Deliveroo: Meer marketingtools voor restaurants
Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.
Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.
Onder de naam New Rivets lanceren Jeroen Rutte en Boudewijn van Ewijk een nieuw bedrijf rondom het thema insourcing van digitale marketing en media.
Heb jij dat ook met linkbuilding? Dat je ergens weet dat het heel belangrijk is voor de vindbaarheid van je website, maar dat je het niet kunt opbrengen? En dus laten we het maar liggen. Goede content trekt vanzelf wel linkjes aan, nietwaar? Keep dreaming! Voor de meeste commerciële websites gaat die vlieger niet op. Linkbuilding is ook vandaag nog een must voor effectieve SEO en zo pak je het goed aan.
Dentsu Aegis Network haalt Daan Versteeg weg bij Sanoma’s Scoupy om leiding te geven aan de Nederlandse datatak DAN DNA.
Het Japanse kledingmerk Uniqlo vernieuwt volgende week zijn webwinkel. Er komt veel meer in de schappen te liggen dan nu en de shop wordt gelokaliseerd.
Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.
Nielsen Brand Effect wordt toegevoegd aan de advertertentie-oplossingen van muziekdienst Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië. Marketeers kunnen met deze tools hun advertenties optimaliseren.
De interesse voor de API’s van TomTom is met een dubbelcijferige percentage gestegen sinds de prijsverhoging van Google Maps. Het Nederlandse bedrijf reageert op die belangstelling door de prijzen te verlagen.
Gepersonaliseerde aanbevelingen geven, van zowel producten die vergelijkbaar zijn met de initiële zoekopdracht, als additionele producten. Dat voorkomt dat consumenten na een online zoektocht nog weken achtervolgd worden door misplaatste targeting. Het Recommender System biedt uitkomst.
Data-alliantie European netID Foundation presenteert zich formeel tijdens de onlinezakenbeurs Dmexco, die vandaag is gestart. Tot de eerste partners behoren RTL, Zalando, OTTO en Gruner + Jahr.
De naar eigen zeggen grootste Europese specialist in marketing op Amazon, factor-a, opent een kantoor in Amsterdam.
Mediabedrijf Sanoma en Scoupy, naar eigen zeggen het grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld, hebben een gezamenlijk zogenoemd FMCG-team opgezet.
Het Berlijnse Uberall heeft niet alleen 25 miljoen dollar aan financiering opgehaald, maar ook een concurrent Navads ingelijfd. Daarmee is het de grootste locatie marketing platform na het Amerikaanse Yext.
LevelUp Group gebruikt de kennis en middelen van zijn labels Netprofiler en ClickValue om voor het MKB een toegankelijk digitaal bureau op te richten: Grow Up Digital.
Wie zit er in je database, welke voorkeuren en intenties hebben die personen en voor welke boodschap zijn ze het meest ontvankelijk? De juiste groepen maken op basis van een set aan gecombineerde eigenschappen en factoren is de kunst van segmentatie.