More stories

Honderdduizend ING-klanten praten tegen bank-app

Honderdduizend klanten van ING praten regelmatig tegen hun mobiel bank-app om het saldo op te vragen of betalingen te verrichten.

Customer Service

Proximus test gebruik apps zonder datakosten

Proximus (Belgacom) test gedurende een maand het gebruik van gesponsorde apps of mobiele internetdiensten zonder dat daarvoor datakosten in rekening worden gebracht.

Customer Loyalty

KLM publiceert nieuwe, persoonlijke app

KLM brengt volgende maand een nieuwe mobiele app uit die nauwer aansluit op de beleving van de passagiers dan nu. De app werkt met een hele set API’s, die mogelijk volgend jaar al voor derden beschikbaar worden.

Customer Service

Zomerkoopje bij online video: meer views, lagere kosten

Internet verandert alles. Deze zin heeft u ongetwijfeld al honderden keren gehoord, tenzij u onder een steen heeft gelegen. Mensen praten graag over veranderingen, maar houden er zelf meestal niet erg van. Oude gewoonten zullen niet snel veranderen. Al beweren bedrijven vaak dat zij alles uit online media halen, houden zij veelal nog vast aan hun oude processen.

Online advertising

Forse groei geautomatiseerde inkoop van tv-reclame

De geautomatiseerde inkoop van tv-reclame stijgt alleen al in de VS naar zo’n 10 miljard dollar in 2019. Dat stelt een nieuw rapport van Magna Global.

Marketing

1,7 miljoen euro voor kinderzoekmachine

Zoekmachine voor kinderen WizeNoze krijgt 1,75 miljoen euro (van het Ministerie van Economische Zaken en twee informele investeerders) om het internet ‘toegankelijker te maken’.

Marketing

Nederlandse startup Fanly haalt half miljoen euro op

De Nederlandse startup Fanly, die ondernemers een laagdrempelig loyaliteitsprogramma biedt waarmee ze hyperlokaal consumenten kunnen prikkelen en belonen, heeft het afgelopen half jaar 500.000 euro aan startkapitaal opgehaald.

Customer Loyalty

Concurrentie voor Siri en Cortana

SoundHound, een concurrent van Shazam, heeft een eigen spraakhulpje op de markt gebracht dat moet concurreren met Google Now, Siri en Microsofts Cortana.

Search

Analytics Ninja: ‘begin met het stellen van de juiste vragen’

Volgens data-analist Yeshoshua Coren van Analytics Ninja worden zelden de juiste vragen gesteld bij de implementatie van webanalyse: ‘Het begint met strategische vragen over de business. Zorg er vervolgens voor dat de juiste data wordt verzameld. Dan heb je het juiste vertrekpunt om te kunnen rapporteren, analyseren en optimaliseren.’

Analytics

Yahoo laat partners zichtbaarheid en advertentiefraude valideren

Yahoo gaat samenwerken met diverse partners om de zichtbaarheid van online advertenties te verhogen en fraude tegen te gaan.

Armani viert haar veertigste verjaardag on- en offline met haar achterban

Deze keer bespreekt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek de veertigste verjaardag van het Italiaanse fashion merk Armani. Hoe Armani offline een museum opent en haar fans online zelf een museum laat oprichten. Om te profiteren van een Facebook engagement stijging van meer dan 350 procent.

Campagnes

Digital Marketing Live: de foto’s

Gisteren de tweede dag van de Emerce marathon in de Beurs van Berlage, Digital Marketing Live. Peter Boer maakte de foto’s. Vandaag het slot met Mobile Convention Amsterdam. Meer foto’s? Zie Flickr.

Marketing

Toekenning van marketingwaarde: attributie in klare taal

Moderne marketingsoftware neemt de harde scheidslijn tussen marketeer, analist en datakenner weg. De technologie maakt het voor marketeers mogelijk zelf antwoord te vinden op gecompliceerde vragen over de attributie. Daarvoor zijn de capaciteiten van een data-analist niet langer nodig. Attributie in klare taal.

Attributie

Facebook opent lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs

Facebook opent een lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs. Het Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) had al vestigingen in New York en Californië.

Facebook

Transformatie Aegon naar digitaal klantbedrijf ‘op koers’

‘Zorg dat je niet wordt geUberd’, waarschuwt de CEO van verzekeraar Aegon zijn medewerkers regelmatig. “Je ziet in ons bedrijf duidelijk een wil om te transformeren, wat het een ideale werkomgeving maakt,” vertelde digitaal marketeer Humphrey Fredriksz van Aegon op Digital Marketing Live! in Amsterdam.

Dialogue Marketing