More stories

De juiste strategie met persberichten (infographic)

De Emerce redactie krijgt ze nog wel eens binnen: een persbericht om 17 uur op vrijdagmiddag. Het VrijMiBo-gevoel is bij sommige bedrijven blijkbaar niet echt bekend. Het weekend zou een beter moment kunnen zijn, maar 17 procent van de persberichten worden dan verstuurd. En aandacht heb je. Zelfs van reguliere lezers.

Contentmarketing

Google neemt tweets op in zoekresultaten

Google en Twitter sluiten een pact om tweets beter doorzoekbaar te maken en beter in de zoekresultaten van Google te tonen.

Marketing

Nieuwe analyticsoplossing bundelt klantinformatie

PostNL is een van de bedrijven die een nieuwe analytics oplossing van het Londense GoSquared uitproberen. Die moet het bezwaar van gefragmenteerde systemen wegnemen. Informatie van betaalsystemen, webcare, webanalytics en klantrelatiesoftware wordt gebundeld via een gemeenschappelijke webinterface People Analytics.

Analytics

Groeigeld voor ‘design op afroep’

Online ontwerpbureau SketchDeck heeft een half miljoen dollar aan financiering opgehaald na het afronden van zo’n 2000 creatieve projecten: van PowerPoint presentaties tot merktrajecten.

Marketing

Werkspot.nl helpt vakklieden met offline branding

Werkspot.nl zelf noemt het een ‘APK voor vakmannen’, zelf zullen zij het zien als een vorm van offline reclame uit de digitale wereld.

Marketing

Native droeg bij aan omzet New York Times

Native advertising heeft bijgedragen aan de digitale omzet van The New York Times, samen met online video. Die steeg 19,3 procent naar 63,2 miljoen dollar. Maar native kon de totale omzet niet beïnvloeden.

Marketing

Google Tags en de valkuil van het bouncepercentage

Van de standaard statistieken die Google Analytics biedt, is het bouncepercentage misschien wel de waarde die het meest eenvoudig is te misinterpreteren. Google Tags biedt oplossing.

Analytics

Universiteit Twente start eigen Facebook

Universiteit Twente (UT) heeft een eigen sociaal platform Student.world in het leven geroepen. Die richt zich specifiek op studenten en op hun interesses en belevingswereld, zoals ook Facebook ooit in de onderwijswereld is ontstaan.

Marketing

Amerikaanse tak Heineken stevig in geautomatiseerde inkoop

Heineken USA gaat dit jaar een kwart van zijn omzet besteden aan digitale advertenties en tien procent daarvan loopt via geautomatiseerde inkoop.

Marketing

Mobiele advertenties: Apple leidt in omzet, Android in impressies

Apple leidt nog altijd de markt voor mobiele advertenties gemeten naar omzet, zo blijkt uit een nieuwe studie van Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de browser Opera. Maar Android levert veruit het meeste advertentieverkeer op.

Marketing

Werkt Apple aan eigen zoekmachine?

Een personeelsadvertentie van Apple heeft geleid tot speculatie over een eigen zoekplatform van het bedrijf. In de advertentie is sprake van een ‘zoekplatform voor honderden miljoenen gebruikers’, genaamd Apple Search.

Marketing

Dertien manieren om e-mailmarketing en sociale media te koppelen

Een e-mailstrategie houdt niet op bij de woordkeuze, het tijdstip waarop je mail verstuurt en de opmaak. Even belangrijk is dat de ontvanger de mail kan delen via sociale media. Belwah Media reikt dertien ideeën aan.

Dialogue Marketing

Kantoorreuzen Staples en Office Depot gaan samen

Staples koopt zijn grootste rivaal Office Depot voor 6,3 miljard dollar. De B2B ketens hebben gezamenlijk 4000 winkels en een jaarlijkse omzet van 35 miljard dollar. Samen staan de bedrijven sterker tegen Amazon en meer traditionele retailers.

B2B Digital

Google hield in 2014 524 miljoen advertenties tegen (infographic)

Google heeft vorig jaar 524 miljoen dubieuze advertenties tegengehouden. 214.000 adverteerders kregen een definitieve ban opgelegd. In 2013 ging het om 350 miljoen advertenties en 270.000 adverteerders.

Marketing

iPhone openers lezen e-mail minder aandachtig

Via welk device willen consumenten een marketing e-mail ontvangen? Geeft de consument tegenwoordig de voorkeur aan de smartphone, tablet of worden marketing e-mails nog massaal geopend via een desktop? Het kwartaalrapport van de Amerikaanse e-commerce specialist Movable Ink geeft inzicht in de populariteit van de diverse devices. Dit onderzoek maakt gebruik van exclusieve data van grote B2B en B2C marketeers. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het rapport.

E-mailmarketing