More stories

Social Conference: Veranderende netwerken in tijden van ‘Social Selling’

LinkedIn heeft in Nederland inmiddels al meer dan 5 miljoen leden en wereldwijd komt daar elke twee seconden een nieuw lid bij. Marcel Molenaar, hoofd marketingoplossingen van LinkedIn Benelux, vertelt op The Social Conference donderdag meer over de mogelijkheden van het platform.

B2B Digital
Premium

Britse IAB publiceert richtlijnen native advertising

De Britse tak van het Internet Advertising Bureau (IAB) heeft zijn eerste richtlijnen gepubliceerd voor het gebruik van native advertising en de boodschap is duidelijk: het onderscheid tussen redactioneel en advertenties moet altijd duidelijk zijn.

Marketing

Toename mobiel betalen afhankelijk van loyaliteitsprogramma’s

Hoewel er al jaren over de rol van het mobiele scherm in de marketingstrategie wordt gesproken, neemt het aantal toepassingen pas sinds afgelopen jaar echt hard toe. Een recente studie van Salesforce spreekt over bijna de helft van marketeers die op enige wijze mobiele marketing inzet. Misschien wel de grootste potentie gaat schuil in de combinatie van mobiel betalen en loyaliteit.

Customer Loyalty

Big Data staat niet haaks op privacy

De opkomst van Big Data zet bestaande zekerheden en vertrouwde structuren flink onder druk. Tegenstanders wijzen op het gevaar van een ‘allesomvattend systeem dat onze privacy in gevaar brengt’. Nochtans heeft krampachtig verzet tegen deze nieuwe trend geen zin. Meer zelfs: door goede spelregels uit te tekenen met alle belanghebbenden, wordt Big Data een Big Win.

Analytics

Nieuwe app Hunkemöller: reserveren om te passen

Een handig nieuwigheidje in de nieuwe app van Hunkemöller: met een druk op de knop reserveren de klanten lingerie om die daags erna in de winkel te passen.

Customer Experience

Column: Focus op gebruiker wordt belangrijker dan manipuleren zoekresultaten

‘User experience is de nieuwe SEO’, aldus Marianne Sweeney. Deze vrij nieuwe en in rap tempo bekend wordende goeroe op het gebied van zoekmachineoptimalisatie tamboert deze wijsheid al enige tijd rond alszijnde het nieuwe mantra. In dit kader is ze ook van mening dat de UX- en SEO-community meer moeten gaan samenwerken, zodat er ‘een front tegen de algoritmische tirannie van Google kan worden gevormd’.

Marketing

Froot.nl deelt content via WhatsApp

Het online magazine Froot.nl is gestart met het delen van content via WhatsApp. Voorlopig als experiment.

Contentmarketing

Deeldiensten: geen bedreiging maar kans?

Over de deeleconomie wordt al jaren gesproken. Van Napster in de jaren negentig naar de Ubers, Peerby’s en AirBNB’s van vandaag. De achterliggende gedachte: Door technologische vooruitgang en nieuwe toetreders kunnen mensen meer met elkaar delen zonder tussenkomst van bedrijven. Of het nu gaat om muziek, vervoer, gereedschap, woonruimte of geld… meer en meer weet men elkaar te vinden buiten de reguliere kanalen om.

Marketing
Premium

RIDE groeit 180 procent

Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.

Creative

Google richt klantenservice in met Hangouts

Google gaat eindelijk een klantenservice optuigen, maar alleen voor eigen hardware die via de Play Store wordt aangeboden. Niet dat Google een callcenter in gebruikt neemt. De klantendienst gaat volledig gebruik maken van de eigen communicatiesoftware Hangouts.

Customer Service

Tijd om Flash echt te begraven

En weer was het een dezer dagen raak: Adobe moest halsoverkop een zogenoemde noodpatch uitbrengen voor zijn Flash-speler. Het is de derde patch binnen enkele weken. En in totaal heeft Adobe al vijftien lekken moeten dichten om te voorkomen dat computers of websites worden gekaapt.

Marketing

Social Conference: De impact van de gedeelde economie

Iedereen kent AirBNB, Peerby en Uber, en de impact die deze disruptieve startups op bedrijven hebben is enorm. Op The Social Conference komende donderdag in Amsterdam een discussie hierover met vertegenwoordigers uit deze nieuwe economie.

Marketing

Video steeds belangrijker voor Twitter

Twitter is vooral bekend als een chatdienst voor berichtjes van maximaal 140 tekens. Video wordt echter steeds belangrijker, aldus topman […]

Marketing

Tradedoubler: Geen winstuitkering, op koers naar groei

Tradedoubler boekte in het vierde kwartaal weer een omzetdaling, dit keer van acht procent. Het bedrijf maakt zich echter op om de groei te herpakken en investeert fors in mensen en technologie.

Marketing

Durex ontsluit pikante content op tweede scherm

DUREX Content die niet op tv uitgezonden mag worden, daar draait de campagne van condoomfabrikant Durex om. Door zijn mobiele device op het tv- of computerscherm te richten, ziet de kijker wat er achter de beslagen ramen in de tv-spot gebeurt. Real time, dankzij de Explore-app.

Campagnes