More stories

Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014

Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.

Analytics

Reclamebureau They bankroet

Reclamebureau They heeft het faillissement aangevraagd. Het bankroet werd onvermijdelijk na het vertrek van grote opdrachtgevers Vodafone en Lidl, weet Adformatie.

Creative

(Emerce Performance) ‘Social performance gaat het maken’

Voordat consumenten een vakantie boeken komen ze met veel verschillende online kanalen in aanraking, waardoor inzichten in de klantreis en het klantprofiel vereist zijn. Ematters heeft voor Eurocamp een volledig geïntegreerde online campagne opgezet waarbij alle ingezette online kanalen op elkaar zijn afgestemd en worden gemeten in de Doublelick Digital Marketing Suite. Ruben Niet demonstreert de oplossing morgen op Emerce Performance in Amsterdam.

Customer Experience

‘Alibaba gaat het hele internet veranderen’

Het Chinese Alibaba is niet zomaar een gamechanger: “Alibaba gaat het hele internet veranderen,” aldus professor Cor Molenaar op het symposium Digitale Marketing van Adobe dat onlangs plaatsvond. En waar personalisatie als nieuwe heilige graal voor marketeers werd gepredikt.

(Emerce Performance) Video: een compleet nieuwe manier van adverteren?

Video is hot, en dus zijn er steeds meer merken die experimenteren met video advertenties. Helaas blijkt dit een bron van irritatie voor velen: 94 procent geskipte pre-roll videos en 300 miljoen geïnstalleerde adblockers. Wat zou er gebeuren als je video advertentie naadloos aan zou sluiten op de content van de bekeken YouTube video?

Marketing

Miljoenen euro’s extra marketingbudget Bol.com

Bol.com voert zijn marketinguitgaven komend jaar met miljoenen euro’s extra op. De mediabestedingen moeten ervoor zorgen dat klanten in meer productcategorieën gaan winkelen.

Marketing

Facebook lanceert app voor groepen

Facebook heeft na Facebook Messenger wederom een app uitgebracht voor een specifiek doel: Facebook Groups. Bedoeld voor mensen die intensief groepen volgen.

Facebook

Cookiewet en e-mail: vallen e-mail tracking pixels ook onder de versoepeling?

Het is je vast niet ontgaan dat de Tweede Kamer recent de versoepeling van de cookiewet met algemene stemmen heeft aangenomen. Nu vallen tracking pixels uit e-mails ook onder de cookiewetgeving, dus heeft deze mogelijke versoepeling van de cookiewet ook consequenties voor e-mailmarketing? Een update van de laatste stand van zaken.

E-mailmarketing

Veel ‘programmatic’ in Deloitte Technology Fast 500

Geautomatiseerde inkoop blijkt een belangrijke component in de Deloitte Technology Fast 500, oftewel de jaarlijkse lijst van vijfhonderd hardst groeiende bedrijven in Noord Amerika.

Marketing

(Emerce Performance) ‘Data voor marketeers moeilijker toegankelijk’

We kunnen vrijwel alles meten, maar hoe maak je gebruik van heel veel verkregen data? Hoe zet je kennis van de klant of doelgroep in tijdens online campagnes. En hoe past dit binnen de marketing strategie? Dirk van der Steenhoven, docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, praat er aanstaande donderdag over op Emerce Performance.

Analytics

Groupon koopt analytics startup

Groupon heeft voor een onbekend bedrag analytics startup Swarm Mobile overgenomen. Het bedrijf gebruikt WiFi, Bluetooth en infraroodtechnologie om klantgedrag in winkels te analyseren en daarop aanbiedingen af te stemmen.

Analytics

Facebook leidt met ‘app engagement’

Facebook is veruit de belangrijkste speler als het gaat om interactie tussen gebruikers. Dat concludeert Mobidia in een studie genaamd ‘Social Media & Messaging Engagement: Chat, Social, Videoconferencing, Rich Media and VoIP Apps’.

Facebook

De ideale content voor organisch verkeer (infographic)

Hoe zorg je voor meer organisch verkeer naar je site? En met welke content doe je dat? Daar geeft deze infographic antwoord op. Het kernwoord is exclusiviteit. Unieke casestudies, lijsten of handleidingen leiden vaak tot nuttige backlinks. En vergeet die content niet bij te werken, want dan komen de bezoekers zeker terug.

Contentmarketing

E-mailmarketingbureau Klantenbinder heet nu Hellodialog

E-mailmarketingbureau Klantenbinder gaat verder onder de naam Hellodialog. De Email Service Provider (ESP) werd in 2002 opgericht en biedt een combinatie van in-house ontworpen e-mailsoftware en creativiteit onder één dak.

E-mailmarketing

wehkamp brengt mediabelangen onder bij Vizeum

wehkamp.nl gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Vizeum. Dat meldt Adformatie. Wehkamp.nl keert na vijf jaar terug bij het mediabureau uit het Dentsu Aegis netwerk.

Creative