More stories

Premium

Native advertising blijft fors groeien (infographic)

Hoewel nog altijd controversieel, blijft native advertising fors groeien. Tweederde van marketeers ondervraagd door de Amerikaanse Association of National Advertisers geeft aan dat zij budget vrijmaken voor native advertising. Bureau Statista verwacht dat de uitgaven dit jaar de grens van 4,3 miljard dollar passeren en in 2018 uitkomen op 8,8 miljard. Alle cijfers op een rij.

Marketing

Bitcoin ook voor B2B?

Het zijn rumoerige tijden voor Bitcoin. De koers van de virtuele munt is gemeten over een jaar behoorlijk gekelderd en met grote regelmaat zijn er schandalen. Maar wie de tijdelijke effecten even negeert, ziet aan de horizon ook flink wat kansen liggen. Ook voor de online B&B markt.

B2B Digital

Mediabelangen Coop Supermarkten naar M2Media

Coop Supermarken heeft haar media activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum. Het bedrijf wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.

Marketing

Mozilla redt Flash

Firefox ontwikkelaar Mozilla is onder de noemer Shumway een project gestart om websites met Flash weer te geven zonder Flash-speler. Die plug-in zorgt met grote regelmatig voor veiligheidsproblemen.

Marketing

Utrechtse startup Scoutle in Amerikaanse handen

De Nederlandse content waardevoorspelling startup Scoutle is voor een onbekend bedrag overgenomen door Triberr. Met de overname zal Triberr naar eigen zeggen de eigen diensten en algoritmes verbeteren.

Analytics
Premium

‘Marketing automation zet leads 30 procent vaker om in sales’

Marketing automation staat voor het samenbrengen van datastromen zodat op basis daarvan de digitale omgeving kan worden gepersonaliseerd. Maar doordat veel meer platformen zich zijn gaan afficheren met deze techniek – of beter gezegd: benaming – is nauwelijks duidelijk hoe deze markt zich heeft ontwikkeld. Onderzoek biedt meer inzicht. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Marketing

Het Aap Noot Mies van content marketing (infographic)

2014 was het jaar van content marketing en het fenomeen zal ook dit jaar wel weer volop in de belangstelling staan. En dus heeft Instapage het ABC van content marketing samengesteld. Waarbij A staat voor Analytics, B voor Buyer Personas en C voor Conversies.

Contentmarketing

Merk UPC verdwijnt in april van de markt

Kabelbedrijf UPC verdwijnt per april van de markt in Nederland en zal doorgaan als Ziggo. Dat is eerder dan verwacht, maar niet uit angst voor concurrent KPN. Daar is directeur Mike Fries laatdunkend over.

Marketing

Advertentiesbureaus vertrouwen ‘programmatic’ nog altijd niet

Advertentiebureaus gaan meer gebruik maken van geautomatiseerde advertentieplatformen, maar ze weten nog altijd niet of ze die kunnen vertrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van Strata, uitgevoerd in het laatste kwartaal van 2014.

Marketing

Fabrique lapt site hotelgroep Bilderberg op

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Die is volledig responsive, het beeldscherm schaalt dus mee voor een optimale beleving op zowel laptop alssmartphones.

Marketing

Hoe belangrijk zijn kortingscodes voor retailers?

Wie nog twijfelt aan het bestaansrecht van de kortingsbon, moet zich eens verdiepen in de nationale en internationale bedrijven die grotendeels op dit principe varen. Naar verluidt bieden alleen al ruim tweeduizend bedrijven hun kortingsactie onder de aandacht via het Nederlandse Scoupy. De kortingsbonnen worden aan meer dan 750 duizend gebruikers aangeboden. En dat is slechts één voorbeeld.

Customer Loyalty

Big Data-expert Cloudera in mei naar de beurs

Cloudera is het volgende Big Data-bedrijf dat naar de beurs wil gaan. Deze leverancier van Hadoop opensource software wil rond mei een notering.

Analytics

Puma met ‘shoppable reclame’ op social media

Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.

Marketing

Infographic: 25 bizarre Google weetjes

Dit wist je niet over Google: de oorspronkelijke naam was Backrub. De landingspagina is nagenoeg leeg omdat oprichters Larry Page en Sergey Brin onvoldoende HTML kennis in huis hadden om het op te leuken. In 2002 werd Klingon als taaloptie toegevoegd. 25 bizarre Google weetjes.

Marketing

Acht inzichten in ‘geld en geluk’, en hoe pas je ze toe?

Maakt geld gelukkig? ‘Nee’ zullen de verstandigen onder ons zeggen. En niet uit principe, om calvinistische of andere ideologische ideeën, maar omdat er diverse wetenschappelijke onderzoeken zijn die aantonen dat het niet alleen het geld of de spullen zijn die mensen gelukkig maken. Dunn, Gilbert en Wilson beschrijven in een artikel in de Journal of Consumer Psychology acht principes waarmee consumenten meer geluk krijgen voor hun geld. Hoe kunnen retailers deze inzichten toepassen?

Customer Experience