More stories

‘Programmatic reclame marktkans voor traditionele zenders’

Televisiezenders die over the top-content gaan exploiteren met programmatic reclame kunnen in 2018 ruim honderd miljoen euro extra aan reclame-inkomsten verwachten.

Programmatic

Online en tv-sales van VICE naar BrandDeli

VICE en BrandDeli sluiten een samenwerkingsverband waarbij BrandDeli exclusief verantwoordelijk wordt voor de verkoop van alle TV-spot en premium onlinevideo-inventory van VICE.

Online advertising

Instagram maakt foto’s ‘shoppable’

Instagram houdt in Amerika een proef met twintig retailers waarbij gebruikers vanuit de foto’s direct kunnen winkelen.

Social

Winst Criteo: +154%

Criteo sluit het derde kwartaal af met een ruime winstverdubbeling, een getal dat op 15 miljoen euro uitkomt op een omzet van 424 miljoen dollar. Los daarvan staken Criteo en SteelHouse hun juridisch steekspel over klikfraude.

Exterion Media stopt met traditionele billboards

Exterion Media stopt per 1 januari 2017 met haar traditionele billboardnetwerk. Men gaat zich volledig toeleggen op digitale displays. De […]

Online advertising

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Het is zoeken naar advertentiemogelijkheden voor livestreams

Kijk niet raar op als de livestreams op Facebook binnenkort reclames bevatten. Er wordt geëxperimenteerd met advertentievormen rondom de live video’s. Wat kan de adverteerder verwachten en in hoeverre is dat wenselijk?

Online advertising

Europa tegen WhatsApp: ‘Deel geen persoonsdata met Facebook’

De privacywaakhonden van de Europese lidstaten waarschuwen WhatsApp dat het geen gebruikersinformatie meer met Facebook zou moeten delen. Facebook schendt daarmee eerder gemaakte afspraken en beloftes en mogelijk juridische regels.

Legal

CEO The Next Ad: ‘Social commerce zit in de lift’

Het Nederlandse The Next Ad denkt met performance based adverteren via sociale media tevens het buitenland te kunnen interesseren. Inmiddels is het Amsterdamse platform actief in Duitsland, Engeland en Zweden. “Ook Snapchat en Pinterest kunnen interessante platforms worden.”

Online advertising

Digitaal adverteren in etalages Bruna

Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.

Retail

2017: Driekwart internetgebruik op smartphone

Volgend jaar vindt driekwart van het particuliere internetgebruik plaats op mobiele telefoons, aldus de vaak scherpe inschattingen van mediabureau ZenithOptimedia.

Online advertising

Miljoenen videokijkers Facebook voor Real Madrid

Real Madrid heeft gemiddeld drie miljoen live kijkers als zijn wedstrijden op Facebook Live worden uitgezonden. Dat deed de club reeds 128 keer.

Facebook

Amper online groei voor Sanoma Nederland

De online omzet van Sanoma in Nederland en België groeide in het derde kwartaal met 1,1 procent tot 71,4 miljoen euro. De Nederlandse markt als geheel groeide naar schatting rond de acht procent. Sanoma groeit langzamer dan de markt.

Online advertising

Weer meer advertenties voor Alphabet

Alphabet, het moederbedrijf van Google, wist het afgelopen kwartaal meer adverteerders aan te trekken. Het bedrijf genereerde een winst van ruim 5 miljard dollar op een omzet van 22,45 miljard, 20 procent meer dan een jaar geleden.

Online advertising

Hoe presteert je YouTube campagne? Meet het met Brand Lift

Al eerder schreef onze collega Daphne over de YouTube do’s en don’ts met REAN. Duidelijk werd dat YouTube met name een Branding kanaal is dat in de Reach fase van de consumer journey valt. Onze eerdere tips en best practises omtrent strategie en videocreatie bieden een solide startpunt om aan de slag te gaan met Branding. Wanneer je als adverteerder al deze adviezen ter harte neemt en je YouTube campagne gereed is om live te gaan, breekt een van de meest spannende momenten aan: “Hoe presteert mijn YouTube campagne?” In dit blog lichten we graag een van de features toe die het meten van een YouTube campagne meer inzichtelijk maakt: de Google Brand Lift.

Video