More stories

Starcom in Europese alliantie met InMobi

Starcom sluit een Europese samenwerking met het mobiele advertentienetwerk InMobi. Klanten van het mediabureau, adverteerders dus, krijgen er een potentieel bereik van tweehonderd miljoen mobiele internetters bij.

Marketing

Yune start newsjacking videodienst

Het Amsterdamse bedrijf Yune is een zogenoemde newsjacking videodienst begonnen onder de noemer Vireporter. Een team van contentmakers houdt trending topics in de gaten voor een bepaald merk en maakt daar videocontent van.

Creative

Coosto begint real time rtv-monitoring

Social media-monitor Coosto breidt zijn bereik uit van het digitale domein naar radio en televisie. Bedrijven komen zo te weten waar, hoe en wanneer hun merk of product in de traditionele media wordt genoemd.

Marketing

Content marketing: vijf misvattingen

Is er nog iemand niet bezig met content marketing? Het besef dat deze vorm van marketing voor veel merken succesvol is en het feit dat concurrenten ermee bezig zijn, heeft in een paar jaar tijd geleid tot een enorme hoeveelheid content van zeer wisselende, vaak twijfelachtige kwaliteit. De ‘contentberg’ gaat steeds meer gelijkenis vertonen met het mestoverschot. Wat moeten we met al die content? Is ‘CM’ in alle gevallen een juiste keuze? In dit artikel wil ik enkele misvattingen over content marketing aan de orde stellen.

Contentmarketing

Sociale B2B netwerk Hook biz naar Nederland

Hook biz, volgens eigen zeggen het eerste B2B sociale netwerk annex handelsplaats, komt naar Nederland. Hook biz maakt het voor bedrijven mogelijk om toegang te krijgen tot prospects, leads, projecten en tenders via de zakelijke beslissers in Nederland.

B2B Digital

Yandex dient klacht in over monopolie Android

De Russische zoekgigant Yandex heeft een klacht ingediend bij de Russische mededingingsautoriteiten over de manier waarop Google zijn diensten integreert in Android.

Marketing

Subsidie voor innovatieve software voor boeren en loonwerkers

Het project Innovatieve Datauitwisseling in de Agrarische Keten (IDAK) van Crop-R krijgt een bijdrage van bijna 30.000 euro van de provincie Groningen. Met de nieuwe software kunnen boeren en loonwerkers eenvoudig teeltinformatie over landbouwpercelen uitwisselen.

B2B Digital

Ook webwinkel en bonuskaart voor Belgische Albert Heijn

Albert Heijn rolt ook voor de Belgische markt een Bonuskaart uit. Klanten kunnen een nieuwe kaart oppikken in hun winkel en daarna online activeren.

Customer Loyalty

Vijf prioriteiten voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is wederom onmisbaar gebleken in 2014, reden om ook voor het komende jaar een e-mailstrategie uit te zetten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zit er nog veel ontwikkeling in e-mail, schrijft Cara Olson bij Marketing Land.

E-mailmarketing

Eneco met RTB-reclame op metrostations

Eneco is een van de eerste adverteerders die via real time bidding reclameruimte inkoopt op digitale abri’s in Rotterdam en Amsterdam.

Marketing

Telegraph richt divisie op voor Big Data

The Telegraph, de zesde krant van Groot Brittannië, heeft een aparte divisie Spark opgericht voor metingen aan native advertising, oftewel content die moeilijk is te onderscheiden van redactionele bijdragen.

Marketing

Gebruik Facebook in Nederland daalt, LinkedIn trekt aan

Facebook zal in 2015 minder door Nederlanders worden gebruikt, maar LinkedIn en Instagram groeien door in 2015. Dit blijkt uit onderzoek van bureau Multiscope onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten.

Facebook

Heineken bouwt digitaal feest rond Champions League

Heineken gaat als sponsor van de UEFA Champions League flink uitpakken met sociale media. Via een aparte voetbalsite kunnen voetbalfans extra informatie vinden, zoals live-commentaar via Twitter van voormalige spelers als David Villa en Ruud Gullit.

Campagnes

Arke betrekt ‘war room’ voor social media-campagne

Touroperator Arke gaat drie maanden intensief real time social media-marketing bedrijven om een nieuwe merkbouwende campagne gestalte te geven.

Marketing

Je content in alle talen: de vijf principes

Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes:

Contentmarketing