More stories

Premium

Sander Tacx nieuwe Managing Director van creatief bureau Wayne Parker Kent

Sander Tacx is sinds deze week de nieuwe managing director van Wayne Parker Kent. Hij vult daarmee de plek in die vrijkwam na het vertrek van Daan Zoetmulder eind vorig jaar. Tacx heeft meer dan 20 jaar bureauervaring.

Marketing
Premium

H&M opent wereld op Roblox

H&M Group opent een virtuele wereld in Roblox waar spelers met materialen kunnen experimenteren en hun spelkarakters naar wens kunnen kleden.

Fashion
Premium

Infographic: designtrends van 2023

Wil je je branding in 2023 een visuele opfrisbeurt geven? Deze infographic zou kunnen helpen. Het team van 99designs heeft een lijst samengesteld van de meest trending visuele stijlen en formaten die het komende jaar belangrijk zullen worden. Van punk en sci-fi-geïnspireerd ontwerp tot mystiek, mythologie en zelfs door nostalgie doordrenkt surrealisme. Klik hier voor groter formaat.

Web-design

Boekrecensie ‘The Expectation Effect’: wat jij hier als marketingexpert mee kan

Je bent na dit boek echt iets wijzer geworden over verwachtingen en hoe ze in je voordeel kunnen werken in de wetenschap van marketing.

Contentmarketing
Premium

Europees verbod Facebook, Instagram persoonsgerichte reclame

Het is verboden voor Facebook en Instagram om persoonsgerichte reclame te versturen aan hun leden zonder de uitdrukkelijke toestemming daarvoor van die mensen. Dat bepaalt de European Data Protection Board.

Online advertising
Premium

Patrick van der Zee nieuwe commercieel directeur Hiiper

Patrick van der Zee is met ingang van het nieuwe jaar commercieel directeur en aandeelhouder bij data- en insights scale-up Hiiper.

Customer Loyalty
Premium

Microsoft Store-advertenties worden in januari algemeen beschikbaar

Microsoft Store-advertenties worden deze maand algemeen beschikbaar voor internationale markten.

Online advertising
Premium

Daniël Sytsma verlaat Dentsu Creative, gaat zelfstandig

De global chief design officer van Dentsu Creative, Daniël Sytsma, verlaat de beursgenoteerde bureaugigant en gaat verder als zelfstandig creative director en design consultant.

Creative
Premium

‘Facebook en Google verliezen dominantie VS-reclamemarkt’

Facebook en Google hebben hun dominante positie op de Amerikaanse reclamemarkt verloren. Zij vangen nu minder dan vijftig procent van de online budgetten. Partijen als Amazon, TikTok, Microsoft en Apple groeien daarentegen.

Online advertising

Vijf vragen aan Justin Sandee (bol.com) over retailmedia

Net als fysieke winkels heeft een aantal grote webwinkels ook reclamebordjes aan de schappen hangen. Deze voorraad commerciële ruimte wordt ‘retailmedia’ genoemd. Justin Sandee van bol.com geeft zijn perspectief op de materie.

Marketing
Premium

Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’

Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.

Recruitment
Premium

Albert Heijn grootste adverteerder in 2022

Nederlandse adverteerders hebben 4,9 euro miljard uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in dagbladen, magazines, buiten- en bioscoopreclame. Dat is een stijging van 2,3 procent ten opzichte van 2021. Dit blijkt uit cijfers van mediamonitoring bedrijf Adfact.

Online advertising
Premium

Hans Maltha weg bij iO

Hans Maltha verlaat digital agency iO omdat de functie van commercieel directeur op groepsniveau overbodig is geworden.

Digital Agencies

De allereerste E-mail Benchmark op internationaal niveau

Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) hebben de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) voor de allereerste GDMA International Email Benchmark.

E-mailmarketing

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social