More stories

Havas wordt mediapartner Puma

Havas wordt de mediapartner van sportschoenenfabrikant Puma. Puma geeft jaarlijks 100 miljoen dollar uit aan advertenties wereldwijd. Puma werkte tot […]

Online advertising

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing
Premium

Waarom anders afrekenen bij programmatic advertising niet de oplossing is

Cost Per Mille (CPM) is nog altijd het favoriete afrekenmodel binnen programmatic advertising, maar nieuwe afrekenmodellen zoals Cost Per Action (CPA) of Cost per Viewable Mille (vCPM) zijn in opkomst. De zoektocht naar andere en transparante afrekenmodellen gaat nog steeds door. Maar zit de oplossing wel in een andere manier van afrekenen? De markt moet in ieder geval af van de focus op clicks en andere nikszeggende KPI’s.

Programmatic

Rookvrij.nl start landelijke online en rtv-campagne

De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds starten vandaag een landelijke multimediale campagne tegen roken rondom kinderen. Op de nieuw ontwikkelde site en app is het mogelijk te melden dat en welke sportvelden, speelplekken en schoolpleinen rookvrij moeten worden.

Campagnes

Amazons retailmedia koerst op waardering van 10 miljard

E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.

Online advertising

Zo zet je Google Ads-scripts optimaal in

De variaties in de Google Ads-scripts worden talrijker en de toepassingen veelzijdiger. Echt betere resultaten in minder tijd realiseren vraagt om het creëren van de juiste randvoorwaarden. Hoe gebruik je scripts optimaal?

Online advertising

Hoe ga je goed om met de complexiteit van inventory quality?

Programmatic buying brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van inventory quality die verder gaan dan advertentiefraude. Ook het vervalsen van de waarde van bezoekers en het uitlokken van clicks op advertenties, ondermijnen het rendement van adverteerders en kunnen uitgevers benadelen. Waar kun je mee te maken krijgen? 

Programmatic
Premium

Netto kwartaalwinst Google: 9,2 miljard dollar, belasting: 9 procent

Het moederbedrijf van Google rapporteert een stijging in de nettowinst van 37 procent tot 9,2 miljard dollar. Het effectieve belastingpercentage dat de Amerikanen betalen ligt de helft lager dan vorig jaar: negen procent. Mobile search en cloudbusiness zijn de drijvers achter de omzetgroei.

Venture

Google bevestigt grootschalige advertentiefraude

Google bevestigt grootschalige advertentiefraude met Android-apps. Er zouden voor miljoenen dollars aan valse advertentieinkomsten zijn gegenereerd.

Online advertising

Van dynamische video tot programmatic TV: zo gaat het in Nederland

In 2017 is de ad spend van online video met 40 procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Er komen nieuwe formats bij, meer publishers krijgen video inventory en dit maakt het landschap complexer. Dit zijn de marktontwikkelingen rond programmatic tv en video.

Programmatic

Dit zijn de eerste ervaringen met Google CSS partners

De ervaringen met adverteren via Google CSS partners zijn over het algemeen positief, maar de ontwikkelingen zijn gerust merkwaardig te noemen. Hoe staat het CSS programma ervoor? Wouter Veenboer maakte een rondgang langs webshops, bureaus, CSS partners en Google. 

Online advertising

Sterke groei online videospotmarkt

De bestedingen in de online videospotmarkt laten voor het vierde kwartaal op rij een zeer sterke groei zien. Met een bestedingsniveau van 6,4 miljoen is de online video-spotmarkt met 18,4 procent gestegen. De bestedingen in het derde kwartaal zijn nog nooit zo hoog geweest, stelt tv-marketingorganisatie Screenforce.

Online advertising

Procter & Gamble wil klantgegevens retailers

Maker van huishoud- en verzorgingsmiddelen Procter & Gamble vraagt retailers om klantgegevens te delen. Daarmee wil P&G betere, gerichtere online reclamecampagnes kunnen voeren.

Online advertising

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

Google’s ‘exact match’ wordt steeds minder exact

Google Ads plaatste stilzwijgend een nieuw artikel in het helpcentrum over de veranderende werking van exact match, zonder er uitgebreid aandacht aan te besteden. Sinds 1 oktober 2018 zijn, in eerste instantie Engelse, exacte zoekwoorden nog minder exact geworden. Wat moet een adverteerder ondernemen? 

Online advertising