More stories

Omzetgroei Google vlakt af

De sterke dollar en de opkomst van mobiel internet zorgen ervoor dat Googles omzet afgelopen kwartaal ‘maar’ met twaalf procent steeg, weinig in vergelijking met afgelopen jaren. Het bedrijf voldoet niettemin aan de verwachtingen van analisten.

Marketing

Review L’Oréal Makeup Genius app: test en bestel direct

In juni werd tijdens het Cannes Film Festival de nieuwe virtuele app Makeup Genius geintroduceerd, ontwikkeld voor het make-up merk L’Oréal Paris. De verwachtingen waren hoog, de app zou er namelijk voor zorgen dat je nooit meer de verkeerde lippenstift zou kiezen. Het geeft vrouwen de mogelijkheid om te experimenteren met make-up en een nieuwe eigen look te creëren zonder hiervoor naar de winkel te hoeven. Naast het experimenteren met make-up maakt de bestelfunctionaliteit de app ook bijzonder.

Customer Experience

Sales Wildhitz naar BrandDeli

BrandDeli gaat de mediaexploitatie van online muziekzender Wildhitz verzorgen.

Online advertising

Tien belangrijke redenen om marketing te automatiseren

E-mailmarketing, leadgeneratie, paid searchcampagnes, social media, content marketing. Slechts een aantal van de kernactiviteiten op een gemiddelde marketingafdeling. Veel handmatig werk en een tijdrovende bezigheid. Kan dat niet geautomatiseerd?

Responsive design voor newbies (infographic)

Nog steeds niet helemaal helder wat responsive design precies is? Je hoeft je niet te schamen, want de term is nog geen vijf jaar oud. In 2010 heeft Ethan Marcotte hem voor het eerst laten vallen. Houd daarom deze infographic paraat voor de broodnodige basiskennis.

Marketing

The Media Exchange geeft reclameverkoop aan One Media Sales

Nederlands grootste salesapparaat voor radioreclame, One Media Sales, gaat adverteerders nu ook programmatic buying aanbieden. Op basis van gebruikers- en gedragsprofielen kunnen ze reclameruimte inkopen op digitale radio.

Marketing

Adwords: meer mogelijk, maar beperkt gebruikt

Vorige week vond in Bologna het SEA event ADworld Experience plaats. Presentaties van interessante cases gaven een overzicht van de laatste mogelijkheden van voornamelijk Adwords. Eén van de sprekers was gerespecteerd Adwords autoriteit Brad Geddes. Tijdens de sessies en in een interview update hij ons over de stand van zaken: het Adwords platform wordt steeds uitgebreider, adverteerders laten kansen liggen en SEO blijft een rol spelen binnen search marketing.

Online advertising

Facebook naar 1,25 miljard mobiele gebruikers

Facebook is de 1,44 miljard gebruikers gepasseerd. Daarvan gebruikt het grootste deel (namelijk 1,25 miljard) Facebook of zijn andere diensten mobiel. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers.

Facebook

Vibes maakt coupon van mobiele advertentie

Het Amerikaanse bedrijf Vibes heeft een nieuwe manier gevonden om mobiele advertenties om te zetten in digitale coupons. De advertenties kunnen worden bewaard en worden opgenomen in Apples Passbook of Google Wallet.

Customer Loyalty

L’Oreal begint met programmatic

L’Oreal steekt de tenen in het water met programmatic buying van online display. Televisie en print alleen zijn niet meer goed genoeg om het publiek van het modemerk te bereiken.

Steeds meer omzet uit e-business voor Siemens

De Duitse industriereus Siemens is steeds meer afhankelijk van e-commerce. Dat zegt de e-businessdirecteur Thorsten Reichenberger tegen B2BecNews.

B2B Digital

Nog te veel aannames over aanpak van webcare

Veel webcarestrategieën worden nog steeds geformuleerd op basis van aannames. Tien jaar experimenteren met webcare heeft veel cases en best practices opgeleverd. Maar echte kennis over webcare is tot op heden vooral gebaseerd op succesverhalen en onderbuikgevoelens, constateert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).

Customer Service

RTL brengt alle datastromen samen in ambitieus Big Data project

RTL blijkt al een jaar lang een Big Data-project te hebben opgezet rond zijn online videoproducten. Uiteindelijk wil de zender alle datastromen binnen het bedrijf samenbrengen en analyseren. Dat vertelde Geoffrey van der Meer van RTL gisteren op Cross Media Café van iMMovator in Hilversum.

Analytics

‘Merkadverteerders omarmen programmatic buying’

Merkadverteerders stellen steeds grotere budgetten beschikbaar om via programmatic online reclameruimte te kopen. Nederland en Scandinavië zijn met geautomatiseerde reclame-inkoop internationaal de voorlopers, aldus een onderzoek van Forrester Research.

‘eBay heeft interesse in zelflerend algoritme Marktplaats’

eBay heeft interesse voor het zelflerende algoritme dat Marktplaats al geruime tijd gebruikt om het zoekgedrag van zijn bezoekers te analyseren. Dat vertelde Robin Schuil, innovatiemanager bij Marktplaats, gisteren bij Cross Media Café van iMMovator in Hilversum. eBay is het moederbedrijf van Marktplaats.

Analytics