De kracht van automatisering bij gepersonaliseerde advertenties
Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken.
Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken.
De Kansspelautoriteit (Ksa) start een onderzoek naar websites die illegaal online kansspelaanbod promoten en zich daarbij richten op extra kwetsbare personen.
Een commerciële posting voor Louis Vuttion met Lionel Messi levert Cristiano Ronaldo zijn 500 miljoenste volger op op Instagram. Dat maakt hem de grootste op Instagram, na Insta zelf.
Een coalitie van burgerrechtenactivisten drong er maandag bij adverteerders van Twitter op aan om een standpunt in te nemen nu eigenaar Elon Musk het verbod op tweets van de voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft opgeheven.
Eens per kwartaal onderzoekt het creatieve samenwerkingsplatform Lytho het sentiment onder creatieve professionals. Lees de trends over het 3de kwartaal.
De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.
Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.
VodafoneZiggo is op zoek naar meer gepersonaliseerde verbinding met klanten. Dus moet het juiste bericht op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken.
De meerderheid van de Nederlandse organisaties geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA. Qua inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44 procent op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring en is slechts een op de vijf organisaties in staat om volledig een-op-een over verschillende kanalen heen te personaliseren.
Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.
Het managementteam van de creatieve tak binnen DEPT Nederland is versterkt. Stephanie Legué (operations director), Thomas van Slooten (client services director) en Heleen Hidskes (head of strategy) zijn recent toegetreden tot het management team.
Wouter Glaser is de nieuwe managing director van het social-first creative agency Blauw Gras. Hij volgt Erjon Tuenter op die na 11 jaar ondernemen een andere weg inslaat.
Ocean Outdoor heeft twee nieuwe digitale masten, één zogenoemde refurbished mast en vier nieuwe digitale totems, in gebruik genomen.
Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.
Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.