More stories

Alex Stil wordt Europa-baas GroupM’s [m]Platform

De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.

Online marketing

Google maakt mobiele zoekindex leidend

Google lijkt bezig met het proces zijn mobiele zoekindex leidend te maken. Deze wordt technisch gesproken belangrijker dan de desktopindex. Drie experts delen hun inzichten.

Search

Recordjaar voor Adobe

Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.

Creative

Geen klik? Toch resultaat

Wat is nou daadwerkelijk de waarde van een online advertentie-impressie? Het is een steeds terugkerende discussie, waar het definitieve ei nog niet over is gelegd.

Attributie

DEEN Supermarkten breidt affiliateprogramma uit

DEEN supermarkten heeft sinds deze maand via affiliate marketing-netwerk zanox al zijn boodschappen voor het affiliateprogramma ter beschikking gesteld. Tot dusverre beperkte het aanbod zich tot bloemen.

Online advertising

Uitgevers profiteren amper van groei internetreclame

Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.

Online advertising

Marco Derksen nieuw lid DDMA Privacy Autoriteit

Marketingexpert Marco Derksen is samen met UvA-hoofddocent Marketingcommunicatie Guda van Noort toegetreden tot de DDMA Privacy Autoriteit.

Online marketing

Case: gratis shoppen met supercomputer Watson

Bij Chevrolets ‘positiviteitspomp’ loggen automobilisten in met hun Twitter- of Facebook-account. IBM’s supercomputer Watson meet vervolgens hun online sentiment. Hoe positiever, hoe meer gratis benzine ze krijgen.

Campagnes

Zo wordt je pushbericht het meest succesvol

Wie push-berichten verstuurt, doet er goed aan dit zo vroeg mogelijk in de week te doen. Op maandagen opent namelijk 3,06 procent van de ontvangers de berichten, terwijl op zaterdag nog slechts 2,6 procent dit doet. De zondag is weer wat geschikter met 2,88 procent.

Conversie

Engeland verbiedt online reclame voor te vet en zoet eten

De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.

Legal

Smart Bidding: veel potentie, wel scherp blijven

Sinds juli van dit jaar heeft Google alles wat met automatische biedstrategieën te maken heeft ondergebracht bij Smart Bidding. Arjen Hoek vertelt tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn hoe hij deze mogelijkheden gebruikt.

Marketing automation

bol.com: 10 miljoen euro media-omzet 2016

Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.

Retail

Meer conversies tegen lagere kosten: optimaliseer je CPA

Wanneer het doel van je campagne is om direct response te creëren of mensen binnen je doelgroep te bereiken die bereid zijn om een aankoop/aanvraag te doen, is CPA oftewel cost per aquisition één van de belangrijkste metrics om het succes van je campagne te meten. Op basis van de CPA kun je op elk gewenst niveau binnen Google AdWords en per targetingmethode zien of er voldoende marge behaald wordt. Je CPA kun je op verschillende manier positief beïnvloeden, waardoor de winst van jouw campagne zal toenemen.

Online advertising

Winnaar Website van het Jaar 2016: Politie.nl

Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2016’. Voor de tweede keer sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in B. Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.

Online marketing

Nieuwe tak WPP zoekt concurrentie Google en Facebook

Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.

Digital Agencies