Amerikaanse tak Heineken stevig in geautomatiseerde inkoop
Heineken USA gaat dit jaar een kwart van zijn omzet besteden aan digitale advertenties en tien procent daarvan loopt via geautomatiseerde inkoop.
Heineken USA gaat dit jaar een kwart van zijn omzet besteden aan digitale advertenties en tien procent daarvan loopt via geautomatiseerde inkoop.
Apple leidt nog altijd de markt voor mobiele advertenties gemeten naar omzet, zo blijkt uit een nieuwe studie van Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de browser Opera. Maar Android levert veruit het meeste advertentieverkeer op.
Een personeelsadvertentie van Apple heeft geleid tot speculatie over een eigen zoekplatform van het bedrijf. In de advertentie is sprake van een ‘zoekplatform voor honderden miljoenen gebruikers’, genaamd Apple Search.
Een e-mailstrategie houdt niet op bij de woordkeuze, het tijdstip waarop je mail verstuurt en de opmaak. Even belangrijk is dat de ontvanger de mail kan delen via sociale media. Belwah Media reikt dertien ideeën aan.
Staples koopt zijn grootste rivaal Office Depot voor 6,3 miljard dollar. De B2B ketens hebben gezamenlijk 4000 winkels en een jaarlijkse omzet van 35 miljard dollar. Samen staan de bedrijven sterker tegen Amazon en meer traditionele retailers.
Google heeft vorig jaar 524 miljoen dubieuze advertenties tegengehouden. 214.000 adverteerders kregen een definitieve ban opgelegd. In 2013 ging het om 350 miljoen advertenties en 270.000 adverteerders.
Via welk device willen consumenten een marketing e-mail ontvangen? Geeft de consument tegenwoordig de voorkeur aan de smartphone, tablet of worden marketing e-mails nog massaal geopend via een desktop? Het kwartaalrapport van de Amerikaanse e-commerce specialist Movable Ink geeft inzicht in de populariteit van de diverse devices. Dit onderzoek maakt gebruik van exclusieve data van grote B2B en B2C marketeers. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Casengo, leverancier van klantenservice software, heeft WhatsApp als volwaardig servicekanaal geïntegreerd. Het prototype, dat tot stand kwam na een 24-uurs hackathon, wordt de komende weken uitgerold.
Sanoma zocht naar een manier om klanten langer vast te houden en vroeg zich af: wat weten we echt van onze abonnees? Wie koopt er eigenlijk onze tijdschriften in de winkel? Sinds september 2013 draait Sanoma een succesvol loyaliteitsprogramma: VoordeelSparen. We praten met Kieke Escarabajal, Marketing Manager VoordeelSparen.nl over de inzet van Sanoma’s loyaliteitsprogramma.
De cookiewet is dinsdag als hamerstuk aangenomen in de Eerste Kamer. Wanneer de wet precies in werking treedt, is echter nog niet duidelijk. Deze datum zal binnenkort in het Staatsblad worden gepubliceerd.
Wehkamp lanceert een dynamisch redactioneel platform, waardoor relevante content optimaal wordt geïntegreerd in het online winkelproces. Het redactionele platform wordt de verzamelplek voor alle inspirerende content.
Social media-goeroe Tiffany St James is een van de hoofdgasten van The Social Conference van Emerce. Het is haar eerste optreden in Nederland, hoewel ze eerder wel drie maanden in Den Haag woonde voor een opdracht voor Aegon. De digitale strateeg is een veelgevraagd spreker over de hele wereld en een graag geziene gast bij Ted-talks. Maar liefst 30 procent van haar tijd besteed ze aan public speaking. Het is dan ook een dame met een missie.
Herinnert u zich het nog? Barack Obama domineerde in aanloop naar zijn eerste termijn als president volledig het sociale web. Er wordt zelfs gezegd dat zijn strijd de eerste verkiezing was die werd gewonnen door de inzet van nieuwe media. Ruim zes jaar na de ‘Facebook-verkiezing’ is zijn online aanwezigheid, of die van het Witte Huis, niet meer weg te denken. Een contentstrategie waar geleerd van kan worden.
Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.
De reisindustrie staat niet bekend om zijn loyale klantenkring. Goede ervaringen met airline A en hotelketen B van vorig jaar zijn een jaar later weer vergeten als concurrenten C en D een betere aanbieding hebben. Wie de klant in zijn strategie op een onderscheidende manier centraal stelt, creëert loyale klanten. Maar daar is lef voor nodig.