More stories

Geïnformeerde klant verwacht meer van klantenservice

Klanten proberen steeds vaker met behulp van internet eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden. Dat zegt Klantenservice Federatie (KSF). De branchevereniging pleit voor goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel.

Customer Service

De kortingsbon evolueert: social en in-app

Het knippen van kortingsbonnetjes en plakken van zegels lijkt iets van de vorige eeuw. Onterecht zouden we deze vorm van aankooployaliteit in 2015 daarom over het hoofd zien. Hoe mobiel en virtueel we inmiddels ook zijn, kortingen en exclusieve deals zijn nog steeds van grote waarde. De kortingscode evolueert snel mee.

Customer Loyalty

HubSpot maakt verlies

Marketing automation bedrijf HubSpot meldt over het vierde kwartaal een verlies van 7,1 miljoen dollar op een omzet van 34,2 miljoen. Beleggers hadden al rekening gehouden met het verlies van het Amerikaanse bedrijf, dat in oktober naar de beurs ging.

Marketing

Overleef de online goudkoorts: kies je eigen niche

Grote spelers in de internetrevolutie maken het de traditionele retailers en gewone online ondernemers behoorlijk lastig. Wat kunnen deze spelers er tegenover zetten?

Customer Experience

Nieuw online testlab voor creatieven

Lukas van de Ven, creatief directeur van reclamebureau N=5, heeft het online testplatform Reclametest.nl opgezet. Daar kunnen strategen, creatieven, accountmensen en adverteerders reclame-uitingen testen.

Creative

Time start geautomatiseerd advertentiesysteem voor print

Uitgeverij Time Inc – bekend van tijdschriften als People, Time en Sports Illustrated – gaat advertentieruimte voor zijn papieren tijdschriften via een geautomatiseerd systeem aanbieden. Retailer Target is het eerste bedrijf dat op deze manier advertenties gaat inkopen.

Marketing

Bedrijven met social care presteren beter

Bedrijven die aan social care doen, presteren beter. Stelt Aberdeen Group in een vorig jaar verschenen studie. Die dat nog meetbaar heeft aangetoond ook: klanten zagen hun productiviteit bijvoorbeeld met dik zes procent toenemen, en met aanzienlijk minder ontevreden klanten. Maar social care is wel even wat meer dan reageren via Twitter en Facebook. Ekaterina Walter (Forbes) noemt vier aandachtspunten.

Customer Service

Emotie, basisingrediënt voor iedere contentstrategie

We worden overspoeld met nieuwe vormen van content. Iedere marketeer is zich er inmiddels bewust van dat het een belangrijke manier is de aandacht van het publiek te krijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de relatie niet vluchtig blijft, maar er echt een connectie wordt gelegd? Volgens consultant Andrew McDermott zijn emotie en fascinatie de gouden combinatie voor iedere contentstrategie.

Contentmarketing

Wall Street uitgekeken op adtech

Wall Street lijkt uitgekeken op adtechfondsen. Er waren zeven beursgangen tussen juni 2013 en juli 2014, oftewel 6 procent van alle tech IPO’s in die periode, maar sindsdien is het opvallend stil gebleven.

Marketing

OTTO.nl stelt site open voor adverteerders

OTTO.nl stelt advertentieruimte beschikbaar in zijn webshop. Die kan premium en programmatic worden ingekocht.

Marketing

Samenwerking HPG en E2Ma voor levering ruim 1 miljoen e-mailadressen

HPG en E2Ma hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de levering van ruim 1 miljoen e-mailadressen. Hiermee willen beide bedrijven het bereik van offline mediacampagnes vergroten.

E-mailmarketing

Integreer customer service met marketing automation

Onderzoeksbureau Gartner registreert dat de budgetten voor digitale marketing in veel organisaties stijgen, terwijl de verkoopbudgetten dalen. De achtergrond van die verschuiving is, dat met digitale marketing betere verkoopresultaten worden behaald – tenminste bij die organisaties die deze vorm van marketing niet als extra kanaal naast meer traditionele marketingkanalen zien, maar als centraal paradigm. Én ingezet door de hele customer journey heen.

Marketing

Verlies voor marketing automation-specialist Marketo

Marketo, een van de klinkende namen uit de wereld van marketing automation, heeft over het laatste kwartaal een verlies van 15,9 miljoen dollar geleden. De omzet daarentegen is met 50 procent gestegen, naar 42,3 miljoen.

Marketing

Waarom responsive e-mail moet (infographic)

Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.

E-mailmarketing

Digitale marketeer maakt meeste kans op banenmarkt (infographic)

De marketeer van vandaag moet een technische achtergrond hebben. Dat vinden de marketeers in elk geval zelf, zo blijkt uit onderzoek van Mondo. Kennis van digitaal en sociale media wordt het meest gevraagd, daarna volgen Big Data en analytics, mobiel en SEO. Goed nieuws is dat tachtig procent van de respondenten zeggen dat de budgetten voor deze kenniswerkers gaan stijgen.

Marketing