More stories

Vice: ‘Verander mee met je publiek’

“We maken verhalen en doen de distributie. Dat is wat Vice doet. Ons publiek verandert steeds van platform, Snapchat is nu heel groot, en je moet constant met hen mee veranderen”, aldus Mark Chalmers.

Contentmarketing

Loyaliteitsprogramma’s de moeite waard?

Loyaliteitsprogramma’s zijn hot. En steeds meer consumenten zijn lid van een dergelijk beloningsprogramma. Maar maakt dat ze ook tot echte, loyale klanten? Niet echt, is de conclusie van Amerikaans onderzoek. Het actieve gebruik van de programma’s blijkt namelijk juist af te nemen.

Customer Loyalty

Makelaar voor vergaderruimtes actief in Amsterdam

De Berlijnse start-up Spacebase, gespecialiseerd in online boekingen van vergaderruimten en evenementenlocaties, blijkt al enkele maanden actief in Amsterdam. Dat vertelde het bedrijf gisteren op het congres The Next Web, waar tientallen Europese startups zich aan een breed publiek presenteerden.

Persoonlijke berichten hoger in tijdlijn Facebook

Facebook gaat persoonlijke berichten voortaan hoger in de tijdlijn zetten, waarmee het organische bereik van adverteerders of bedrijven mogelijk nog verder afneemt.

Premium

Ontslagen bij adtech bedrijf Rocket Fuel: 11 procent weg

Technologiebedrijf Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com, ontslaat elf procent van zijn medewerkers om het kostenpeil omlaag te brengen.

Via de bril meekijken met de verkoper

Het is een ervaring die consumenten tot nu toe alleen kennen van de fysieke winkel: verkopers die een apparaat demonstreren. Kan dat ook online? Wel als het aan GoinStore ligt. Het bedrijf demonstreerde gisteren op het congres The Next Web in Amsterdam een slimme bril die verkopers kunnen gebruiken om bijvoorbeeld de eigenschappen van de smartphone toe te lichten.

Customer Experience

Schrijven voor Mobiel: tien waardevolle Lessen

Lees jij veel op je smartphone? Ik gok van wel. Nieuws, blogs, e-books. Noem maar op. Maar notificaties van e-mail, Facebook en tal van andere apps leiden je al snel af. Herkenbaar? Lezen op een mobieltje heeft dan ook een geheel eigen dynamiek. Dit zijn de tien waardevolle lessen over schrijven voor mobiele gebruikers die ik in bijna twee jaar bloggen heb geleerd.

Contentmarketing

Chinees e-commercebedrijf Baozun naar de beurs

Opnieuw gaat een Chinees e-commercebedrijf naar de beurs. Baozun wil 200 miljoen dollar ophalen via een notering aan schermenbeurs Nasdaq.

B2B Digital

Het succes van user generated content voor B2B

Als verrijking van de customer experience dook een aantal jaren geleden een nieuw buzzwoord op: user generated content of co-creation. Hoewel de methode om het publiek te betrekken bij contentcreatie en invulling van een medium zo oud is als de weg naar Rome, weten marketeers er een nieuwe draai aan te geven door de co-creatie te combineren met nieuwe of sociale media.

Google bouwt datamanagementplatform

Google ontwikkelt een datamanagementplatform waarmee adverteerders ook data over hun eigen klanten, of andere bronnen, kunnen importeren en daarmee beter targeten.

Marketing

Mobielgeddon? Welnee, we gaan voor mobieltopia

Omdat steeds meer mensen via hun mobiel het internet gebruiken, willen wij onze gebruikers helpen door ervoor te zorgen dat als je op Google zoekt, je een website aantreft die niet alleen actueel en relevant is, maar ook goed leesbaar is en goed werkt. We hebben daarom webmasters aangemoedigd om ervoor te zorgen dat hun websites belemmeringen verwijderen zoals kleine lettertypes en een niet passende lay-out. Ik leg uit waarom.

Marketing

Omzetgroei Google vlakt af

De sterke dollar en de opkomst van mobiel internet zorgen ervoor dat Googles omzet afgelopen kwartaal ‘maar’ met twaalf procent steeg, weinig in vergelijking met afgelopen jaren. Het bedrijf voldoet niettemin aan de verwachtingen van analisten.

Marketing

Review L’Oréal Makeup Genius app: test en bestel direct

In juni werd tijdens het Cannes Film Festival de nieuwe virtuele app Makeup Genius geintroduceerd, ontwikkeld voor het make-up merk L’Oréal Paris. De verwachtingen waren hoog, de app zou er namelijk voor zorgen dat je nooit meer de verkeerde lippenstift zou kiezen. Het geeft vrouwen de mogelijkheid om te experimenteren met make-up en een nieuwe eigen look te creëren zonder hiervoor naar de winkel te hoeven. Naast het experimenteren met make-up maakt de bestelfunctionaliteit de app ook bijzonder.

Customer Experience

Sales Wildhitz naar BrandDeli

BrandDeli gaat de mediaexploitatie van online muziekzender Wildhitz verzorgen.

Online advertising

Tien belangrijke redenen om marketing te automatiseren

E-mailmarketing, leadgeneratie, paid searchcampagnes, social media, content marketing. Slechts een aantal van de kernactiviteiten op een gemiddelde marketingafdeling. Veel handmatig werk en een tijdrovende bezigheid. Kan dat niet geautomatiseerd?