More stories

Premium

Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’

Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.

Recruitment
Premium

Albert Heijn grootste adverteerder in 2022

Nederlandse adverteerders hebben 4,9 euro miljard uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in dagbladen, magazines, buiten- en bioscoopreclame. Dat is een stijging van 2,3 procent ten opzichte van 2021. Dit blijkt uit cijfers van mediamonitoring bedrijf Adfact.

Online advertising
Premium

Hans Maltha weg bij iO

Hans Maltha verlaat digital agency iO omdat de functie van commercieel directeur op groepsniveau overbodig is geworden.

Digital Agencies

De allereerste E-mail Benchmark op internationaal niveau

Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) hebben de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) voor de allereerste GDMA International Email Benchmark.

E-mailmarketing

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social
Premium

Rebecca Stadman nieuwe managing director IN10

Xander Zuidgeest en Bjorn Stolte dragen de dagelijkse leiding over design- en innovatiebureau IN10 over aan een nieuw team. Rebecca Stadman wordt de nieuwe managing director van het label uit de groep Handpicked agencies.

Digital Agencies

Morgen beter in marketing automation dan vandaag? Gebruik deze vijf ‘best practices’

Voor partijen die nog nooit of zelden aan marketing automation deden, is het lastig het zo te doen dat het optimaal rendement sorteert. Volg dan deze tips.

Marketing automation
Premium

Minder reclamebestedingen Sinterklaas 2022

Kerst, WK, Black Friday: het is druk in advertentieland. Ook Sinterklaas telde weer mee. Sommige adverteerders spendeerden meer dan vorig jaar, maar in het algemeen zijn er in 2022 minder reclamebestedingen gedaan dan in 2021. Dat concludeert Adfact.

Online advertising
Premium

Adverteerders niet blij met bereik reclamevariant Netflix

Netflix maakt zijn ambities met zijn door reclame ondersteunende videodienst niet waar, volgens vijf leidinggevenden van reclamebureaus die met Digiday spraken.

Online advertising
Premium

Oprichter Kees Verpalen weg bij beslist.nl

Kees Verpalen, oprichter van vergelijkingssite beslist.nl, legt per 1 januari 2023 zijn operationele taken neer en draagt de leiding over aan COO Yuri Solinger.

Marketing

Wie wil winnen in de aandachtseconomie moet het totale speelveld overzien

Uit onderzoek blijkt dat bij het voorspellen van effectiviteit, attention een drie keer betere indicator is dan viewability.

Campagnes

Digital Marketing 2023

Blijf up to speed in digitale marketing. Het afgelopen jaar zijn de ontwikkelingen in digitale marketing nog verder in een […]

Marketing
Premium

Tweakers gaat eigen merchandise verkopen

Tweakers gaat op veler verzoek eigen merchandise verkopen. De nieuwssite heeft een aparte merchandisewinkel ingericht waar gebruikers kleding en accessoires met het Tweakers logo kunnen vinden.

Online marketing

Een digitale folder is meer dan ‘online papier’

De digitale reclamefolder wordt steeds meer écht digitaal: interactief, ‘mobile-first’ en vormgegeven en aangepast op basis van data-inzichten.

Digital Transformation
Premium

Commerce-agency Melon sluit zich aan bij DEPT

De Amerikaanse commerce-agency Melon heeft zich aangesloten bij bureaunetwerk DEPT. Het ruim 100-koppige team van Melon heeft langdurige samenwerkingen met klanten als Under Armour, Nike, vineyard vines en Therabody rond het Salesforce-ecosysteem.

Digital Agencies