OTTO.nl stelt site open voor adverteerders
OTTO.nl stelt advertentieruimte beschikbaar in zijn webshop. Die kan premium en programmatic worden ingekocht.
OTTO.nl stelt advertentieruimte beschikbaar in zijn webshop. Die kan premium en programmatic worden ingekocht.
HPG en E2Ma hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de levering van ruim 1 miljoen e-mailadressen. Hiermee willen beide bedrijven het bereik van offline mediacampagnes vergroten.
Onderzoeksbureau Gartner registreert dat de budgetten voor digitale marketing in veel organisaties stijgen, terwijl de verkoopbudgetten dalen. De achtergrond van die verschuiving is, dat met digitale marketing betere verkoopresultaten worden behaald – tenminste bij die organisaties die deze vorm van marketing niet als extra kanaal naast meer traditionele marketingkanalen zien, maar als centraal paradigm. Én ingezet door de hele customer journey heen.
Marketo, een van de klinkende namen uit de wereld van marketing automation, heeft over het laatste kwartaal een verlies van 15,9 miljoen dollar geleden. De omzet daarentegen is met 50 procent gestegen, naar 42,3 miljoen.
Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.
De marketeer van vandaag moet een technische achtergrond hebben. Dat vinden de marketeers in elk geval zelf, zo blijkt uit onderzoek van Mondo. Kennis van digitaal en sociale media wordt het meest gevraagd, daarna volgen Big Data en analytics, mobiel en SEO. Goed nieuws is dat tachtig procent van de respondenten zeggen dat de budgetten voor deze kenniswerkers gaan stijgen.
Alles wordt tegenwoordig gedeeld, waarbij natuurlijk meteen wordt gedacht aan Facebook en Twitter. Toch zijn die beide netwerken goed voor slechts een kwart van gedeelde content. De overige 75 procent lijkt een groot zwart gat. Maar wel inzichtelijk te maken, zegt Rupert Staines van advertentiebedrijf RadiumOne. Hij spreekt donderdag op The Social Conference in Amsterdam.
Het Gentse bedrijf Moovly, bekend van een online platform voor het creëren van animatievideo’s en multimediacontent, heeft 400.000 euro opgehaald en wil nog dit jaar een kantoor in de VS openen.
LinkedIn heeft in Nederland inmiddels al meer dan 5 miljoen leden en wereldwijd komt daar elke twee seconden een nieuw lid bij. Marcel Molenaar, hoofd marketingoplossingen van LinkedIn Benelux, vertelt op The Social Conference donderdag meer over de mogelijkheden van het platform.
De Britse tak van het Internet Advertising Bureau (IAB) heeft zijn eerste richtlijnen gepubliceerd voor het gebruik van native advertising en de boodschap is duidelijk: het onderscheid tussen redactioneel en advertenties moet altijd duidelijk zijn.
Hoewel er al jaren over de rol van het mobiele scherm in de marketingstrategie wordt gesproken, neemt het aantal toepassingen pas sinds afgelopen jaar echt hard toe. Een recente studie van Salesforce spreekt over bijna de helft van marketeers die op enige wijze mobiele marketing inzet. Misschien wel de grootste potentie gaat schuil in de combinatie van mobiel betalen en loyaliteit.
De opkomst van Big Data zet bestaande zekerheden en vertrouwde structuren flink onder druk. Tegenstanders wijzen op het gevaar van een ‘allesomvattend systeem dat onze privacy in gevaar brengt’. Nochtans heeft krampachtig verzet tegen deze nieuwe trend geen zin. Meer zelfs: door goede spelregels uit te tekenen met alle belanghebbenden, wordt Big Data een Big Win.
Een handig nieuwigheidje in de nieuwe app van Hunkemöller: met een druk op de knop reserveren de klanten lingerie om die daags erna in de winkel te passen.
‘User experience is de nieuwe SEO’, aldus Marianne Sweeney. Deze vrij nieuwe en in rap tempo bekend wordende goeroe op het gebied van zoekmachineoptimalisatie tamboert deze wijsheid al enige tijd rond alszijnde het nieuwe mantra. In dit kader is ze ook van mening dat de UX- en SEO-community meer moeten gaan samenwerken, zodat er ‘een front tegen de algoritmische tirannie van Google kan worden gevormd’.
Het online magazine Froot.nl is gestart met het delen van content via WhatsApp. Voorlopig als experiment.