Nieuwe strategie WPP eind 2018
Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.
Reclamegigant WPP werkt aan een nieuwe strategie en geeft de details daarvan eind dit jaar. De nieuwe topman Mark Read meldt vanochtend een daling van de kwartaalomzet.
Start-up Formitable heeft wel een hele grote partner aan de haak geslagen. Het is daar net mogelijk om ook restaurants te boeken vanaf de homepage en gebeurt met Nederlandse technologie.
Meer dan de helft van de Amerikaanse tieners vindt dat ze zelf te veel bezig zijn met hun telefoon. Een grote deel van hen probeert zijn gedrag ook te veranderen en wat minder schermtijd.
Surveymonkey bereidt een beursgang voor die het bedrijf waardeert op twee miljard dollar.
Met Bing worden een adverteerder zelden heel rijk, maar verliest ook niet veel geld aan kliks. Het lagere volume van Bing betekent niet dat het geen interessant kanaal is, als er maar een goede balans is tussen tijdsinvestering, geldinvestering en opbrengst. Die tijdsinvestering kan een stuk efficiënter; een deel van de werkzaamheden kan nu geautomatiseerd worden met Bing Ads Scripts.
Zalando neemt in Duitsland een nieuw merk op in het assortiment dat zich louter op dames met een grotere maat richt. Opmerkelijk is dat Sheego een label van de OTTO Group is, dat zelf toch het extra bereik van de concurrent nodig acht.
De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.
Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.
KPN heeft in het tweede kwartaal van 2018 ruim 2 miljoen euro uitgegeven aan zakelijke promoties. Ziggo en Vodafone zijn samen wel groter. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Els Wijnstekers voert per direct het management van mediabureau Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij vervangt Tim van der Bilt, die het bureau afgelopen zomer plotseling verliet.
TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.
Online houthandel Gadero uit Groningen breidt zijn activiteiten uit naar Duitsland. “Het is een nabije buur en logistiek goed te behappen voor ons”, aldus directeur Henk Jan Bijmolt.
De online fietsverhuurder Swapfiets breidt zijn dienstverlening uit naar Denemarken. Het Nederlandse bedrijf is nu actief in vier landen.
Autoriteit is één van de belangrijkste factoren binnen SEO en zal de aankomende jaren nóg belangrijker worden in de strijd om topposities. Waar vroeger autoriteit nog ‘gekocht’ kon worden, moet het nu verdiend worden. Hoe rijker en waardevoller de content is, hoe groter de kans dat deze content gedeeld zal worden. Of terwijl: van kwantiteit naar kwaliteit; van linkbuilding naar authority building. Maar wat doen we met deze linkwaarde als deze eenmaal op onze website is beland?
Voel jij je bij het maken van landingspagina’s ook beperkt door de (on)mogelijkheden van het CMS of ben je daarvoor afhankelijk van bijvoorbeeld een IT-afdeling of extern webbureau? Het kan gelukkig ook anders. Er zijn handige tools beschikbaar voor een snelle en flexibele ontwikkeling en optimalisatie van landingspagina’s. Maar welke is daarvoor het meest geschikt?