More stories

Social teams iProspect en Social Embassy samengevoegd

Dentsu Aegis Network Nederland heeft de social advertising-teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd.

Social

Reclamefolder.nl laat gebruikers geld verdienen

Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.

Online advertising

YouTube begint aan afscheid van cookies & pixels

Het gebruik van cookies blijkt een hot topic. Afgelopen vrijdag verscheen belangrijk nieuws op Inside Adwords: YouTube gaat het gebruik van cookies en pixels beperken en stapt over naar een cloud based measurement oplossing. Daarmee maakt ook Google een duidelijke stap richting ‘people based marketing’. Draagt deze stap bij aan een betere performance voor de adverteerder? En zal hiermee de afhankelijkheid bij Googles walled garden verder gaan toenemen?

Online advertising

Marketingbudgetten Online groeien nog 20%

Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.

Online marketing

Alibaba sluit megacontract met Olympische Spelen

Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.

Cross Border

Dept breidt uit met tweede Duitse dochter

Bureaunetwerk Dept investeert in de Duitse marketingspecialist Trust Agents uit Berlijn, het tweede dochterbedrijf op die markt. “Stiekem concentreren we ons ook op Nordics”, aldus Paul Manuel.

Digital Agencies

Corendon: ‘We doen niets voor niets’

Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.

Travel

‘Luchthavens omarmen API’s en open standaarden’

Luchthavens zijn steeds vaker op strategisch niveau bezig met het maken en vrijgeven van API’s, open data en standaarden. “Ze worden ook meer e-commercedriven voor omzet uit het servicekanaal”, aldus Michiel Munneke van M2Mobi.

Travel

Conversie-attributie is flauwekul

Soms is het tijd om iets te doen wat je niet eerder hebt gedaan. Dit is zo’n moment. Een moment waarbij ik de bestaande opvattingen van de gevestigde orde met betrekking tot conversie-attributie ga ontkrachten in de vorm van mijn eerste blog.

Attributie

Vijf take aways voor Google Ad Grants in je paid search strategie

Ben je werkzaam voor een liefdadigheids-, non-profitorganisatie of stichting? Grote kans dat je wel eens van het Google Ad Grants programma hebt gehoord. Het programma waarmee je in aanmerking komt voor een gift van 10,000 dollar aan advertentiebudget per maand. Is dit nieuw voor je? Lees dan eerst de deelnamecriteria van dit programma. Intussen zijn er wereldwijd al meer dan 20.000 organisaties in meer dan 50 landen aangesloten bij het programma en kun je op z’n minst zeggen dat het Google Ad Grants programma tot een noemenswaardige niche is uitgegroeid binnen het Paid Search landschap.

Online advertising

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

Online marketing

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

IAB presenteert CMO rapport en kiest nieuwe bestuursleden

Brancheorganisatie IAB presenteert tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) op 19 januari de resultaten van het onderzoek Digital Innovation.

Online advertising

Blauw Gras aan de slag voor Fleurop

Creatief contentbureau Blauw Gras gaat Fleurop ondersteuning bieden op socialmediagebied.

Online marketing

Facebook en Google remmen investeringen in adtech

Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.

Online advertising