More stories

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising
Premium

Bestedingen digitaal adverteren in 2021 naar 3,1 miljard euro

De bestedingen aan digitale advertenties in Nederland zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties.

Online advertising
Premium

Youseum, Vodafone Ziggo en McDonalds naar Emerce Digital Marketing Live!

Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!

Marketing

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics

Recruitment Advertising: tips voor een succesvolle wervingscampagne

Er is steeds meer aandacht voor Recruitment Advertising, mede door de krappe arbeidsmarkt. Belangrijk dus om op een slimme manier naar werknemers te zoeken.

Recruitment
Premium

‘Reclame-omzet TikTok overtreft Twitter en Snapchat samen’

De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]

Online advertising
Premium

Lancering nieuw luisteronderzoek NLO vertraagd

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.

Analytics
Premium

Google loopt tegen Duitse cookieklacht aan

De consumentenorganisatie uit Duitslands grootste deelstaat dient een aanklacht tegen Google in vanwege diens cookiewall. Die is niet onafhankelijk opgesteld.

Marketing
Premium

Ogilvy stopt samenwerking ‘filterende’ influencers

Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.

Influencer marketing

Native advertising: hoe doe je dat?

Met ‘native advertising’ kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.

Native advertising
Premium

Digitopia neemt branchegenoot Centomedia over

Digitopia uit het Vlaamse Schilde, ontwikkelaar van digitale affiches en slimme schermcommunicatie, neemt Centomedia over.

Online advertising
Premium

YouTube komt met audioreclame voor podcasts

YouTube heeft plannen om podcasts te integreren in het videoplatform en er een reclameproduct aan te koppelen.

Marketing

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Re-targeting in de nieuwe wereld 

Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming  lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting  en locatie-targeting.

Online advertising
Premium

Microsoft verwijderde 3 miljard advertenties in 2021

Microsoft verwijderde vorig jaar 3 miljard advertenties op zijn netwerk. 400.000 websites werden geblokkeerd, een stijging ten opzichte van de 1,6 miljard advertenties en 270.000 sites een jaar eerder.

Online advertising