Standaard in customer experience verschuift: wat niet en wél te doen
De standaard in customer experience of klantbeleving verschuift. Wat je niet, maar vooral wél moet doen om je als organisatie ook in de toekomst nog te kunnen onderscheiden.
De standaard in customer experience of klantbeleving verschuift. Wat je niet, maar vooral wél moet doen om je als organisatie ook in de toekomst nog te kunnen onderscheiden.
Wat zou Tom Sawyer uit Mark Twain’s boek ‘De avonturen van Tom Sawyer’ doen? Dat is de vraag die Gregory Galant van Sawhorse altijd vraagt aan app makers en iedereen die iets viraals heeft gaan.
Adobe Marketing Cloud biedt voortaan ondersteuning voor de Internet of Things. Adobe wil gepersonaliseerde ervaringen naar fysieke ruimtes brengen, zoals winkels, hotelkamers en automaten. Met het IoT ontwikkelpakket kunnen merken hun customer engagement meten en analyseren voor ieder aangesloten apparaat.
Nederlandse verzekeraars doen het niet goed. Slechts 32 procent van de klanten is positief over de dienstverlening van hun verzekeraar. Een daling van 12,5 procent ten opzichte van 2013. Vooral generatie Y-klanten zijn ontevreden. Nederland laat daarmee wereldwijd een opvallende uitschieter naar beneden zien.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat de nieuwe cookieregels, die vandaag van kracht zijn geworden, actief handhaven. De cookieregels vereisen dat de gebruiker actief toestemming moet geven voor het plaatsen van cookies op zijn computer of mobiele telefoon. Voor de analytische cookies die vrijwel geen inbreuk maken op de privacy van de gebruiker is in de nieuwe regels nu een uitzondering gemaakt.
Uitgever Axel Springer heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de advertentieblokker Adblock Plus, dinsdag voor de rechter in Keulen gedaagd. Adblock Plus laat advertenties van Google, Microsoft en Amazon door omdat zij daarvoor betalen, terwijl pagina’s van andere uitgevers geblokkeerd worden.
E-mail is het werkpaard van digitale marketing. Het levert het hoogste rendement en volgens recente cijfers van Marketing Sherpa willen consumenten graag promotionele mails ontvangen, het merendeel maandelijks en een groot deel ook wekelijks. Scott McCorkle van Salesforce Marketing Cloud ziet echter een heel nieuwe rol weggelegd voor e-mail.
SpotXChange, de geautomatiseerde marktplaats voor video advertenties, versterkt zijn positie in Duitstalige landen met de benoeming van Stefan Beckmann. Hij zal teams in Hamburg en München gaan leiden.
Marketing automation heeft grote voordelen. Van toename in salesomzet tot het verbeteren van klantbetrokkenheid. Toch doet nog maar 24 procent van de marketingprofessionals wereldwijd aan intensieve marketing automation, aldus onderzoek van Ascend2. Genoeg ruimte voor groei dus de komende jaren, concludeert eMarketer.
CRM-bedrijf SugarCRM heeft Stitch overgenomen, een marketing automation-startup van voormalige werknemers van Salesforce. Het bedrijf en de iOS-app voor verkooppersoneel zijn meteen uit de roulatie genomen.
Geert Slot van NOC*NSF vertelt over de koppeling tussen sport en mensenrechten en de rol van sociale media. “Met sport blijf je toch de verbinding zoeken. Een boycot heeft over het algemeen geen zin.”
Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”
Kortingen of een goede positie op een vergelijkingssite kunnen consumenten triggeren om bij jouw bedrijf tot een aankoop over te gaan. Maar met alleen de goedkoopste zijn, creëer je nog geen loyaliteit. Wel door je als dienstverlener op te stellen.
De financiële sector is inmiddels best ver met de focus op klantervaring. Maar als we even het hoofd uit het raam steken en bij de buren in de keuken kijken, is direct duidelijk dat we nog steeds ver achterlopen. De focus op ‘total customer experience’ zoals de collega’s binnen de retailsector, de luxe hotelketens, of de pretparken, dat keer op keer weten te etaleren, is helaas nog een verre droom.
PowerLinks, het geautomatiseerde native advertising-platform, breidt uit met in-app-inkoopmogelijkheden voor DSP- en Exchange-platformen. Dit na de ratificatie van de nieuwe IAB OpenRTB 2.3-normen voor aanpasbare native advertenties.