Brand verwoest distributiecentrum Picnic
Een felle brand heeft gisterenavond laat het complete distributiecentrum van Picnic in Almelo verwoest.
Een felle brand heeft gisterenavond laat het complete distributiecentrum van Picnic in Almelo verwoest.
Live sales is een techniek die in veel verschillende branches wat op kan leveren. Een aantal voorbeelden tonen aan wat live sales kan betekenen voor KPI’s.
De eerste explosieve groei bij flitsbezorgers is achter de rug. Sinds begin 2022 vlakken de cijfers af, zo laten transactiecijfers aan ABN AMRO zien.
De detailhandel blijft zeker nog een jaar problemen houden met bevoorrading. Het Duitse wetenschappelijk instituut ifo hoort dat driekwart van de winkeliers leveringsproblemen ondervindt.
Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan ‘privacy first’ werken. Mét consumenten.
De algoritmes van Google veranderen regelmatig. Hoe zorg je dat je SEO-vriendelijke teksten schrijft? Checklists voor een goede SEO-tekst anno 2022.
Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.
Gemakkelijke, snelle en veilige betalingen vergroten de kans op een hogere omzet door minder verlaten online winkelmandjes.
De inflatie lijkt invloed te hebben op het koopgedrag. De online omzet was in mei 8,4 procent lager dan in mei 2021. Webwinkels hebben 12,3 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 3,5 procent.
Welke bedrijven zijn de winnaars en wie zijn de verliezers van de Google May 2022 Core Update. Lees hier het onderzoek.
De meer traditionele energiespelers beseffen dat co-innovatie en samenwerking met innovatieve startups de sleutel zal zijn naar schone energie.
Hugo Boss heeft voor zijn retailactiviteiten gekozen voor het iD Cloud-platform van Nedap. Doel van deze samenwerking is het creëren van inzicht in de toeleveringsketen, het verbeteren van productbeschikbaarheid en het leveren van een uitstekende winkelervaring.
Er kan meer dankzij en in de cloud dan je misschien denkt. Zoals meertalige chatbots of klanten via ‘image search’ laten zoeken door je producten.
Sociale media gebruiken als verkoopkanaal gebeurt steeds meer. Vooral de mogelijkheden van ‘live sales’ – kijken en meteen kopen – nemen een hoge vlucht.
Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.