt WhatsApp het nieuwe Twitter?

Beetje bij beetje bereidt Facebook de buitenwereld voor op openstelling van WhatsApp voor bedrijven.

Customer Service

4,3 miljoen Belgen dagelijks op Facebook

Nog altijd 5,5 miljoen Belgen loggen minstens één keer per maand in bij Facebook. De meesten doen het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit cijfers die het sociale netwerk zelf heeft gepubliceerd.

iBeacontechnologie in Europese dierentuin

De Italiaanse dierentuin ZOOM in Turijn lanceert een mobiele app voor een ‘edutainment’-ervaring. De Amsterdamse start-up LabWerk ontwikkelde de app, die iBeacontechnologie inzet om content te ontsluiten op basis van de locatie van de bezoeker.

Dialogue Marketing

Retailers bepalen groei ‘programmatic’

Retailers zijn grotendeels verantwoordelijk voor de groei van het geautomatiseerd inkopen van advertenties. De Amerikaanse retailindustrie zal dit jaar alleen al voor 3,71 miljard dollar aan advertenties geautomatiseerd inkopen. Dat stelt eMarketer in een nieuwe studie.

Gravity4 trekt bod op Tradedoubler in

De verdubbeling van zijn bod op Tradedoubler heeft Gravity4 niet mogen baten. De Amerikanen trekken hun bod op de Zweden in.

Marketing

Is je website klaar voor de ‘passieve zoeker’?

Via welke bron vind jij de meeste informatie op je smartphone? Facebook of Google? Grote kans dat het tegenwoordig Facebook is. Op smartphones gaan mensen namelijk minder actief op zoek. De informatie komt als het ware naar ze toe. Interessant, maar wat betekent dit voor je website en content marketing?

Search

Dutch Interactive Awards: de foto’s

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.

Online advertising

Gentse Engagor in Amerikaanse handen

Het Amerikaanse Clarabridge lijft zijn Belgische branchegenoot Engagor in. Engagor analyseert berichten op sociale media.

Analytics

‘IAB, kom met betere videostandaard voor merken’

Er moet een nieuwe standaard komen om online videocommercials af te rekenen. Een video moet minstens vijftien seconden hebben gespeeld voordat een adverteerder ervoor hoeft te betalen.

Online advertising

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn zojuist uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. Kars Veling van Q42 en Daniel Sytsma van ACHTUNG! kregen een persoonlijke prijs op voorstel van hun vakgenoten vanwege hun werk in technologie en design.

Marketing