Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.
De bestedingen aan digitale advertenties in Nederland zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties.
Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!
Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.
Er is steeds meer aandacht voor Recruitment Advertising, mede door de krappe arbeidsmarkt. Belangrijk dus om op een slimme manier naar werknemers te zoeken.
De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.
De consumentenorganisatie uit Duitslands grootste deelstaat dient een aanklacht tegen Google in vanwege diens cookiewall. Die is niet onafhankelijk opgesteld.
Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.
Met ‘native advertising’ kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.
Digitopia uit het Vlaamse Schilde, ontwikkelaar van digitale affiches en slimme schermcommunicatie, neemt Centomedia over.
YouTube heeft plannen om podcasts te integreren in het videoplatform en er een reclameproduct aan te koppelen.
Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.
Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting en locatie-targeting.
Microsoft verwijderde vorig jaar 3 miljard advertenties op zijn netwerk. 400.000 websites werden geblokkeerd, een stijging ten opzichte van de 1,6 miljard advertenties en 270.000 sites een jaar eerder.