Telecomproviders hebben de beste laadtijden
De websites van de Nederlandse telecomproviders hadden de beste laadtijden in de maand april. Dat blijkt uit onderzoek van Computest.
De websites van de Nederlandse telecomproviders hadden de beste laadtijden in de maand april. Dat blijkt uit onderzoek van Computest.
In een brief aan de leden van de Tweede Kamer vragen de Dutch Creative Council en de Federatie Dutch Creative Industries aandacht voor het belang van ondernemende praktijkdocenten in het creatieve hoger onderwijs. Zij reageren hiermee op de onlangs ingediende motie van de Kamer met als doel het hoge aantal tijdelijke contracten in het hoger onderwijs tegen te gaan, conform de nieuwe Wet Werk en Zekerheid.
Adverteren is in steeds mindere mate mensenwerk. Automatische retargeting, programmatic advertising, real time bidding: het zijn belangrijke kenmerken van de moderne advertentiemarkt. Maar in hoeverre is dat eigenlijk geschikt voor B2B?
Google heeft AdWords weer wat mobielvriendelijker gemaakt, dat wil zeggen meer gericht op het vegen met de vingers in plaats van muisklikken.
Met meer dan 400.000 artikelen in de webshop zocht Conrad naar een manier om zo snel mogelijk het juiste product bij de juiste persoon te krijgen: “Wij voeden onze recommendation engine met uitgebreide productdata en webanalytics. Naarmate we meer weten over een bezoeker, kunnen we een steeds betere aanbeveling doen”, legt Rudger de Groot van Conrad uit.
Google begint een test in Indonesië om sites sneller te laden voor gebruikers met langzame verbindingen. Die krijgen dan lichtgewicht versies van websites voorgeschoteld.
Michel Schaeffer, die de afgelopen 14 jaar verantwoordelijk was voor de marketing en propositie-ontwikkeling van bol.com, heeft besloten om het bedrijf per 1 augustus 2015 te verlaten. Margaret Versteden neemt zijn plaats in.
IKEA is een van de merken die op de emoticons is gedoken. Met een speciale app annex toetsenbord helpt het Zweedse meubelbedrijf het gesprek over rommel – reden voor ruzie in veel huishoudens – lichter te maken.
De digitalisering van de retailbranche heeft klantloyaliteit in een nieuw daglicht gezet. Voor de komst van interactieve loyaliteitsprogramma’s, iBeacons en digitale kortingsvouchers was het hebben van een persoonlijke relatie met de klant de sleutel tot succes. Dankbaarheid werd door winkeliers uitgesproken in de vorm van een extra korting of er werd een gratis artikel toegestopt wanneer de klant de winkel bezocht. Met resultaat, want de klantenkring van zulke winkels bestond jaar in, jaar uit, uit dezelfde klanten.
Bij driekwart van de Europese ondernemingen verwacht veel rendement van Big Data en analytics. Dat blijkt uit een inventarisatie van Forrester in opdracht van Xerox.
Het Nederlandse FLOOW2 van Kim Tjoa richt zich op bedrijven en instellingen met overcapaciteit, zowel materieel als qua personeel. Volgende maand praat Tjoa over deze eerste wereldwijde online B2B deelmarktplaats op Emerce B2B Online in Maarssen.
Het Berlijnse Styla, dat software levert waarmee automatisch online tijdschriften kunnen worden samengesteld, heeft 2,5 miljoen euro aan financiering opgehaald bij onder meer Groupe Arnault en angel investor Christophe Maire.
Een jaar na de overname door wereldwijde marktleider Xaxis is het personeelsbestand van programmatic trading-specialist Bannerconnect van dertig tot tachtig medewerkers gegroeid. En bedient de Sittardse firma opeens enterpriseklanten in veertig landen. Met Rutger Tuit (33) als Director of Business Development.
Influencer marketing zit in de lift, maar de terminologie is misschien nog niet zo bekend. Bedoeld worden bloggers en gebruikers van Facebook, Twitter of Instagram met enige autoriteit die een aankoopbeslissing kunnen beïnvloeden. Vooral bloggers vervullen daarbij een belangrijke rol. Consumenten gaan liever af op een onafhankelijk oordeel, dan op vermeende verkooppraatjes van een merk. Werken met deze ‘influencers’ kan voordeel opleveren, zoals deze infographic duidelijk maakt.
In een fundamentele verschuiving van zijn mediabudgetten geeft Volvo nu drie keer meer geld uit aan niet-traditionele, lees: digitale, reclame. YouTube is hierin leidend.