More stories

Gebruik Twitter in Nederland loopt sterk terug

Het gebruik van Twitter in Nederland loopt flink terug. Dat leidt Telecompaper af uit eigen onderzoek.

Social

Vijf manieren om Virtual Reality in te zetten voor je merk

Een jaar geleden kocht Facebook startup OculusVR voor de Oculus Rift; een VR bril specifiek ontwikkeld voor games. Beursanalisten reageerden sceptisch, maar zien het aandeel sindsdien vooralsnog in waarde stijgen. Ondertussen werkten twee Google medewerkers aan Googles VR project Cartboard. Dit is eigenlijk niets meer dan een stuk karton met twee lenzen, klittenband en een elastiek, dat gevouwen kan worden tot bril.

Customer Experience

Adobe neemt advertentietechnologie Ensemble over

Adobe heeft voor een onbekend bedrag de advertentietechnologie Ensemble (ook wel bekend als Tumri) van Collective overgenomen. Dat maakte het Amerikaanse bedrijf vandaag bekend op de Adobe Summit Europe in Londen, het jaarlijkse marketingcongres van Adobe.

Marketing

Adobe en Microsoft gaan marketingproducten integreren

Adobe en Microsoft hebben vanochtend in Londen een strategische samenwerking aangekondigd. De Adobe Marketing Cloud-oplossingen en Microsoft Dynamics CRM worden zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. Op die manier willen de beide bedrijven alle klantinteracties – van bereik en acquisitie tot retentie en loyaliteit – versterken.

Dialogue Marketing

Newzoo verstevigt greep op Chinese markt

Het Nederlandse marktonderzoeksbureau Newzoo, dat met grote regelmaat de gamingmarkt doorlicht, gaat samenwerken met het Chinese TalkingData. Er bestond al een samenwerking op het gebied van marktgegevens voor Android games, maar nu willen beide partners gezamenlijk optrekken.

Analytics

Omzet 2014 Duitse internetbureaus: 1,2 miljard

Plan.Net en UDG zijn Duitslands grootste internetbureaus en zijn samen goed voor tien procent van de sectoromzet van 1,2 miljard euro. De markt groeide afgelopen jaar met 15,5 procent.

Hoe kunnen banken de klantervaring verbeteren?

Banken staan wereldwijd onder druk. Klanten vinden de relatie minder hecht, zijn vaker van plan hun bank te verlaten en gaan op zoek naar alternatieven. In Nederland stegen zowel het aantal positieve klantervaringen (+13,5 procent) als het aantal negatieve klantervaringen (+10, 5 procent). Tijd voor verbetering.

Customer Experience

Zo schrijf je een welkomstmail (infographic)

Dat de eerste indruk meteen goed moet zijn, geldt helemaal voor e-mailmarketing. Het laatste dat je wilt is dat ontvangers meteen afhaken of je in het eerste geval blokkeren. Easy SMTP heeft een infographic samengesteld met handige tips voor welkom e-mails. Gebruik bijvoorbeeld niet het woord ‘webinar’ in de kopregel, maar video, nieuws en korting doen wonderen.

Uitvinder emoticon verafschuwt emojis

De uitvinder van de emoticon Scott Fahlman vindt emojis maar niets. Dat zegt hij in een interview met marketingblog Digiday.

Creative

Site MediaMarkt open voor reclame van derden

Het Duitse filiaal van webshop MediaMarkt staat adverteerders van buiten nu toe om reclame te maken in de digitale schappen.

Retail

Open datasets Rijkoverheid blijft een rommeltje

De beschikbaarheid van open data die de overheid ter beschikking stelt laat te wensen over. Vaak ontbreekt een link naar de desbetreffende datasets. Dat concludeert de Open State Foundation na een inventarisatie.

Analytics

Apple stelt Maps Connect open voor Nederlandse bedrijven

Apple heeft Maps Connect opengesteld voor Nederlandse bedrijven. Die kunnen, net als bij Google Maps, hun adresgegevens invoeren of actualiseren.

Marketing

‘Amazon overweegt nieuw B2B-portaal’

Amazon zou van plan zijn om zijn huidige B2B-portaal AmazonSupply te sluiten en een nieuwe marktplaats te lanceren onder de noemer Amazon for Business. Dat meldt TechCrunch op basis van ingewijden.

Account-Based Marketing: de nieuwe trend in B2B?

B2B marketing richt zich vaak op het binnenhalen van accounts bij grote bedrijven. Hoe vang je die ‘grote vissen’ nu op een goede manier? Daarnaast is er bij B2B vaak een groot aantal personen bij het beslisproces betrokken. Hoe bereik je nu al die personen zodat jouw bedrijf uiteindelijk de deal sluit?

B2B Digital

Infographic: zo win je trouwe klanten

Trouwe klanten win je niet zomaar even. Daar moet je wat voor doen. Onderzoek van IBM en Econsultancy laat zien dat 91 procent van de marketeers denken dat de klantervaring de belangrijkste factor is voor succes. 81 procent meent dat een holistische kijk op de klant, via meerdere kanalen, de doorslag geeft. De praktijk blijkt weerbarstiger: slechts 21 procent van de consumenten vindt de communicatie met merken ‘doorgaans relevant’. Maar heb je die consument eenmaal overtuigd, dan wil hij graag zijn gegevens met je delen.

Customer Loyalty