Publicis: analoge omzet blijft dalen
Reclamegigant Publicis ziet de inkomsten uit analoge media-handel dalen, maar weet dat te compenseren met sterke digitale groei van 42 procent.
Reclamegigant Publicis ziet de inkomsten uit analoge media-handel dalen, maar weet dat te compenseren met sterke digitale groei van 42 procent.
Reclamegigant WPP neemt een belang van 15,45 procent in online bereiksmeter comScore. Deze sluit op zijn beurt een strategische alliantie met WPP-dochter Kantar, een onderzoeker.
HEMA is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot het meest verleidelijke Nederlandse merk. Althans volgens de Brandscan 2014 van onderzoeksbureau Totta brand lab. HEMA eindigt hierin op de tweede plaats net achter Google.
Google voegt ieder jaar honderden nieuwe mogelijkheden aan AdWords toe. Als Google-partner hebben wij het voorrecht om in een groot aantal bèta’s mee te mogen draaien. Maar van welke features ging ons ‘marketingintelligentie-hart’ in 2014 nu écht sneller kloppen? En welke verwachtingen hebben we voor 2015? Hier vind je een overzicht van de zes AdWords-hoogtepunten van 2014 én een voorspelling voor 2015.
In Nederland deelt 87 procent van de bevolking content online, waarvan 94 procent Dark Social gebruikt, oftewel platformen die buiten het zicht van web analytics en sociale platformen vallen. Dat blijkt uit onderzoek van RadiumOne dat gisteren op The Social Conference in Amsterdam werd gepresenteerd.
Koopjessite Groupon slaagt er steeds beter in om het tij te keren en minder afhankelijk te worden van aanbiedingen. Het Amerikaanse internetbedrijf boekte in het vierde kwartaal van 2014 een winst per aandeel van 6 dollarcent op een omzet van 925,4 miljoen dollar, beter dan wat analisten hadden verwacht.
Verwijzingen via bijvoorbeeld sociale media of e-mail leiden tot de beste conversie van klanten voor B2B-merken. Dat concludeert Implisit na onderzoek onder vijfhonderd Amerikaanse bedrijven.
SpotXchange, een automated trading-platform voor video, gaat in joint-venture met RTL Nederland vanaf maart de markt op.
Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.
Klanten proberen steeds vaker met behulp van internet eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden. Dat zegt Klantenservice Federatie (KSF). De branchevereniging pleit voor goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel.
Het knippen van kortingsbonnetjes en plakken van zegels lijkt iets van de vorige eeuw. Onterecht zouden we deze vorm van aankooployaliteit in 2015 daarom over het hoofd zien. Hoe mobiel en virtueel we inmiddels ook zijn, kortingen en exclusieve deals zijn nog steeds van grote waarde. De kortingscode evolueert snel mee.
Marketing automation bedrijf HubSpot meldt over het vierde kwartaal een verlies van 7,1 miljoen dollar op een omzet van 34,2 miljoen. Beleggers hadden al rekening gehouden met het verlies van het Amerikaanse bedrijf, dat in oktober naar de beurs ging.
Grote spelers in de internetrevolutie maken het de traditionele retailers en gewone online ondernemers behoorlijk lastig. Wat kunnen deze spelers er tegenover zetten?
Lukas van de Ven, creatief directeur van reclamebureau N=5, heeft het online testplatform Reclametest.nl opgezet. Daar kunnen strategen, creatieven, accountmensen en adverteerders reclame-uitingen testen.
Uitgeverij Time Inc – bekend van tijdschriften als People, Time en Sports Illustrated – gaat advertentieruimte voor zijn papieren tijdschriften via een geautomatiseerd systeem aanbieden. Retailer Target is het eerste bedrijf dat op deze manier advertenties gaat inkopen.