More stories

Toezichthouder informeert goksector over verbod op ongerichte reclame

Op 1 juli treedt het verbod op ongerichte reclame voor online kansspelen in werking. Het verbod moet kwetsbare groepen, zoals jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. De Kansspelautoriteit heeft vergunninghouders geïnformeerd over de aankomende wijzigingen in de regelgeving.

Online marketing

Talpa introduceert dynamische audio advertenties

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten volgens Talpa persoonlijker worden aangesproken.

Online advertising
Premium

Nieuwe creative director bij Somention

Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.

Digital Agencies
Premium

Het Nederlands Dagblad over op cookieloze online reclame

Het Nederlands Dagblad kiest voor cookieloos adverteren. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland beheert nu alle online advertentieruimte op zijn website met techniek van Opt Out Advertising.

Marketing

De grootste ontmoetingsplek van Nederland: hoe marketing op Schiphol werkt

Voor veel merken is een luchthaven geen vanzelfsprekende advertentielocatie. Het vereist kennis van de passagierservaring: ‘best practices’ vanuit Schiphol.

Campagnes

Interview: Carlijn Postma over ‘binge-watching’ als model voor contentcreatie

In de aandachtseconomie lukt het de grote streamingdiensten publiek te trekken. Carlijn Postma neemt dat als model voor contentcreatie: binge-marketing.

Contentmarketing

Maak digitaal het kroonjuweel van je personalisatie-strategie

Doorlopende gepersonaliseerde content in een steeds complexer digitaal landschap? ‘Digital-centric’ en datagedreven contentdistributie zijn de sleutel.

Digital Transformation
Premium

Reclamereus WPP in strategisch AI-pact met NVIDIA

WPP kan sneller, meer foto’s, video’s en animaties maken middels een strategisch pact met technologiebedrijf NVIDIA. Diens AI-cloud en specialistische chips laten de creatievelingen van de reclamereus efficiënter werken.

Artificial Intelligence
Premium

Digital Marketing TV: ‘AI gaat het creatieve proces niet vervangen’

De doorsnee marketeer heeft vandaag de dag te maken met een groeiend aantal kanalen, waardoor de complexiteit van het monitoren […]

Artificial Intelligence
Premium

Digital Marketing TV: Marie-Stella-Maris wil meer online

Marie-Stella-Maris is een Nederlandse sociale onderneming met een missie. ‘Toegang tot schoon water en hygiëne voor iedereen, wereldwijd!’ Met de verkoop van mineraalwater, body care en luxe huisparfums richtte men zich traditioneel op de horeca. Online moet belangrijker worden, zegt CEO Micha Medendorp in (Emerce) Digital Marketing TV. Het interview is dinsdag samen met andere video’s na registratie gratis te bekijken.

Marketing
Premium

Digital Marketing TV: ‘Open source marketing niet tegen te houden’

De opkomst van open source marketing, via AI-modellen, is niet te stuiten en zal het marketingvak naar een nieuwe realiteit tillen.

Marketing
Premium

Fingerspitz wint twee IAB Europe MIXX Awards

Marketingbureau Fingerspitz heeft deze week in Madrid twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale reclameprijs.

Marketing

Performance marketingbureau Wunderkind moet naam wijzigen

Het van oorsprong Amerikaanse performance marketingbureau Wunderkind dat sinds vorig jaar een Nederlandse vestiging heeft, mag die naam niet langer gebruiken op last van de Nederlandse Wonderkind-groep. Dat blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van de Rechtbank Den Haag. Hoewel de namen verschillen, bestaat er volgens de rechter verwarringsgevaar.

Marketing
Premium

ACM trekt onjuist gebruikte 0906-nummers in

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft sinds het ingaan van striktere regels voor doorschakeldiensten 163 telefoonnummers uit de 0906-nummerreeks ingetrokken. De komende weken trekt de ACM er nog eens zo’n 250 in.

Marketing
Premium

Alexandra Legro (Hunkemöller): ‘Het aandeel social commerce in performance marketing neemt toe’

Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door een platform te creëren waar ook maatschappelijk uitdagende onderwerpen bespreekbaar worden. “Het gaat niet meer om mooie plaatjes laten zien, maar het bouwen van community’s.”

Marketing