Mobiel goed voor helft digitale budgetten in 2016
De uitgaven aan mobiele reclame groeien in Engeland zo hard, dat adverteerders over twee jaar meer budget besteden bij mobiele kanalen dan op vaste.
De uitgaven aan mobiele reclame groeien in Engeland zo hard, dat adverteerders over twee jaar meer budget besteden bij mobiele kanalen dan op vaste.
Native advertising, advertenties die moeten opgaan in de redactionele content, wint aan belang. Maar uitgevers en marketeers zijn nog zoekende naar een manier om er een duidelijk label aan te hangen zonder dat het consumenten afstoot.
Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.
De Persgroep biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om geprogrammeerd advertentieruimte in te kopen. Een aantal homepage IAB formaten op AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl en tweakers.net wordt via programmatic buying aangeboden.
Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.
De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.
Facebook blijkt een week lang een experiment te hebben uitgevoerd onder 700.000 Engelssprekende gebruikers om te kijken of met bepaalde berichten hun stemming kon worden beïnvloed. Het bedrijf heeft de onderzoeksresultaten inmiddels gepubliceerd.
Er is een mobiele mind shift gaande bij consumenten. Ze verwachten te krijgen wat ze willen, op elk moment en in hun onmiddellijke context. Mobiel wordt het primaire kanaal voor klantinteractie.
Yahoo brengt voortaan alleen nog kosten in rekening voor display advertenties die zijn geheel worden bekeken, en dus niet ‘onder de vouw’ verdwijnen.
Al enige tijd wordt gesteld dat B2B en B2C marketing naar elkaar toe groeien, en B2B marketeers de principes van B2C zouden moeten omarmen. Maar tussen B2B en B2C blijven nu eenmaal grote verschillen bestaan, stelt Shari Johnston, hoofd Integrated Marketing bij Demandbase.
Big Data, automatisch leren en diepe neurale netwerken gaan voor een efficiëntere, gepersonaliseerde en zelfs geautomatiseerde customer journey zorgen. Hiermee staat e-commerce op de rand van een enorme verschuiving die de gehele klantrelatie op zijn kop zal zetten.
De vereniging voor internetbureaus PIBN verandert zijn naam in Dutch Digital Agencies en wil daarmee een veel bredere bedrijvengroep aanspreken. “We willen de markt voor alle digital native bedrijven verder helpen professionaliseren”, aldus bestuurslid Adjan Kodde.
Marketeers en mediabureaus hanteren verschillende uitgangspunten voor het gebruik van klantanayses. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Econsultancy and Lynchpin.
Het Britse online aanbevelingsplatform Outbrain is op de vingers getikt door de advertentiewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) vanwege verhulde advertenties op de site van het dagblad The Independent.
Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.