More stories

Groothandel Brandsdistribution.com wordt marktplaats

Modeplatform Brandsdistribution.com, dat vanuit Italië kleding aan retailers verkoopt, wordt een echte marktplaats. Derden mogen het groothandelsplatform gebruiken om rechtstreeks kleding aan geïnteresseerden te verkopen.

B2B Digital

Tien manieren om je URL te optimaliseren voor zoekmachines

Je staat er wellicht niet (genoeg) bij stil, maar een URL kan ook helpen om gevonden te worden in zoekmachines. Het gebruik van onderstrepingstekens heeft bijvoorbeeld geen zin, Google begrijpt ze niet. Koppeltekens daarentegen des te meer. Gebruik geen hoofdletters. En stop je beste content in de zogenoemde root folder.

Marketing

Adverteerders zoeken buitenland via affiliatemarketing

Dertig procent van de adverteerders die affiliatemarketing gebruiken, gebruikt dit kanaal volgend jaar voor buitenlandse uitbreiding.

Marketing

Microsoft werkt aan eigen Google AdSense

Microsoft werkt aan een extern advertentienetwerk vergelijkbaar met Google AdSense. Dat meldt MediaPost. Het gaat om advertenties die verschijnen bij zoekmachine Bing en Bing Ads.

Marketing

Clansman breidt uit naar Canada

Online marketingbedrijf Clansman opent een kantoor in Toronto en zoekt buitenlandse groei onder de naam Basebuilder.

Analytics

Gmail vernieuwt mail: dit moet je weten

Het Gmail team van Google heeft een nieuwe app ontwikkeld, die het lezen en sorteren van mail moet vergemakkelijken. Een slimme inbox met andere woorden, waarvan nog niet helemaal vaststaat of die op termijn Gmail gaat vervangen. Waar moet je als marketeer op gaan letten?

E-mailmarketing

(Facebook Conference) Een smaakmakend recept voor Facebook succes

Met de Friso Mexico campagne realiseerde Nektarios Misios een grote verkoopomzet. Daarna verschoof het marketingbudget van televisie naar Facebook. Van strategie, tot content creatie en de hulp van bureaus. En van plannen, tot optimalisatie en analyse. Je hoort er meer over op het Facebook Conference, 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Anti-Facebook Ello haalt 5,5 miljoen dollar op

Het sterk opkomende sociale netwerk Ello, ook wel het anti-Facebook genoemd omdat het geen directe commerciële activiteiten nastreeft, heeft 5,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van de Foundry Group.

Marketing

‘Tv-zenders voelen druk online concurrentie oplopen’

Adverteerders hoeven niet meer altijd in de drukst bekeken reclameblokken te zitten, zegt de topman van reclamegigant Omnicom. Digitale kanalen beginnen steeds betere alternatieven te bieden, waardoor de urgentie voor tv-adverteren afneemt.

Marketing

Forrester: Mobiel nog steeds strategisch onderschat

Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.

Customer Experience

Facebook Messenger wordt concurrent WhatsApp

Ruim 8,7 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone staan. Dat meldt Telecompaper in zijn onderzoek Dutch Apps Market. Het aantal gebruikers is met zeker 1 miljoen toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een goede tweede komt eveneens uit de stal van Facebook: Facebook Messenger gaat als een speer.

Facebook

Mobiele app marketing: van downloaden tot gebruiken

Sinds de komst van mobiele applicaties (apps) is het online speelveld wederom veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep je app vindt en downloadt in een, steeds groter wordende, zee aan apps? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je app vervolgens ook daadwerkelijk structureel gebruikt gaat worden?

Marketing

Unilever: online beter voor reclame dan ‘oude media’

“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.

Marketing

Parallax scrolling: doen of niet?

Websites met zogenoemde parallax ontwerpen groeien in populariteit. Het is een scrolleffect waarbij eigenlijk alle content op een lange pagina staat. Druk je op een verwijzing, dan spring je meteen omlaag. Toch kent de technologie veel nadelen.

Marketing

Zeer matig kwartaal voor mediabureau Publicis

Publicis Groupe blijft achter bij mediabureaus Interpublic en Omnicom. Het bureau wist in het derde kwartaal 1,7 miljard euro omzet te genereren, nauwelijks beter dan in het recente verleden. De concurrentie groeide zes procent.

Creative