More stories

Instagram zet poort open voor adverteerders

Instagram gaat zijn app openstellen voor alle adverteerders, en niet alleen voor een select aantal, zoals tot nu toe steeds het geval was. Ook kleinere adverteerders zijn welkom.

Marketing

Moeders bereik je via Facebook

Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.

Qlik lanceert Business Intelligence via de cloud

Qlik introduceert als eerste leverancier van Business Intelligence-oplossingen een pakket cloudcloudgebaseerde diensten, waaronder Qlik DataMarket.

Analytics

Sales 2.0: zestien tools om je salesproces te versnellen

Marketing en sales werken steeds nauwer samen: uiteindelijk gaat het er om dat de leads die marketing werft door het werk van sales resulteren in nieuwe klanten. Marketeers hebben hiervoor heel veel mooie online tools tot hun beschikking en de laatste tijd zijn er ook steeds meer online tools voor sales beschikbaar. In dit artikel bespreek ik 16 tools om het leven van salesmedewerkers te vergemakkelijken en bovendien het salesproces te versnellen!

Marketing automation
Premium

Wat is beter: native advertising of content marketing?

Het is voor veel bedrijven een lastige keuze: steken ze geld in content marketing of in native advertising? Volgens een nieuwe studie van HubSpot genaamd State of Inbound 2014–2015 is het rendement over het algemeen voor veel bedrijven behoorlijk lastig te bepalen. Andrea Lehr van creatief agentschap Fractl zette de feiten eens op een rij.

Native advertising

Zo leer je ‘marketing automation’ (infographic)

De term is nog niet zo ingeburgerd en het gebied is nogal behoorlijk divers met een hoop nieuwe spelers als Marketo, Pardot, HubSpot en Act-On. Ook zijn er tientallen woorden die eigenlijk hetzelfde betekenen. Deze infographic – een taalgids voor newbies – maakt dat op een handige manier inzichtelijk.

Marketing

Mobile Convention: marketing via alle kanalen

Marketing wordt niet vergeten op Mobile Convention Amsterdam. Zo zal Googles Kate Adams donderdag in discussie gaan met Daniel Rosen (Telefonica), Peter Sells (Havas) en Scott Seaborn (Aima) over marketingkansen die het mobiele kanaal biedt.

Analytics

Oprichters TamTam doen stap terug

Oprichters Paul en Bart Manuel trekken zich na negentien jaar gedeeltelijk terug bij full service internetbureau TamTam. Zij blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts.

Creative

Google Plus gaat op de schop

Het sociale netwerk is er nog, maar het heeft er alle schijn van dat Google stilletjes afscheid aan het nemen is van Google Plus in zijn huidige vorm. Verwijzingen naar accounts van Google Plus zijn maandag verdwenen uit onder meer zijn zoekpagina en de Gmail webapp.

Marketing

Omstreden advertentiebedrijf Superfish geeft het op

Het advertentiebedrijf Superfish, dat adware leverde aan Lenovo en daarvoor scherp werd bekritiseerd, stopt. De technologie krijgt een vervolg in een nieuwe onderneming JustVisual.

Marketing

KeukenConcurrent vernieuwt website

KeukenConcurrent heeft een nieuwe website gelanceerd die het voor consumenten mogelijk moet maken om ‘razendsnel en gemakkelijk’ de ideale keuken te kiezen. Bovendien kan via de site voortaan online keukenapparatuur worden besteld.

Marketing

VONQ opent kantoor in Duitsland

Recruitingspecialist VONQ uit Rotterdam opent een kantoor in Duitsland. Het bedrijf draait daar nu de meeste internationale campagnes voor zijn klanten.

Online advertising

Salesforce versterkt samenwerking Big Data-partners

Salesforce gaat samenwerken met een groot aantal Big Data-spelers voor zijn analyticscloud Wave, dat vorig jaar werd uitgerold. Google, Cloudera, Hortonworks, New Relic, Informatica en Trifacta moeten het zogenoemde last mile-probleem oplossen.

Analytics

‘Social veel minder belangrijk dan B2B-marketeers aannemen’

Waar authenticiteit het toverwoord is in een consumentenmarkt (B2C), gelden geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als belangrijkste ingrediënt in een zakelijke B2B-omgeving. […]

B2B Digital

Minder mail a.u.b.

Maar liefst tweederde van de Amerikaanse internetgebruikers is geabonneerd op e-mails van een merk. Maar lezen ze ze ook? Niet echt, concludeert TechnologyAdvice. 60 procent leest mailings, maar slechts zestien procent doet dat regelmatig en nog geen dertien procent leest meer dan de helft van alle ontvangen berichten.