Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’
Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.
Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.
Nederlandse adverteerders hebben 4,9 euro miljard uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in dagbladen, magazines, buiten- en bioscoopreclame. Dat is een stijging van 2,3 procent ten opzichte van 2021. Dit blijkt uit cijfers van mediamonitoring bedrijf Adfact.
Hans Maltha verlaat digital agency iO omdat de functie van commercieel directeur op groepsniveau overbodig is geworden.
Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) hebben de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) voor de allereerste GDMA International Email Benchmark.
Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.
Xander Zuidgeest en Bjorn Stolte dragen de dagelijkse leiding over design- en innovatiebureau IN10 over aan een nieuw team. Rebecca Stadman wordt de nieuwe managing director van het label uit de groep Handpicked agencies.
Voor partijen die nog nooit of zelden aan marketing automation deden, is het lastig het zo te doen dat het optimaal rendement sorteert. Volg dan deze tips.
Kerst, WK, Black Friday: het is druk in advertentieland. Ook Sinterklaas telde weer mee. Sommige adverteerders spendeerden meer dan vorig jaar, maar in het algemeen zijn er in 2022 minder reclamebestedingen gedaan dan in 2021. Dat concludeert Adfact.
Netflix maakt zijn ambities met zijn door reclame ondersteunende videodienst niet waar, volgens vijf leidinggevenden van reclamebureaus die met Digiday spraken.
Kees Verpalen, oprichter van vergelijkingssite beslist.nl, legt per 1 januari 2023 zijn operationele taken neer en draagt de leiding over aan COO Yuri Solinger.
Uit onderzoek blijkt dat bij het voorspellen van effectiviteit, attention een drie keer betere indicator is dan viewability.
Blijf up to speed in digitale marketing. Het afgelopen jaar zijn de ontwikkelingen in digitale marketing nog verder in een […]
Tweakers gaat op veler verzoek eigen merchandise verkopen. De nieuwssite heeft een aparte merchandisewinkel ingericht waar gebruikers kleding en accessoires met het Tweakers logo kunnen vinden.
De digitale reclamefolder wordt steeds meer écht digitaal: interactief, ‘mobile-first’ en vormgegeven en aangepast op basis van data-inzichten.
De Amerikaanse commerce-agency Melon heeft zich aangesloten bij bureaunetwerk DEPT. Het ruim 100-koppige team van Melon heeft langdurige samenwerkingen met klanten als Under Armour, Nike, vineyard vines en Therabody rond het Salesforce-ecosysteem.