More stories

Premium

[Emerce TV] ‘OPPO derde smartphonemerk door sportsponsoring’

Het Chinese merk OPPO besloot vijf jaar geleden om de Europese markt op te gaan, een uitdaging die niet makkelijk leek met gevestigde namen als Apple en Samsung. Door zich te verbinden aan grote sportevenementen als het grand slam tennistoernooi Roland Garros of een voetbalclub als FC Barcelona wist het merk zijn naamsbekendheid te vergroten. “We zijn nu de derde speler in Nederland,” vertelt verkoopdirecteur Marc Van Den Dool bij Emerce TV.

Marketing
Premium

[Emerce TV] Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Toen de Nederlandse wielerploeg supermarkt Jumbo naast Visma als sponsor binnenhaalde, moeten ze zich niet gerealiseerd hebben dat er een probleem zou ontstaan bij de organisatie van de Tour de France. Die was niet erg gecharmeerd van de gele shirts waarin de wielerploeg zich had gestoken. “Er werd ons vriendelijk verzocht een ander shirt aan te trekken vanwege de gelijkenissen met de Gele Trui,’ zegt Jasper Saeijs, Marketing Manager, Team Jumbo-Visma, bij Emerce TV.

Online marketing
Premium

HYPR neemt branchegenoot over

HYPR neemt ToLocal over. Deze acquisitie moet het voor bureaus en landelijke adverteerders nog makkelijker maken om advertenties hyperlokaal in te zetten.

Marketing
Premium

Wietske Rodenhuis nieuwe CEO van Q42

Q42 heeft een nieuwe directeur. Wietske Rodenhuis neemt de leiding over van Stef Brooijmans. Met haar productmanagement ervaring zal Rodenhuis de ingeslagen koers voortzetten van de digital product studio.

Digital Agencies
Premium

Tuinplantenwinkel Yarinde publiceert app

De webwinkel voor tuin- en borderplanten Yarinde publiceert een mobiele app die vertelt wat wanneer waar in de tuin moet gebeuren.

Marketing
Premium

[Emerce TV] ‘Bij de Grand Prix draait alles om beleving’

“De hele beleving rond de Grand Prix moet goed zijn, dus ook de vraag: hoe kom je er?”. Teun Verheij werkt als zelfstandig marketeer en is partner bij SportVibes SportMarketing, een van de drie initiatiefnemers (naast TIG Sports en Circuit Zandvoort) achter de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanuit die rol is hij verantwoordelijk voor alle marketing, communicatie en media (beleving) van de Dutch Grand Prix. Hij is een van de gasten van Emerce Digital Sport 2023, een nieuwe verzameling video’s van Emerce TV die donderdag 30 maart live gaat.

Marketing
Premium

Mollie en RRS winnen Friends of Search Awards 2023

De jury vond de ‘meedogenloze prioritering’ van SEO als onderdeel van het migratieproces van mollie.com een ‘geweldige aanpak’. De nauwe samenwerking tussen het SEO-team en het ontwikkelteam was een prachtig voorbeeld van disciplines die samenwerken. De resultaten waren sterk met een algemeen positief effect na de migratie, wat voor een website met zo’n brede internationale focus een zeer goede prestatie is.

Search
Premium

Meer geld naar gokreclames in aanloop naar verbod

Online gokbedrijven geven in aanloop naar een reclameverbod fors meer geld uit aan reclames, ondanks beloftes om het aantal reclames te matigen. De afgelopen vier maanden is er een derde meer uitgegeven aan reclame dan een jaar eerder. Het komt neer op bijna 15 miljoen euro extra, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen waarover de NOS vanochtend schrijft.

Online advertising

De ‘digital enabler’: een cruciale rol voor het marketingteam van de toekomst

Digitalisering leidt tot een herijking van de marketeer. De ‘digital enabler’ heeft grondige MarTech-kennis en maakt connecties tussen tech en business.

Digital Transformation
Premium

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes
Premium

DEPT opent hub op Barbados

Bureaunetwerk DEPT® breidt haar netwerk van remote hubs verder uit met de lancering van DEPT® Barbados. Deze locatie sluit zich aan bij de bestaande hubs in Macedonië, Kroatië, Uruguay en Argentië.

Digital Agencies
Premium

Oostenrijk zet privacydeal EU-VS verder op scherp

De Oostenrijkse toezichthouder op privacy verklaart de trackingpixel van Facebook als onwettig. Dat is weer een drempel voor Meta om ongeremd persoonlijke gegevens naar de andere kant van de oceaan te verschepen.

Privacy

Marketing Mix Modeling voor adverteerders van nu: een revival

MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools ‘open source’ zijn.

Attributie
Premium

Kijkersmarkt terug op het oude niveau

In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de reclamemarkt in 2021, zorgde 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op 977 miljoen euro, voor spot en non-spot, zo blijkt uit het TV Jaarrapport 2022 dat door Screenforce is gepubliceerd.

Online advertising
Premium

Sephora bouwt incubator modemerken met TikTok

Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.

Fashion