Real time outdoor: ‘Iedere uiting is uniek’
Greenhouse Group ontwikkelde voor American Express een outdoorcampagne waarbij iedere uiting in Nederland uniek is. Diezelfde unieke uiting is ook lokaal via social verspreid.
Greenhouse Group ontwikkelde voor American Express een outdoorcampagne waarbij iedere uiting in Nederland uniek is. Diezelfde unieke uiting is ook lokaal via social verspreid.
Waar zit de aandacht? En waar bevindt mijn doelgroep zich? Deze eeuwenoude vragen in marketing zijn vandaag de dag relevanter dan ooit. Hoe vang je namelijk de aandacht van iemand die per dag door de hoogte van de A’DAM toren scrolt? En hoe kan een marketeer het marketingbudget op zo’n manier inzetten dat niet het grootste deel ongezien verloren gaat in de massa aan content?
De investeringen in digitale buitenreclame groeien tot 2021 met gemiddeld 10,1 procent per jaar.
De health-bewuste consument biedt veel kansen voor marketeers en creatieven. Want hoe laat deze health-bewuste consument zich informeren? Hoe maakt die haar keuzes? En wat zijn doorslaggevende aankoopredenen? Het nieuwste branche-onderzoek ‘Health’ van BrandDeli duikt in de trends binnen health en signaleert vijf kansen voor adverteerders in de voeding- en lifestyle-branche.
Na deel 1 en deel 2 gaat Tim Keegstra verder met smart bidding voor Google Ads. Dit zijn de laatste 7 optimalisaties.
De jaarlijkse performance advertising update, onder de noemer Emerce Performance, vond dinsdag plaats in Pakhuis de Zwijger. Met sprekers van IAB Nederland, Facebook, Bond van Adverteerders, dept, bol.com en wehkamp. Peter Boer maakte ook dit jaar de foto’s.
Tijdens het zoeken naar een Google CSS partner stuit je op termen als kortingen en cashbacks. Het gaat dan meestal over de Zelfservice van de Google CSS partner, waarmee direct bespaard wordt op de Google Shopping-uitgaven van de adverteerder.
Nederland omarmt Black Friday en behandelt de dag, die aanstaande vrijdag plaatsvindt, als een heuse koopjesdag.
Tim Keegstra schreef al over Smart Bidding in Google Ads, de randvoorwaarden waaraan je campagne of account moet voldoen voor een optimale werking van Smart Bidding. Na het analyseren van je smartbidding-kansen in je Google Ads account kun je aan de slag met deze negen smart bidding best practices.
De markt voor digitale advertenties is in de VS 23 procent gegroeid naar 49,5 miljard dollar in de eerste helft van 2018, zo blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau.
De mediabestedingen aan online video door adverteerders groeide in 2018 vier keer sneller dan aan gewone displayreclame in Europa. Video is nu goed voor 31 procent van display. Mobiel is bij de helft van alle reclame-investeringen.
Tijdens de Google I/O in mei 2017 introduceerde Sundar Pichai in zijn altijd ontspannen stem de grootste switch voor marketeers tot nu toe: de wereld zou veranderen van een wereld waar de mobiele interactie van een consument centraal staat, naar een wereld die draait om kunstmatige intelligentie. Adverteerders kregen nieuwe, op machine learning gebaseerde features in Google Ads (destijds Google AdWords), waaronder Smart Bidding.
Artificial intelligence is everywhere. Ook binnen zoekmachinemarketing, waar Google haar AI aan ons opdringt. Maar hoe zet je eigen AI succesvol in ter verbetering van de resultaten van je Google Ads?
Dept tekent voor de nieuwe feestdagencampagne van bol.com die afgelopen vrijdag van start is gegaan. Met de campagne ‘Winkel van ons allemaal’ laat de retailer zien dat ‘wij de Nederlanders en Vlamingen echt begrijpen, dat wij snappen welke rol onze producten in hun leven vervullen.’
Met de nieuwe versie van Google Ads, die naar eigen zeggen sneller en intuïtiever is, heeft Google de oude versie opgeheven. Want waarom zou je daar gebruik van maken als je een betere versie hebt vol nieuwe mogelijkheden? De new & improved Google Ads draagt volgens Google aanzienlijk meer bij aan je bedrijfsdoelen en biedt een legio aan opties die je als bedrijf in jouw voordeel kan laten werken. Dat vereist een kleine rondleiding door het nieuwe dashboard.