More stories

RLSA: remarketing op speciale doelgroepen met tekstadvertenties

In dit artikel gaan we dieper in op verschillende doelgroeplijsten die je kan toepassen voor e-commerce. Over het instellen van remarketing lists for search ads (RLSA) doelgroepen en het verschillen tussen ‘alleen bieden’ en ‘targeten en bieden’.

Online advertising
Premium

Jan Paul de Wildt neemt roer over bij Kumpany

Jan Paul de Wildt heeft alle aandelen van het merkactivatiebureau Kumpany overgenomen. Oprichter Yves Kummer blijft als ambassadeur aan het bureau verbonden. De directie bestaat nu verder uit Mark Beuving (strategie & creatie) en Ingrid van Ginkel (operations).

Digital Agencies

Koopjedeal slaat de plank mis met matrassenreclame

Koopjedeal.nl is door de Reclame Code Commissie op vingers getikt voor misleidende reclame voor matrassen gemaakt van traagschuim.

Marketing
Premium

Roland Teerenstra nieuwe baas OMD Nederland

Omnicom Media Group stelt Roland Teerenstra aan als Managing Director OMD Nederland.

Digital Agencies

MKB niet voorbereid op nieuwe Europese privacywetgeving

De meerderheid van het MKB in Nederland is niet voorbereid op de nieuwe Europese privacywetgeving die volgend jaar mei van kracht wordt. De ondernemers zijn er simpelweg niet van op de hoogte.

Legal
Premium

Programmatic advertising groeit 20% tot 225 miljoen euro

Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar 225 miljoen euro uit aan reclameboodschappen die ze via geautomatiseerde handelsplaatsen inkochten. Programmatic advertising wordt tegenwoordig meer ingezet voor merkbouwende dan voor performance doeleinden.

Online advertising

Onlinemarketing-trends in België

Ben je niet zo vertrouwd met de sector van online marketing in België, een vakgebied dat zich permanent ontwikkelt en geen moment stil staat? Onze belgische gastblogger Karolien Selhorst had een diepgravend interview met Herman Maes, Marketing Technologist bij Intracto, docent, blogger (dailybits) en freelance online marketeer. Hij maakt ons wegwijs in de laatste trends op het vlak van digitale marketing in België, focust op zwaktes en sterktes van Belgische marketeers en geeft tips weg voor Nederlandse marketeers.

Cross Border

Starred.com opent kantoor in Spanje

Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com opent na Londen nu ook een kantoor in Barcelona. Oprichter Lars van Wieren gaat de leiding over Engeland overdragen om zich te richten op verdere Europese expansie en, eind 2017, mogelijk een eerste grote investeringsronde.

Customer Experience

Google Merchant Promotions: promoot je product binnen Google Shopping

In de VS bestaat de mogelijkheid al geruime tijd, maar sinds kort biedt Google ook in Europa de mogelijkheid om […]

Online advertising

Marketeers halen meer digitale vaardigheden in huis

Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.

Online marketing

Nieuwe tak Divimove voor performancemarketing op YouTube

Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.

Online advertising

Fietsenwinkel.nl opent 6 fysieke vestigingen in België

Fietsenwinkel.nl opent deze maand zes nieuwe, fysieke vestigingen in België. Zijn eerste op die markt, al is het er online al langer actief. De meeste klanten willen toch eerst een fiets uitprobreren alvorens er een te kopen.

Cross Border

Onderzoek: Kleine, dynamische e-mailcampagne effectiefst

Hoe gerichter hoe beter. Zo klinkt in het kort de conclusie van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017. Onderzoek laat zien dat kleine campagneomvang, verzending buiten kantooruren en het gebruik van dynamische content zorgen voor de hoogste open- en klikratio’s.

E-mailmarketing

The Valley zet fors in op data met Nominow

Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”

Online marketing

Adverteren op Facebook: vergeet klikken, richt je op kopers

Jarenlang hebben wij gepredikt dat onze optimalisaties en analyses meer inzichten en een hoger resultaat geven dan de geautomatiseerde campagnes. De tijd begint ons echter in te halen, algoritmes worden steeds slimmer en handmatige campagnes leveren niet altijd meer betere resultaten. We gaan in deze blog daarom in op de vraag: “Zijn klikkers ook kopers?”

Facebook Advertising