More stories

Lucht klaart voor reclamereuzen

Twee grote reclamegiganten Publicis en Omnicom melden goede resultaten over het eerste kwartaal van 2015. ‘Het wordt voorjaar en je ziet het terug in de cijfers’, zei CEO Maurice Levy van Publicis dinsdag optimistisch.

Creative
Premium

Ook Boston Globe tast native advertising af

The Boston Globe, de grootste krant van de Amerikaanse stad Boston, gaat in navolging van The New York Times de markt voor native advertising verkennen. Hiervoor wordt Andrew Gully verantwoordelijk, de voormalige eindredacteur van Boston Herald.

Marketing

Nationale-Nederlanden wil meer met WhatsApp doen

Nationale-Nederlanden zet WhatsApp in als communicatiemiddel met haar klanten. In eerste instantie bij de afhandeling van klachten. Een klant die een klacht heeft, krijgt een klachtmanager toegewezen die met de klacht aan de slag gaat.

Customer Service

E-mailmarketeer hoeft nieuwe mailapps niet te vrezen

E-mailmarketeers kijken zorgelijk naar de grote e-mail aanbieders Gmail en Outlook, die steeds meer filters aan hun mobiele applicaties lijken toe te voegen. Maar het effect daarvan is minder drastisch dan het lijkt, zegt Kevin Gallant van Yesmail.

E-mailmarketing

Bomen zien in het bos van UX-professionals

Het selecteren van de juiste persoon voor het ontwerpen of bouwen van die perfecte gebruikerservaring, kan een heel frustrerende ervaring zijn. UX is hip en iedereen knalt het woord op zijn CV, van frontendontwikkelaars tot en met technisch schrijvers. Zo hopen zij recruiters te verleiden die wanhopig op zoek zijn naar UX-kennis. Helaas hebben de meeste UX-professionals een grillig arbeidspad doorlopen, dat via diverse vakgebieden naar UX leidde. Dat maakt het lastig te beoordelen wie daadwerkelijk ervaring en expertise heeft en wie voldoende gegooglet heeft om net genoeg op de hoogte te zijn.

Marketing

Google-update: vandaag bijltjesdag in SEO-land

Google voert vanaf vandaag een verandering in zijn zoeksysteem door die sites benadeelt die niet mobiel-geoptimaliseerd zijn. De site van de Europese Commissie is slechts een van de vele bekende bestemmingen die lager wordt gewaardeerd in de zoekresultaten.

Marketing

Hoe breng je je klanten in beweging? De vijf bouwstenen van motivatie

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om blijvende klantenloyaliteit te creëren. Consumenten kiezen vooral voor de laagste prijs per transactie en hechten minder waarde aan een langdurige binding met een merk. Hoe breng je je klanten in beweging zonder te grijpen naar het prijsinstrument? Daarvoor kijken we naar de vijf bouwstenen van motivatie en hoe je die optimaal toepast in een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Vakbeurs dmexco dit jaar nog groter

De digitale marketingbeurs dmexco in Keulen huurt er dit jaar een vierde hal bij vanwege de grote enorme interesse. Ook dit jaar zullen veel Nederlandse professionals uit de online marketingbranche zich er laven aan alle komende nieuwigheden.

Marketing

Facebook zet native advertentiemarkt mogelijk op zijn kop

Gesponsorde of native content wordt gezien als een van de meest belangrijke ontwikkelingen in advertising. De commerciële content trekt door de uiterlijke aanpassing aan een relevante context de aandacht van de lezer. Het heeft er alle schijn van dat Facebook die kans niet onbenut laat.

Marketing

EU subsidie voor emotieonderzoek webcams

De Europese Commissie heeft 3,64 miljoen euro subsidie vertrekt aan het Britse bedrijf Realeyes, dat emoties van consumenten kan analyseren via standaard webcams.

Analytics

Hogere Net Promoter Score (NPS) voor travel en automotive

De klantbeleving in sectoren als travel automotive, retail en telecom is aardig verbeterd. Voor het eerst sinds lange tijd scoren alle vier de branches een positieve Net Promoter Score (NPS). Dat stelt Store Support naar aanleiding van eigen onderzoek over het eerste kwartaal van 2015.

Marketing

Fashiolista Agency wordt Influencer Marketing Agency

Fashioncommunity Fashiolista gaat zijn kennis van de modebranche en zijn contacten met bloggers daarin exploiteren vanuit een nieuw label, Influencer Marketing Agency.

Marketing

Website-optimalisatie: Hoe kom je erachter waarom bezoekers in je webshop afhaken?

Dankzij web analytics weten we ontzettend veel over wat mensen online doen, of juist niet doen. Het is dan ook relatief eenvoudig om te achterhalen dat en waar bezoekers afhaken. Dit kan veel verschillende redenen hebben, maar de uitdaging is om hier vervolgens de juiste interpretatie aan te geven: waarom haakt een bezoeker op een bepaald moment af?

Analytics

Mangrove organiseert Coding Dojo Live

Het Rotterdamse internetbureau Mangrove organiseert woensdag de Coding Dojo Live. Deze programmeerwedstrijd is onderdeel van het Appril Festival dat de hele maand april plaatsvindt op verscheidene locaties in Nederland.

Creative

Contentmarketing voor SEO: Wat is ‘kwaliteit’ volgens Google?

Schrijf jij voor mensen of voor Google? Als het goed is, voor beiden. Want content die goed is voor mensen, is goed voor Google. En andersom. Sterker: door te begrijpen wat volgens Google goede content is, ga je beter schrijven. Zo sla je twee vliegen in één klap.

Contentmarketing