More stories

Premium

Wolfstreet breidt management uit

Creatief Directeur Jasper Vierboom (30) en Commercieel Directeur Sarah de Boer (34) zijn officieel toegetreden tot het management team (MT) van het Amsterdamse creatief bureau Wolfstreet. Het duo werkte hiervoor vijf jaar bij VICE en maakt samen de overstap naar het jonge bureau. Vierboom en De Boer worden binnen het team verantwoordelijk voor het creatieve en commerciële succes van de organisatie.

Digital Agencies

Zo krijg je als contentmarketeer weer grip op je omnichannelstrategie

Headless gaat ten koste van zélf content kunnen beheren en beheersen. Met een slimme interface kun je de sturing terugpakken en concurrerender worden.

CMS
Premium

Duitse online marketingbranche: 20 miljard euro

In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.

Digital Agencies

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce

De achtste editie van het State of Marketing rapport

Inzichten en trends van 6000 marketeers en meer dan 2 miljard uitgaande marketingberichten.

Marketing

Nederlanders meer bereid om gegevens te delen, zorgen over privacy blijven gelijk

De zorgen om online privacy onder Nederlandse consumenten zijn nog net zo groot als vier jaar geleden: twee op de […]

Privacy
Premium

Nieuw directieteam voor WUBBE

Maaike Preuninger en Jasper Boon treden toe tot de directie van WUBBE / Creative Digital Agency. Daarmee is de leiding van het bureau in handen van drie partners.

Digital Agencies
Premium

Voormalig Qmusic marketingdirecteur start brandingtak bij Sprints & Sneakers

Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.

Online marketing
Premium

Nieuwe creative directors voor Fitzroy

Om verder te groeien en internationale merken beter te kunnen bedienen heeft bureau Fitzroy zich versterkt met het creatieve duo von Franquemont en Demeijer-Gorissen.

Digital Agencies

Hoe Mastercard zijn duurzaamheidscampagne aanpakte

Waarom houdt een betaaltechnologiebedrijf zich bezig met duurzaamheid? Hoe pakten we dat aan en hoe maten we succes?

Sustainability
Premium

Aandeel Google 4% lager op dalende advertentieverkoop

Dalende advertentieverkopen bij zowel Google als YouTube zorgen voor uitstappende beleggers. De kwartaalcijfers vallen tegen, wat een daling van de koers oplevert van vier procent nabeurs.

Online advertising
Premium

Amazon: 38 miljard reclame-omzet in 2022

Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.

Online advertising
Premium

IAB Europe: Mediabranche doet te weinig aan CO2-reductie

Europese adverteerders en exploitanten hebben de mond vol over duurzaamheid in gedachte en met plannen. Ze vergeten alleen tot actie over te gaan. Slecht twintig procent meet überhaupt zijn uitstoot.

Marketing

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023

Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.

Marketing
Premium

DEPT breidt uit met Adobe-specialist Tekno Point

Tekno Point, een leverancier van Digital Experience Platform-diensten (DXP) uit India, heeft zich aangesloten bij DEPT. De 500 Adobe-specialisten van […]

Digital Agencies