Vice: ‘Verander mee met je publiek’
“We maken verhalen en doen de distributie. Dat is wat Vice doet. Ons publiek verandert steeds van platform, Snapchat is nu heel groot, en je moet constant met hen mee veranderen”, aldus Mark Chalmers.
“We maken verhalen en doen de distributie. Dat is wat Vice doet. Ons publiek verandert steeds van platform, Snapchat is nu heel groot, en je moet constant met hen mee veranderen”, aldus Mark Chalmers.
Loyaliteitsprogramma’s zijn hot. En steeds meer consumenten zijn lid van een dergelijk beloningsprogramma. Maar maakt dat ze ook tot echte, loyale klanten? Niet echt, is de conclusie van Amerikaans onderzoek. Het actieve gebruik van de programma’s blijkt namelijk juist af te nemen.
De Berlijnse start-up Spacebase, gespecialiseerd in online boekingen van vergaderruimten en evenementenlocaties, blijkt al enkele maanden actief in Amsterdam. Dat vertelde het bedrijf gisteren op het congres The Next Web, waar tientallen Europese startups zich aan een breed publiek presenteerden.
Facebook gaat persoonlijke berichten voortaan hoger in de tijdlijn zetten, waarmee het organische bereik van adverteerders of bedrijven mogelijk nog verder afneemt.
Technologiebedrijf Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com, ontslaat elf procent van zijn medewerkers om het kostenpeil omlaag te brengen.
Het is een ervaring die consumenten tot nu toe alleen kennen van de fysieke winkel: verkopers die een apparaat demonstreren. Kan dat ook online? Wel als het aan GoinStore ligt. Het bedrijf demonstreerde gisteren op het congres The Next Web in Amsterdam een slimme bril die verkopers kunnen gebruiken om bijvoorbeeld de eigenschappen van de smartphone toe te lichten.
Lees jij veel op je smartphone? Ik gok van wel. Nieuws, blogs, e-books. Noem maar op. Maar notificaties van e-mail, Facebook en tal van andere apps leiden je al snel af. Herkenbaar? Lezen op een mobieltje heeft dan ook een geheel eigen dynamiek. Dit zijn de tien waardevolle lessen over schrijven voor mobiele gebruikers die ik in bijna twee jaar bloggen heb geleerd.
Opnieuw gaat een Chinees e-commercebedrijf naar de beurs. Baozun wil 200 miljoen dollar ophalen via een notering aan schermenbeurs Nasdaq.
Als verrijking van de customer experience dook een aantal jaren geleden een nieuw buzzwoord op: user generated content of co-creation. Hoewel de methode om het publiek te betrekken bij contentcreatie en invulling van een medium zo oud is als de weg naar Rome, weten marketeers er een nieuwe draai aan te geven door de co-creatie te combineren met nieuwe of sociale media.
Google ontwikkelt een datamanagementplatform waarmee adverteerders ook data over hun eigen klanten, of andere bronnen, kunnen importeren en daarmee beter targeten.
Omdat steeds meer mensen via hun mobiel het internet gebruiken, willen wij onze gebruikers helpen door ervoor te zorgen dat als je op Google zoekt, je een website aantreft die niet alleen actueel en relevant is, maar ook goed leesbaar is en goed werkt. We hebben daarom webmasters aangemoedigd om ervoor te zorgen dat hun websites belemmeringen verwijderen zoals kleine lettertypes en een niet passende lay-out. Ik leg uit waarom.
De sterke dollar en de opkomst van mobiel internet zorgen ervoor dat Googles omzet afgelopen kwartaal ‘maar’ met twaalf procent steeg, weinig in vergelijking met afgelopen jaren. Het bedrijf voldoet niettemin aan de verwachtingen van analisten.
In juni werd tijdens het Cannes Film Festival de nieuwe virtuele app Makeup Genius geintroduceerd, ontwikkeld voor het make-up merk L’Oréal Paris. De verwachtingen waren hoog, de app zou er namelijk voor zorgen dat je nooit meer de verkeerde lippenstift zou kiezen. Het geeft vrouwen de mogelijkheid om te experimenteren met make-up en een nieuwe eigen look te creëren zonder hiervoor naar de winkel te hoeven. Naast het experimenteren met make-up maakt de bestelfunctionaliteit de app ook bijzonder.
BrandDeli gaat de mediaexploitatie van online muziekzender Wildhitz verzorgen.
E-mailmarketing, leadgeneratie, paid searchcampagnes, social media, content marketing. Slechts een aantal van de kernactiviteiten op een gemiddelde marketingafdeling. Veel handmatig werk en een tijdrovende bezigheid. Kan dat niet geautomatiseerd?