More stories

De kracht van automatisering bij gepersonaliseerde advertenties 

Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken. 

Programmatic
Premium

Ksa start onderzoek naar websites die probleemgokkers lokken

De Kansspelautoriteit (Ksa) start een onderzoek naar websites die illegaal online kansspelaanbod promoten en zich daarbij richten op extra kwetsbare personen.

Online marketing

Cristiano Ronaldo grootste op Instagram: 500 miljoen volgers

Een commerciële posting voor Louis Vuttion met Lionel Messi levert Cristiano Ronaldo zijn 500 miljoenste volger op op Instagram. Dat maakt hem de grootste op Instagram, na Insta zelf.

Social
Premium

Activisten doen weer beroep op adverteerders Twitter

Een coalitie van burgerrechtenactivisten drong er maandag bij adverteerders van Twitter op aan om een standpunt in te nemen nu eigenaar Elon Musk het verbod op tweets van de voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft opgeheven.

Online marketing

In-house merken en creatieve teams op de drempel: komende tijd richting herstructurering

Eens per kwartaal onderzoekt het creatieve samenwerkingsplatform Lytho het sentiment onder creatieve professionals. Lees de trends over het 3de kwartaal.

Creative

Case: NS bereikte doelgroepen met contextual advertising en creatieve advertenties

De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.

Campagnes
Premium

Workshop: aan de slag met retailmedia

Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.

Retailmedia

Case: VodafoneZiggo zoekt betere verbinding met klanten door data te bundelen

VodafoneZiggo is op zoek naar meer gepersonaliseerde verbinding met klanten. Dus moet het juiste bericht op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken.

Data

‘Maar weinig organisaties baseren marketing op data en inzichten’

De meerderheid van de Nederlandse organisaties geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA. Qua inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44 procent op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring en is slechts een op de vijf organisaties in staat om volledig een-op-een over verschillende kanalen heen te personaliseren.

Online marketing
Premium

Shopping komt naar YouTube Shorts

Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.

Online advertising
Premium

Management team DEPT versterkt

Het managementteam van de creatieve tak binnen DEPT Nederland is versterkt. Stephanie Legué (operations director), Thomas van Slooten (client services director) en Heleen Hidskes (head of strategy) zijn recent toegetreden tot het management team.

Digital Agencies
Premium

Wouter Glaser naar Blauw Gras

Wouter Glaser is de nieuwe managing director van het social-first creative agency Blauw Gras. Hij volgt Erjon Tuenter op die na 11 jaar ondernemen een andere weg inslaat.

Digital Agencies
Premium

Ocean nu ook digitaal langs de snelweg in Limburg en Friesland

Ocean Outdoor heeft twee nieuwe digitale masten, één zogenoemde refurbished mast en vier nieuwe digitale totems, in gebruik genomen.

Online advertising

Data-obsessie helpt de klant niet (en jou ook niet)

Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.

Data
Premium

ShowHeroes helpt adverteerders CO2-uitstoot compenseren

Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.

Marketing