Actiepagina.nl bouwt mobiele app
Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.
Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.
SAP is de grootste partij in CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Bijna een op de vier RM-implementaties is van deze koploper. De naaste concurrentie komt van Microsoft, goed voor 15 procent van de geïnventariseerde CRM-oplossingen. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile van circa 6.400 interviews, met IT-verantwoordelijken binnen Nederlandse commerciële en publieke bedrijfsvestigingen met ten minste 50 medewerkers, over het gebruik van CRM-software.
Wanneer heb je een succesvolle Facebook pagina? Hoe kom je boven de middelmaat uit? Die vragen lijken niet zo simpel te beantwoorden, maar wellicht bieden de maandelijkse statistieken van Quintly wat meer houvast. In september bestond 13 procent van de interactie met volgers uit gedeelde content. Opvallend: des te meer volgers je hebt, des te lager het engagement.
Vorige week breidde Twitter haar cardtechnologie uit met een nieuwe audio-card. De audiocard maakt het mogelijk voor adverteerders (lees artiesten of platenmaatschappijen) om hele nummers te laten afspelen ín een tweet terwijl degene die ernaar luistert gewoon door kan blijven lezen in zijn of haar tijdlijn. Maar deze nieuwe audiocard kan ook een bijkomend effect hebben! De heropleving van de podcast als marketingtool?
Warenhuis de Bijenkorf installeert in zijn Rotterdamse filiaal honderdveertig bakens rondom de kassa’s om klanten mee te herkennen. Volgend jaar volgen de andere filialen. “We willen onze klanten extra service kunnen bieden als ze daarvoor open staan”, aldus directeur Robert Bohemen.
Yahoo zou video advertentiebedrijf BrigtRoll willen overnemen voor 700 miljoen dollar, hoewel het nog wel eens meer zou kunnen worden. Dat melden bronnen aan TechCrunch. Er is een kleine kans dat de acquisitie vanavond al bekend wordt gemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
Hoe verwerken bedrijven anno 2014 hun Big Data? Zeker een op de vier ondernemingen gebruikt hiervoor het opensource platform Apache Hadoop, zo blijkt uit deze infographic van Solix. De populariteit is flink gegroeid, want in 2012 ging het nog om een op de tien bedrijven. Zestig procent gebruikt Hadoop als aanvulling of vervangen van bestaande data-omgevingen.
Vandaag lanceert Knab als eerste Nederlandse bank de mogelijkheid om via de Knab App geld over te maken met behulp van van Facebook of een mobiel telefoonnummer. Knab Social is ontwikkeld om het overmaken van geld naar vrienden en kennissen te vergemakkelijken.
Jaarbeurs lanceert B2B Digital 2020, een nieuw platform voor B2B-ondernemingen. Klanten kunnen er informatie en tips vinden over succesvol online zakendoen.
Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.
MarketingProfs en het Content Marketing Institute hebben hun jaarlijkse onderzoek naar B2B content marketing afgesloten. Een kleine 1800 Amerikaanse B2B marketeers werd gevraagd naar de trends in 2015. Enkele bevindingen: 70 procent van de B2B marketeers creëren meer content dan een jaar geleden, slechts 21 procent slaagt erin om het rendement te meten. Sterk in opkomst: infographics.
Nederlandse hotels schieten zwaar tekort als het gaat om klantondersteuning via e-mail. Een onderzoek van Casengo laat ziet dat bijna de helft van de hotels helemaal niets van zich laat horen.
Alles wordt geautomatiseerd, maar webopmaak? Het Amerikaanse The Grid meent dat het mogelijk is, met kunstmatige intelligentie en flow-based programming. Maar moeten we het serieus nemen?
Klussite Werkspot gaat de landsgrens over en begint onder de naam Werkspot.it in Italië.
Foto-app Instagram is zonder meer het belangrijkste sociale platform van de laatste tijd, met een grote aantrekkingskracht op jongeren. Toch is het genereren van ‘engagement’ nog een hele uitdaging, zoals Dan Zarrella van HubSpot in deze infographic laat zien. Maak gebruik van calls-to-action, plaats foto’s met gezichten, maar laat het gebruik van filters achterwege.