More stories

Premium

Rebecca Stadman nieuwe managing director IN10

Xander Zuidgeest en Bjorn Stolte dragen de dagelijkse leiding over design- en innovatiebureau IN10 over aan een nieuw team. Rebecca Stadman wordt de nieuwe managing director van het label uit de groep Handpicked agencies.

Digital Agencies

Morgen beter in marketing automation dan vandaag? Gebruik deze vijf ‘best practices’

Voor partijen die nog nooit of zelden aan marketing automation deden, is het lastig het zo te doen dat het optimaal rendement sorteert. Volg dan deze tips.

Marketing automation
Premium

Minder reclamebestedingen Sinterklaas 2022

Kerst, WK, Black Friday: het is druk in advertentieland. Ook Sinterklaas telde weer mee. Sommige adverteerders spendeerden meer dan vorig jaar, maar in het algemeen zijn er in 2022 minder reclamebestedingen gedaan dan in 2021. Dat concludeert Adfact.

Online advertising
Premium

Adverteerders niet blij met bereik reclamevariant Netflix

Netflix maakt zijn ambities met zijn door reclame ondersteunende videodienst niet waar, volgens vijf leidinggevenden van reclamebureaus die met Digiday spraken.

Online advertising
Premium

Oprichter Kees Verpalen weg bij beslist.nl

Kees Verpalen, oprichter van vergelijkingssite beslist.nl, legt per 1 januari 2023 zijn operationele taken neer en draagt de leiding over aan COO Yuri Solinger.

Marketing

Wie wil winnen in de aandachtseconomie moet het totale speelveld overzien

Uit onderzoek blijkt dat bij het voorspellen van effectiviteit, attention een drie keer betere indicator is dan viewability.

Campagnes

Digital Marketing 2023

Blijf up to speed in digitale marketing. Het afgelopen jaar zijn de ontwikkelingen in digitale marketing nog verder in een […]

Marketing
Premium

Tweakers gaat eigen merchandise verkopen

Tweakers gaat op veler verzoek eigen merchandise verkopen. De nieuwssite heeft een aparte merchandisewinkel ingericht waar gebruikers kleding en accessoires met het Tweakers logo kunnen vinden.

Online marketing

Een digitale folder is meer dan ‘online papier’

De digitale reclamefolder wordt steeds meer écht digitaal: interactief, ‘mobile-first’ en vormgegeven en aangepast op basis van data-inzichten.

Digital Transformation
Premium

Commerce-agency Melon sluit zich aan bij DEPT

De Amerikaanse commerce-agency Melon heeft zich aangesloten bij bureaunetwerk DEPT. Het ruim 100-koppige team van Melon heeft langdurige samenwerkingen met klanten als Under Armour, Nike, vineyard vines en Therabody rond het Salesforce-ecosysteem.

Digital Agencies
Premium

ABN: Striktere privacywetgeving zorgt voor kentering in markt voor online adverteren

Grotere beperkingen aan het gebruik van privacygevoelige informatie zetten de markt voor online adverteren op zijn kop. Hoewel de meeste online advertenties nu nog op personen zijn toegespitst, maakt wet- en regelgeving dit steeds moeilijker, zo blijkt uit onderzoek dat ABN AMRO heeft verricht onder 544 professionals in de online advertentieketen.

Online advertising
Premium

Volop reclamebestedingen voor Black Friday

Protesten tegen Black Friday hadden geen meetbaar negatief effect voor de bruto reclamebestedingen in de maand november. De uitgaven zijn met 9,1 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar naar 43,2 miljoen euro. In 2021 was dit nog zo’n 39,6 miljoen en in 2020 iets meer dan 32 miljoen.

Marketing
Premium

Spotler Group rondt financiering af

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, heeft een financieringsronde afgerond van 30 miljoen euro onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en integratie van OBI4wan, Webpower, Squeezely, Pure360 en Tripolis is het bedrijf naar eigen zeggen klaar voor de volgende fase van versnelde groei.

Marketing

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Reclamemarkt eindigt 2022 in mineur en gaat kil 2023 in

De globale media- en reclamemarkt eindigt 2022 slechter dan verwacht en zelfs de ramingen voor 2023 worden nu al naar beneden bijgesteld. In Nederland groeit search 16% en daalt social advertising 5%.

Marketing