More stories

Premium

Pure, Created First, Est en Yellowhawk heten vanaf nu ZIGT

De bedrijven Pure, Created First, Est en Yellowhawk gaan in 2023 door onder de naam ZIGT. Zij waren afgelopen jaar al onderdeel van ZIGT maar gaan vanaf nu dus verder onder dezelfde naam.

Digital Agencies
Premium

YouTube deelt per februari inkomsten met Shorts-makers

Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.

Marketing
Premium

Blauw Research lanceert een nieuw label voor User Experience onderzoek: yourUX

Onderzoekbureau Blauw Research lanceert een nieuw label, yourUX, voor User Experience (UX) onderzoek. De afgelopen jaren voerden de experts van Blauw al veel UX-onderzoeken uit voor opdrachtgevers als ANWB, Bol.com, CZ, Rabobank en diverse overheden. Ook is een aantal ervaren UX-onderzoekers aangetrokken om yourUX vanaf de lancering een vliegende start te geven.

Online marketing
Premium

Nieuw ‘techlabel’ van Abovo Maxlead

Abovo Maxlead brengt in de vorm van AM Media.tech een nieuw label op de markt. Dat werkt voornamelijk ondersteunend aan klanten van het mediabureau met specialistische wensen, bijvoorbeeld in cookieless en omnichannel omgevingen.

Digital Agencies
Premium

De toekomst van online business volgens Hubert Deitmers, Tim van der Wiel, Marijn Pijnenborg, Oscar Kneppers, Eva de Mol en Rutger van Zuidam

De Nederlandse online industrie heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld van pionierswerk tot een professionele sector met grote impact op het dagelijks leven. En lijkt andermaal aan de vooravond van grote veranderingen te staan. Met verschillende prominente online ondernemers blikken we terug op ‘defining moments’ en werpen we vooral een blik vooruit. Welke veranderingen gaan er komen? Welke lessen nemen we mee? En welke aannames moeten we juist loslaten?

E-commerce
Premium

Toezichthouder akkoord met IAB-cookiewalls

Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.

Online advertising
Premium

Deens marketingbureau s360 naar Nederland

In Amsterdam opent het Deense performancemarketingbureau s360 zijn eerste kantoor buiten Scandinavië. Het filiaal komt onder leiding van Arnd van der Meer.

Digital Agencies

Hoe je creatieve teams ook in 2023 tevreden en effectief laat werken

De druk op creatieve teams neemt toe. Let daarom op inspiratie en persoonlijke belangstelling, evenwichtige rol van data en goed opdrachtgeverschap.

Creative
Premium

T-Mobile, Vodafone in EU joint-venture voor mobiele reclame

Orange, Telefónica, Vodafone Group en het moederbedrijf van T-Mobile willen een gezamenlijk bedrijf oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.

Online advertising
Premium

Directeur Diana Janssen vertrekt bij DDMA

Directeur Diana Janssen neemt na 17 jaar afscheid van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. Vanaf 1 maart gaat zij aan de slag als directeur bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO).

Marketing

De vijf belangrijkste regels over nudging van de nieuwe ACM Leidraad

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. […]

Communicatie
Premium

Deze evenementen organiseert Emerce het komende halfjaar

Ook komend halfjaar organiseert Emerce diverse evenementen naast de videocollecties waar we ook het komende jaar mee doorgaan. Het hoogtepunt zijn de evenementen in de Beurs van Berlage begin juni.

Marketing
Premium

Hillenaar Outdoor start nieuwe locatie bij Breda

Out-of-Home organisatie Hillenaar Outdoor begint het jaar met de opening van een nieuwe locatie. De nieuwe mast, De Triple, bevindt zich langs de A16/A58 bij Breda. Met ruim 1,3 miljoen passanten per week heeft deze locatie het grootste bereik van alle masten in het portfolio van Hillenaar Outdoor.

Online advertising

Slimme manieren om winkelende vrouwen online te bewegen tot een aankoop

Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.

Customer Engagement
Premium

Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau

Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.

Digital Agencies