More stories

‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions 2015

De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA gaan samenwerken om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Op 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met opdrachtgevers en media.

Creative

Store of the Future krijgt interactieve winkelruit

De Nederlandse startup WindowSketch die interactieve advertenties op winkelruiten wil projecteren, krijgt al meteen concurrentie. In New Babylon Den Haag wordt bij de Store of the Future die 23 juni opengaat, een digitale winkelruit van Glass Shop Wall gedemonstreerd.

Customer Experience

Komende week drie topevenementen in de Beurs van Berlage

Noem het een Emerce eWeek in het klein. Hoewel, klein…? Vanaf dinsdag organiseert Emerce samen met diverse partners niet minder dan drie grote evenementen in de Beurs van Berlage: E-Commerce Live, Digital Marketing Live en Mobile Convention Amsterdam.

E-commerce

Data: het nieuwe goud voor de bureauwereld

Data wordt steeds belangrijker. Desondanks geven veel bedrijven deze informatie uit handen. Of ligt het verspreid in de organisatie. Dat kan en moet anders.

Analytics

Verhoog social engagement met kiesmechanisme

Verschillende bedrijven laten zien dat je online je engagement kunt verhogen door je achterban voor een keuze te stellen. Deze keer behandelt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek Miss Etam, G-Star Raw en Lacoste. Ze laten zien hoe zij de PTAT van hun merk tot meer dan 300 procent verhogen door de interactie te zoeken met hun volgers op Facebook.

Social

Lightcurb publiceert SDK voor Beacon-ontwikkelaars

Lightcurb, een iBeacon-platform van Snakeware, stelt zijn systeem open voor externe ontwikkelaars met een SDK.

Mobile

B2B marketeers scoren niet goed in marketing automation

Werk aan de winkel voor B2B-marketeers. Marketing automation blijkt onder Amerikaanse B2B-marketeers nog lang niet volledig benut te worden. Minder dan 25 procent van hen heeft momenteel een getriggerde mailcampagne. Websitebezoekers en registreerders, oftewel leads, ontvangen daardoor te laat een mail die bovendien dan ook vaak irrelevant is. Een gemiste kans.

B2B Digital

Merken vergeten Instagram

Het gebruik van Instagram stijgt enorm. Tegen 2018 zal het online fotoplatform maar liefst meer dan 100 miljoen Amerikaanse gebruikers tellen. Maar merken lijken hun kans op een wereldwijd publiek aan zich voorbij te laten gaan. Slechts 23 procent van de Amerikaanse merken is actief op Instagram.

Social

De impact van positieve virale content (infographic)

Krijg je ook altijd zo’n warme gloed op de wangen als bij consumentenprogramma’s als TROS Radar een Warme Douche wordt uitgereikt aan bedrijven die klanten in de watten zijn gelegd? Consumenten willen die verhalen graag lezen, zo blijkt uit onderzoek van Buzzstream en Fractl. Door klanten te laten vertellen over hun positieve ervaringen neemt het vertrouwen in een onderneming toe. Positieve virale content is daarmee invloedrijker dan je zou denken.

Customer Experience

Zo zorgde video storytelling voor sales van T-Mobile

Het bereik van videoplatform YouTube is enorm, de hoeveelheid content en de gemiddelde kijktijd nog steeds stijgende. Een uitgelezen kans voor het onder de aandacht brengen van een nieuwe propositie. Zo heeft video storytelling geleid tot directe verkopen van T-Mobile.

Contentmarketing

Social Embassy duikt in influencer marketing

Social Embassy gaat volgende maand een onderzoek publiceren over influencer marketing. Het onderzoek wordt momenteel uitgevoerd samen met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Contentmarketing

DML: mobiel wekt nieuwe verwachtingen bij de consument

Het belang van mobiel als afzetkanaal en het ontwikkelen van een mobiele strategie is alom bekend tegenwoordig. Echter, hoe mobiel is jouw klant nou daadwerkelijk? In hoeverre moet jouw bedrijf mobiel zijn om aan de verwachtingen van jullie klanten klanten te voldoen – nu en op de langere termijn? Als Research Director Data Insights leidt Reineke Reitsma bij Forrester Research een team dat analyseert hoe consumentengedrag wereldwijd verandert. Volgende week licht ze op Digital Marketing Live een tipje van de sluier op in haar presentatie De Strijd om het Mobiele Moment.

Mobile

KPN publiceert ‘mobile first magazine’

KPN gaat binnenkort een mobile first magazine uitgeven dat zich specifiek richt op de jongerenmarkt.

Marketing

Nominaties DDMA E-mail Awards bekend

HotelSpecials, Opel Nederland, Thermen Bussloo en V&D zijn genomineerd en zijn kanshebber voor de award voor E-mail Campagne 2015.

E-mailmarketing

Stap niet in deze valkuilen van webanalytics

In een tijd waarin iedere online handeling kan worden gemeten, is de uitdaging niet hoe gegevens verzameld kunnen worden, maar hoe je ze moet interpreteren. Andere experts gingen al voorop, zodat deze valkuilen kunnen worden vermeden.

Analytics