More stories

Zijn sms-vervolgberichten reclame of niet?

Een recent besluit van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) lijkt het spamverbod met betrekking tot het sms-verkeer iets te hebben verzacht, maar tegelijk is er veel onduidelijk ontstaan over wat er nu wel of niet is toegestaan. Dat schrijft de Branchevereniging voor dialoogmarketing.

Dialogue Marketing

Toekennen van de sale, het blijft lastig

Last click, post view, conversieattributie, zelfs voor de experts blijft het lastige materie. Ernest Aberson van Rocket Fuel vertelt hoe zijn lerende machines manoeuvreren tussen die lastige vragen.

Marketing

Gedrukte tv-gids lijdt onder opkomst apps

De opkomst van smartphones en tablets is ten koste gegaan van gedrukte programmagidsen. Dat stelt TVGiDS.tv naar aanleiding van onderzoek onder haar gebruikers. Meer dan de helft van de ruim 4500 ondervraagde gebruikers geeft aan dat ze hun papieren tv-gids inmiddels opgezegd heeft.

Marketing
Premium

Vijf gouden Lions voor Lemz

Een miljard mensen zag de campagne Sweetie die Lemz voor Terre des Hommes maakte. Gisteren regende het vakprijzen in Cannes. Het Amsterdamse reclamebureau komt met vijf Lions naar huis.

Digital Agencies
Premium

Review: Nanigans, tool voor Facebook advertising

Evenredig aan de groeiende social advertising budgetten wordt het vakgebied social advertising steeds volwassener. Belangrijk onderdeel daarvan is goede tooling. Die moet er voor zorgen dat campagnes sneller opgezet kunnen worden, het moet leiden tot betere campagne prestaties en meer gemak bij monitoring. In dit artikel nemen we Facebook advertising tool Nanigans onder de loep.

Facebook

‘Apple bouwt aan intern reclameleger’

Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.

Creative

SEA verbeteren met deze tien handige Adwords Scripts

In juni 2012 heeft Google Adwords scripts ingevoerd. Die kunnen wijzigingen aanbrengen aan het account tot op het niveau van sleutelwoorden en informatie over het account wegschrijven naar Google Docs. Hierdoor kunnen SEA’ers een hoop tijd besparen door handelingen te automatiseren of rapportages op te stellen.

Search

Open- en klikratio bij mobiele mails neemt fors toe

E-mail wordt steeds vaker op een mobiele apparaat gelezen, en er wordt ook steeds vaker doorgeklikt. Dit blijkt uit de derde editie van de Nationale E-mail Benchmark, die door branche-organisatie DDMA is gepubliceerd.

E-mailmarketing

Lisa Arthur (Teradata) ‘We moeten van push naar pull’

Bedrijven zitten op een berg informatie, maar silo’s tussen afdelingen, systemen en data zijn de reden dat ondernemingen deze potentiële goudmijn niet aanboren. Chief marketing officer (CMO) Lisa Arthur van databedrijf Teradata schreef er zelfs een boek over, Big Data Marketing. Emerce sprak haar in Londen.

Analytics

RBM: het ERP voor abonnementsdiensten

Na ERP (Enterprise Resource Planning) en CRM (Customer Relationship Management) is er weer nieuw acroniem om te onthouden: RBM, kort voor Relationship Business Management. Zie het als de back office voor het groeiende aantal abonnementsdiensten.

Marketing

Nieuwe app van L’Oreal Paris: nooit meer de verkeerde lippenstift

LÓreal komt medio juni met een nieuwe virtuele app: Makeup Genius, dat kondigde het cosmeticaconcern aan tijdens het Cannes Film Festival. Met deze nieuwe app heb je nooit meer een twijfel over welke lippenstift, oogschaduw of eyeliner het beste bij je past. Scheelt een hoop tijd in het testen van make-up in de winkel en creëert bovendien volgens L’Oreal Paris de perfecte look voor elke gelegenheid.

Marketing

De onzichtbare werking van branding

Wat je ook doet met marketing: je wilt de preferred brand zijn. Er zijn honderd andere merken beschikbaar die vergelijkbare producten en diensten aanbieden, maar je wilt natuurlijk dat de consument op het beslissende moment toch voor jouw merk kiest.

Dialogue Marketing

DDMA komt met white paper conversie-attributie

De commissie Targeting & Attributie van koepelorganisatie DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) presenteert op 15 mei een white paper over conversie-attributie, oftewel: hoe ken je waarde toe aan de mix van marketingkanalen die je inzet?

Marketing

Online worden grenzen van de Reclame Code vaker opgezocht

Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.

Creative

Nederland heeft primeur van interactieve mobiele muziekvideo

Onder meer Hi, Top Notch en FHV BBDO lanceren de allereerste interactieve mobiele muziekvideo. Het is een videoclip waarin de kijker door swipen, pinchen, ‘gyroscopen’ (balanceren) en blazen zelf bepaalt wat hij ziet en hoort.

Conversie