More stories

eHealth Convention: hoe om te gaan met Big Data in de zorg?

Verzekeraars hebben zeer veel data tot hun beschikking. Hoe gaan die straks om met de kansen van al die gegevens? Wat kan er nu en wat wordt verwacht van de toekomst? De Nationale Denktank staat dit jaar in het teken van Big Data.

Analytics

Video advertentieplatform Chocolate naar Europa

Het Indiase bedrijf Vdopia lanceert een Europees platform voor de geprogrammeerde verkoop van mobiele video-advertenties onder de noemer Chocolate. Vdopia gebruikt een eigen videoformaat .VDO, waardoor videoadvertenties zonder Flash of plug-ins kunnen worden weergegeven.

Marketing

(Facebook Conference) De waarde van 440.000 vakantie-fans

In economisch mindere tijden wist reisorganisatie TUI Nederland harder te groeien dan de markt. Online speelt hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de organisatie voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl. Ook groeide Arke al snel uit tot de grootste touroperator op Facebook.

Facebook

Shopify lanceert responsive checkout

Shopify, een van de populairste e-commerce platforms, heeft een responsive checkout ontwikkeld, oftewel een kassa die voor alle mobiele apparaten geschikt is.

E-commerce

Social Media: de psychologie van het delen

Wil je dat mensen je content delen? Zorg er dan voor dat je begrijpt waarom ze dat doen! Dit artikel is gebaseerd op onderzoek van de New York Times. Ze onderzochten waarom mensen informatie online delen en hoe je als marketeer optimaal van deze kennis gebruik kunt maken.

Marketing

Eerste robots betreden winkelvloeren bij retailers

Het klinkt als verre toekomst en onpersoonlijk, maar de robots die Nestlé en Lowes op de winkelvloer brengen zijn vooral functioneel.

Customer Service

Hoe trek je meer lezers voor je blog? (infographic)

Iedereen herkent het probleem: Je spendeert enorm veel tijd aan het schrijven van een mooi blogartikel, waarna geen hond het leest. Echter, maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. Die krijgen ze dan per e-mail binnen. Zo bouw je veel beter een relatie op met geïnteresseerden. Zie hier enkele handige tips om van lezers abonnees te maken.

Contentmarketing

Penguin 3.0: een update over een update

Penguin 3.0 is afgelopen vrijdag 17 oktober uitgerold. Dit is een update (eigenlijk ‘refresh’) van het Google algoritme Penguin., dat in het voorjaar van 2012 voor het eerst geïmplementeerd werd om met name spam-links tegen te gaan. Zoals te verwachten was, laaide de discussie in verschillende SEO-blogs en -fora op. Intussen is er meer bekend over de gevolgen van de update.

Marketing
Premium

2,75 miljoen dollar voor native advertising-platform Powerlinks

Het Londense advertentieplatform Powerlinks – gespecialiseerd in native advertising – heeft 2,75 miljoen dollar aan financiering opgehaald voor zijn Amerikaanse expansie. Dat geld komt bovenop een eerdere investering van 1,25 miljoen.

Marketing

Appmarketing iPhone weer duurder

De kosten voor appmarketing zijn fors gestegen door de komst van iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Dat meldt marketingplatform Fiksu. Om een loyale iOS-gebruiker aan te trekken, betaalt een marketeer nu al gemiddeld 2,25 dollar. Dat was nog 1,86 dollar in augustus.

Marketing

Microsoft verwerkt WebRTC in Internet Explorer

Microsoft heeft de ondersteuning toegezegd voor Web Real-Time Communication (WebRTC) in zijn browser Internet Explorer. Dat komt niet als een verrassing. WebRTC is een bedreiging voor Skype.

Customer Service

Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Contentmarketing

YouTube: Kijkabonnementen komen. Ooit.

YouTube wil op termijn abonnementen gaan introduceren zodat kijkers verlost zijn van te opdringerige reclames. Wanneer dat moment komt, kan directeur Susan Wojcicki niet zeggen.

Marketing

De banneradvertentie is twintig jaar oud en springlevend

De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.

Marketing

Google geeft Ieren exportadvies

Google wil het Ierse bedrijfsleven een duwtje in de rug geven door ondernemingen te adviseren over online export. Dat meldt The Independent. Al 2000 bedrijven zijn van advies voorzien.

B2B Digital