More stories

Premium

Bol.com focust op advertentietak, markt eist meer

Een grote kostenbesparingsronde moet bol.com financieel in het gareel brengen. De platformtak wordt gespaard, er vervallen geen banen. Dat is niet uit luxe, want de advertentiemarkt verwacht meer dan bol.com nu levert.

Marketplaces

Een op de vijf telemarketing gesprekken leidt tot sale

Een op de vijf mensen gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketing-campagne. Dat blijkt uit de eerste editie van de DDMA Telemarketing Benchmark, een onafhankelijk initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing.

Marketing

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

Nieuw: Microsoft Ads voor goede doelen

Naast het bekende Google Grants is er sinds kort ook een programma voor goede doelen van Microsoft. Hier een korte introductie en de eerste ‘learnings’.

Online advertising

Zes zaken waar iedere Customer Experience-professional in 2030 mee te maken krijgt

De klantenservice een noodzakelijk kwaad? Of een mogelijkheid om de relatie met je klant te verdiepen? De toekomst sluit aan bij die tweede zienswijze.

Customer Experience
Premium

Spotify vangt duizenden nieuwe reclameklanten met campagne

Een b2b-campagne voor de reclamemarkt heeft Spotify vele duizenden nieuwe klanten opgeleverd die het audioplatform willen inzetten voor hun reclameboodschappen.

Online advertising
Premium

‘Digital outdoor in HTML5 nu schaalbaar’

Een nieuw systeem van Sage+Archer maakt het mogelijk om vanuit templates schaalbaar HTML5-gebaseerde dynamische advertenties te maken voor digital outdoor.

Online advertising
Premium

H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.

Fashion

WK in Qatar: adverteerders echt terughoudender

Adverteerders zijn dit jaar voorzichtig met het adverteren rond het WK. De schrijnende arbeidsomstandigheden bij de bouw van de stations en de mensenrechtensituatie kleurden het maatschappelijke sentiment over het gastland en het sportevenement.

Online advertising

Dit doet een goede FAQ-pagina voor je SEO

FAQ helpt SEO. Een pagina met veelgestelde vragen en de antwoorden op die vragen kan enorm helpen om je zichtbaar in de zoekresultaten te vergroten.

SEO

Aandacht is het nieuwe goud

Officiële data over de aandacht die je online advertentie krijgt zeggen vaak niet heel veel. Het gaat om het krijgen en vasthouden van echte aandacht.

Online advertising

Britse poot voor Amsterdamse creatieve bureau Boomerang

Het digitale creatieve bureau Boomerang uit Amsterdam krijgt een Britse poot, dankzij de samenwerking met Publicis Groupe UK.

Digital Agencies
Premium

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing
Premium

Belgisch kwaliteitslabel voor influencers

BeCommerce, de Belgische federatie voor de e-commerce, heeft een nieuw kwaliteitslabel voor onlineveiligheid gelanceerd, dat zich specifiek richt op onlinereclame door influencers.

Influencer marketing
Premium

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is de Rabobank, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.

Analytics