More stories

Je eigen weg naar omnichannelmarketing: data- en kanaalintegratie zonder megaproject

Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.

Research and development

Bouw aan vertrouwen: houd ook ná de aankoop aandacht voor de klant

Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.

Customer Engagement

Hoe de online en offline wereld ‘blended spaces’ worden

Online en offline retail raken steeds meer geïntegreerd: dat brengt de behoefte aan ‘blended spaces’ en een intuïtieve relatie tussen merken en consumenten.

Customer Experience

Vijf tips om de backoffice op orde te hebben voor Black Friday  

Deze periode kan voor druk op je bedrijf zorgen. Een goede voorbereiding is het halve werk en zorgt ervoor dat je geen omzet misloopt.

E-commerce
Premium

270 miljoen voor verhuurplatform Grover

Het verhuurplatform voor populaire elektronica Grover sluit een nieuwe lening af voor 270 miljoen euro. Hiermee wil het in Duitsland, Nederland en daarbuiten groeien.

Venture
Premium

Online 0,4 procent minder omgezet in augustus

De online omzet was in augustus 0,4 procent lager dan in augustus 2021. Webwinkels hebben 2,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 2,7 procent.

Retail
Premium

Dille & Kamille sluit (web)winkels op Black Friday

Dille & Kamille kondigt plannen aan voor Green Friday als tegenreactie op Black Friday. Op vrijdag 25 november 2022, wereldwijd de dag van Black Friday, sluit het familiebedrijf alle winkels in Nederland, België en Duitsland én de webwinkel. Om nog meer impact te maken, roept Dille & Kamille andere retailers op om hetzelfde te doen.

Retail

Studiereis Verenigde Staten: klant centraal, ‘immersive’ beleving en cultuurverschillen

ShoppingTomorrow en Thuiswinkel.org organiseerden een studiereis naar New York en Arkansas waaraan 30 CEO’s deelnamen. Lees hier wat opviel.

Strategy

Toptips voor Black Friday en een succesvol winkelseizoen

Black Friday en Cyber Monday bieden unieke kansen om nieuwe doelgroepen te bereiken met zorgvuldig ontworpen campagnes en productaanbiedingen.

Retail

AI-writers: vloek of zegen? Hoe presteren ze bij het produceren van content?

We deden een vergelijkend onderzoek tussen verschillende tools en hielden een enquête om de ervaringen van anderen met AI-schrijvers te horen. Die delen we met je in dit artikel. 

Disruptie

Adverteren in podcasts: het publiek, de mogelijkheden, de ontwikkelingen

Het podcastpubliek groeit, ook in Nederland. Er zijn verschillende advertentiemogelijkheden, maar ook een trend dat podcasts achter betaalmuren verdwijnen.

Voice

Online betalingsfraude bestrijden: goede analyse op grote én kleine schaal helpt

Bedrijven die online producten verkopen lopen meer risico om het slachtoffer te worden van fraude dan ooit. Goede analyses op grote en kleine schaal helpen.

Payment

Podcast ‘Shaping the future’: Philippe Stulens over het marketingteam van de toekomst

Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit? Wat wordt de rol van de chief marketing officer? Philippe Stulens (Randstad) legt het uit.

Marketing
Premium

Orderchamp in strategische samenwerking met TICA

TICA Trends & Trade en online inkoopplatform Orderchamp gaan een strategische samenwerking aan. De partijen maken vanochtend bekend de Benelux en Duitsland en, in een latere fase, andere EU-landen van hun omnichannel B2B dienten te willen voorzien.

E-commerce

Neuromarketingkennis om online en offline campagnes beter te maken

Hoe gebruik je neuromarketing om een effectieve online en offline campagne vorm te geven? Drie optimalisatievoorbeelden om je campagne effectiever te maken.

Analytics